Gå til innhold

koke vann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal vann til baby kokes hvis de skal øve på å drikke fra tutekopp 5 mnd?

Anonymous poster hash: df6eb...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gjør det, men kun fordi vi har gamle kobber rør her vi bor.

Hos svigers med nye rør så gjør vi ikke det. Men vi bor også på en plass som har blitt kåret til å ha Norges beste vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det, men kun fordi vi har gamle kobber rør her vi bor.

Hos svigers med nye rør så gjør vi ikke det. Men vi bor også på en plass som har blitt kåret til å ha Norges beste vann.

Du går vel ikke seriøst rundt og tror at kobberrester forsvinner ved koking? I forhold til bakterier er ikke kobberrør noe verre enn plast, snarere tvert i mot...

Så lenge kommunen ikke har sendt ut et varsel om koking der du bor pga dårlig vann, så trenger du ikke koke vannet til en normal frisk baby. Koker dere hendene til babyen også før han får ha dem i munnen?

Anonymous poster hash: ec34a...1f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me kokkte vatn til både graut og drikkevatn den første tida. Han fekk dette frå 4 mdr. I dag er han 5 mdr, og eg kokar ikkje vatnet lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt unødvendig! Bare å spørre på et hvilket som helst sykehus/legekontor/helsestasjon.

Å gjøre det gjør bare at barnet blir mindre resistent for bakterier, så de som gjør det gjør barna en bjørnetjeneste som kan føre til bl.a allergi og astma senere.

Fler og fler barn får astma og allergi og fler og fler mødre blir mer og mer hysteriske når det gjelder bakterier, det er en sammenheng.



Anonymous poster hash: a3fe4...0c3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Normalt vil det ikke være nødvendig, vi har et godt og hygienisk sikkert drikkevann her til lands. Men! Det KAN komme forurensinger i drikkevannet - og det kan også ta tid før man oppdager det. Det er vel bakgrunnen for at man kan treffe på rådet om å koke drikkevannet.

(Dette kan forårsakes av kildeforurensing, men som oftest skyldes dette at det kommer inn forurenset avnn i vannforsyningssystemet. Vannforsyningssystemet vil aldri være 100% tett, men ettersom det er trykksatt vil rent vann renne ut i stedet for at skittent vann kommer inn. Imidlertid kan det skje for eksempel dersom drikkevannssystemet blir trykkløst på deler av strekningen for kortere eller lengre perioder - da vil urent vann kunne komme inn i ledningsnettet. En slik forurensing vil normalt ikke påføre oss sykdommer, men man kan jo påvirkes av det uten at man blir ordentlig syk. Konsekvensene for en liten baby vil jo normalt være mye større enn for en voksen person.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går vel ikke seriøst rundt og tror at kobberrester forsvinner ved koking? I forhold til bakterier er ikke kobberrør noe verre enn plast, snarere tvert i mot...

Så lenge kommunen ikke har sendt ut et varsel om koking der du bor pga dårlig vann, så trenger du ikke koke vannet til en normal frisk baby. Koker dere hendene til babyen også før han får ha dem i munnen?

Anonymous poster hash: ec34a...1f5

Koker ikke noen hender før de går i munnen nei:p Ikke overdriv så fælt da, var ikke akkurat det jeg skrev.

Var noen som engang sa at det kunne være lurt å koke pga gamle kobberrør, og derfor har vi gjort det. Jeg tenkte at det er mer bakterier i gamle rør, er det ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt unødvendig! Bare å spørre på et hvilket som helst sykehus/legekontor/helsestasjon.

Å gjøre det gjør bare at barnet blir mindre resistent for bakterier, så de som gjør det gjør barna en bjørnetjeneste som kan føre til bl.a allergi og astma senere.

Fler og fler barn får astma og allergi og fler og fler mødre blir mer og mer hysteriske når det gjelder bakterier, det er en sammenheng.

Anonymous poster hash: a3fe4...0c3

Helsestasjon/legekontor/sykehus vil anbefale å bruke kokt vann til baby er 6 mnd, som er de nasjonale retningslinjene.

Anonymous poster hash: 7297c...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kokte til baby var 7 måneder.

kanskje ikke nødvendig.

men jeg tenkte som så, at det koster meg null å koke vannet så hvorfor ikke OM det skulle finnes noen bakterier og dritt i vannet jeg ikke ville min baby skulle ha i seg.

har også vært tilfeller av at vi får beskjed om å koke alt vann her pga div greier i vannet (både voksne og barn) og ikke vet jeg hvor tidlig de sender ut en slik medling og om vi rekker å drikke litt av det før beskjeden er ute.

kanskje litt hysterisk. men jeg tenker som sagt at det skader iallefal ikke å koke :)

så værre var det ikke :)

men vet om mange som ikke har gjort det..



Anonymous poster hash: 70581...958
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...