Gå til innhold

Biteleke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tips til lindring under tannfrembrudd? Har gitt fryst biteleke, ikke fryst bitelekeog dentinox... Men er tydeligvis vondt, ga paracet stikkpille og, var litt varm og jeg tenkte det kunne være litt smertestillende.

Men noen gode tips?

Anonymous poster hash: 92d59...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hjelpe å heve hodeenden på senga litt, så baby ikke ligger helt flatt. Ammer du? I såfall lindrer ammingen også litt, så om du orker kan du amme oftere.



Anonymous poster hash: b77d4...bcc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen babyer syns forresten også det er verre å suge når de får tenner, så du må nesten bare prøve. Vet ikke helt hvordan det er med flaske, men det er vel selve diingen som er smertelindrende ved ammingen, så det kan nok fungere med flaske også. Kaldt vann kan lindre, slik som kalde biteleker, men det kan også gi magevondt. Min jente ammet mye mer når hun fikk tenner, og det var bare det og smertestillende som fungerte på det verste. Og selvsagt mye kos og trøst, men det tar jo ikke bort vondten, gjør det bare lettere for de små.

Ikke lett det her med tenner, lykke til! :)



Anonymous poster hash: b77d4...bcc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal gi paracet ved hvert tannfrembrudd blir det mye paracet. Paracet gir økt risiko for astma og allergi (kilde; google så finner du artikkler). Dentinox bør også brukes med forsiktighet (se samme kilde).

Man må bare la det gå sin gang. Alle barn har fått tener, det er slitsomt men går over.

Anonymous poster hash: 58b38...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal gi paracet ved hvert tannfrembrudd blir det mye paracet. Paracet gir økt risiko for astma og allergi (kilde; google så finner du artikkler). Dentinox bør også brukes med forsiktighet (se samme kilde).

Man må bare la det gå sin gang. Alle barn har fått tener, det er slitsomt men går over.

Anonymous poster hash: 58b38...d7d

Når mitt barn har så vondt at det gråter utrøstelig og ikke får sove, så får det så klart smertestillende. Selvsagt i riktige doser, og ikke hele tiden, man leser da både pakningsvedlegg og annet. Og man prøver "alt annet" først. Men jeg lar ikke babyen lide og ikke få sove bare fordi "det går over til slutt".

Anonymous poster hash: b77d4...bcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du skal gi paracet ved hvert tannfrembrudd blir det mye paracet. Paracet gir økt risiko for astma og allergi (kilde; google så finner du artikkler). Dentinox bør også brukes med forsiktighet (se samme kilde).

Man må bare la det gå sin gang. Alle barn har fått tener, det er slitsomt men går over.

Anonymous poster hash: 58b38...d7d

Vi har gitt paracet ved hvert tannfrembrudd når det har vært på sitt meste. Det funker. Vil på ingen måte si at det blir mye paracet. Kanskje bare en for å ta bort smerten slik at det er lettere og sovne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 paracet i døgnet er ikke mye, når de kan få opptil 3 :) jeg har ingen betenkeligheter med å gi paracet når babyen min hyler av smerte.

Det virket forresten som det var godt å bite på klut, kanskje jeg skal kjøpe en sutteklut? (Har egentlig en, men finner den ikke :( )

Anonymous poster hash: 92d59...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...