Gå til innhold

Langt ifra lykkelig gravid..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sukk, hvor skal man begynne? Jeg har så lenge jeg kan huske ønsket å bli mor. Min aller største drøm, og jeg har alltid vært overbevist om at det er det jeg er her for - nettopp for å bli mamma.

Og nå sitter jeg her. Godt ut i andre trimester. Magen har så vidt begynt å vise, kvalmen har begynt å gi seg og formen er stort sett fin. Men jeg er ikke lykkelig. Ikke i det hele tatt. Jeg sliter veldig med dette. Først av alt sliter jeg med å innse at jeg faktisk er gravid. Jeg tror jeg har gledet meg så mye, at nå som det faktisk skjer er det rett og slett veldig uvirkelig. Jeg har enda ikke klart å si høyt "jeg er gravid", blant annet. Det virker bare feil..

Jeg er livredd. Livredd for hva det er vi faktisk har gitt oss ut på. Vil vi klare dette?

Jeg føler meg ganke enkelt veldig langt nede. Har prøvd å snakke med mannen om dette, men klarer liksom ikke helt å forklare det. Han gleder seg som en gal, stryker på magen, snakker med magen, og jeg føler meg rett og slett en smule teit.

Jeg trodde jeg skulle bli lykkelig når jeg fikk vite at jeg skulle bli mamma. Men jeg orker ikke gjøre noe. Jeg orker ikke smile, orker ikke være sosial, orker ikke gjøre noe som helst. Vil bare ligge under dyna hele dagen, gråte meg i søvn og ja... bli der....

Hjelp!! :(



Anonymous poster hash: ce88a...d0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en typisk svangerskapsdepresjon. Snakk med jordmor, de kan dette. Det finnes god hjelp å få men du må ta tak i det selv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid (uke6) men det var ikke planlagt og jeg er vell egentlig i sjokk! Føler meg absolutt ikke glad! Vil at livet skal være som før!! Ser ikke for meg selv med stor mage og klargjøring til barn i heimen. Heller ikke at det aldri kommer til å kun være meg og kjæresten min igjen... Noensinne!! Heldigvis er minsamboer litt som din: han er så glad at han ikke vet hva godt han skal gjøre. Stolt som en hane og gleder seg! Jeg er redd for alle mulige ting: si fra til sjefen, fortelle venner (flaut) bli tjukk og stygg! :( hååååper det endrer seg når kroppen begynner å endre seg!! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortelle venner (flaut) bli tjukk og stygg! :(

:klem: det er ikke tjukt og stygt med gravidmage, men jeg forstår at du er sjokkert. Jeg ble ikke glad da jeg ble gravid, selv om vi hadde forsøkt i et halvt år. Jeg satt der med steinansikt inne på legekontoret, hvit som et laken i trynet. Eller, jeg var egentlig glad, men bekymringene overdøvet alt. Jeg hadde trodd jeg skulle bli overlykkelig når jeg endelig fikk to streker, og så reagerte jeg nærmest med fortvilelse.

Etter at jeg hadde fått summet meg ble jeg kjempestolt over magen. Håper fortvilelsen din slipper taket snart, og gratulerer så masse!

Anonymous poster hash: b6be4...c0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...