Gå til innhold

Jeg klarer ikke å skrive! Hvor få hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 år og klarer ikke å skrive. Nå snakker jeg om å skrive med pen.

Jeg skriver som en 6 åring :( Jeg har aldri vært noe særlig flink til å skrive, men i de siste årene har det bare blitt verre. Det er kjempe flaut. Man skulle jo tro det var en unge som hadde skrevet det og ikke en jente på 23..

Jeg sliter også med å holde pennen stille. Ofte så skjelver litt jeg i handen som ikke gjør det noe bedre. Jeg kan bruker LANG tid på å skrive. Herregud å seint det kan gå. Helt vilt.

Jeg bare lurer på hvor jeg kan få hjelp hen? Jeg må ha profesjonell hjelp da jeg ikke klarer å få det til, Jeg er så lei av å være flau over skriften min og skrive som en unge :(

Takker for svar :)



Anonymous poster hash: 2ff58...8b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor du kan få hjelp, men jeg ville faktisk trent meg opp med en fyllepenn. Fyllepenn er ikke lett å skrive med og en må virkelig ta seg sammen når en skriver.

Det er med skriving som med mye annet: Øvelse gjør mester.



Anonymous poster hash: c2cc9...5e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gjelder det bare håndskriften din, eller er du klossete ellers også? Altså, søler du når du spiser, kløner når du skal ha på deg smykker, etc.? Eller er det bare håndskriften din som er problemet?



Anonymous poster hash: 7e3a0...3ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gjelder det bare håndskriften din, eller er du klossete ellers også? Altså, søler du når du spiser, kløner når du skal ha på deg smykker, etc.? Eller er det bare håndskriften din som er problemet?

Anonymous poster hash: 7e3a0...3ac

Det er mest skriften min som er problemet. Men jeg har dårlig balanse å. Altså når jeg går. Å gå på en lang tynn linje f.eks klarer jeg ikke. Vet ikke om dette har noe med at jeg skriver så dårlig.

Anonymous poster hash: eec18...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har blitt verre de siste årene, kunne det kanskje i første omgang vært en tanke å ta det opp med legen, i tilfelle du kan ha et nevrologisk problem av noe slag?

Sjekk også ut denne siden, om dyspraksi: www.dyspraksi.no/voksne-med-dyspraksi.html

Etter det du sier, er det ikke sikkert du kjenner deg igjen i så mye av det, men det kan jo være verdt å ta en titt. Jeg ville nok utelukket underliggende problemer før jeg gikk til en "håndskriftpedagog". :)



Anonymous poster hash: 7e3a0...3ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...