Gå til innhold

Hvor lenge lar du babyen ligge på magen før du tar den opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei

Igår leste jeg på et par norske nettsider, babyverden og en til, om viktigheten av å legge barnet på matte så ofte som mulig.

Vi har konstant matte ute på gulvet og hun ligger dere store deler av dagen.

Hun ruller fra rygg til mage, men ikke så enkelt fra mage til rygg, så som regel blir hun liggende og hoffe seg mens hun prøver å komme seg over. Noen ganger begynner det ganske raskt, nesten med en gang etter at hun har snudd seg over på magen. Hvis jeg spiser så kan hun ligge på magen og stirre på at jeg spiser.

Mammahjertet gjør jo vondt av å høre på dette, og jeg lurer på hvor lenge det er vanlig at babyen ligger å huffer seg på magen før dere snur den rundt igjen på ryggen?



Anonymous poster hash: 6e1f3...f5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok ham opp når han gråt. Noe som stort sett var med en gang, så han lå ikke stort på gulvet, annet en kortvarig periode i 3 mnd-alderen. Svært utålmodig type. Prøvde å tenke litt alternativt, da, så la ham litt på brystet eller magen, mens jeg lente eller la meg bakover. Da fikk han trent nakken, siden han løftet hodet for å se på meg. Men han holdt likevel hodet selv litt tidlig, selv om han ikke var av dem som trente mest på det.

Men det kommer jo an på hva slags signaler babyen pleier å sende ut når den er misfornøyd. Her var det sjelden en mellomting mellom fornøyd og hylskrik, så når han en gang i blant bare "offet seg", lot jeg ham ligge. Men har man en baby som sjelden skriker, men sender ut signaler om misnøye på veldig lavmælt vis, ville jeg tatt hensyn til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...