Gå til innhold

Hvordan kjenne igjen tvillinger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette har jeg alltid lurt på. Dersom man har eneggede tvillinger, hvordan vet man hvem som er Brianna og hvem som er Stacey? Må de tatoveres eller noe?



Anonymous poster hash: 42ba4...589
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du egne barn? :gravid:

Jepp! Hvordan vet barnemoren hvem som er hvem? Hvis de er helt like? Og hva med de som har 3,4 osv?

Anonymous poster hash: 42ba4...589

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller sekunder før noen kommenterer navna. :laugh:



Anonymous poster hash: 5dec1...c3e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om mange som for eksempel tar neglelakk på den ene tåneglen til ett av barna frem til de er gamle nok til at det fint er mulig å se forskjell.



Anonymous poster hash: 8b759...b6a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle dem i ulike klær, forskjellige farger på sokker f.eks.



Anonymous poster hash: 4cf60...6c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har vel forskjellig ID-tag fra sykehuset, og foreldrene lærer seg raskt å se forskjell. De er aldri 100% identiske. (Jeg kjenner et voksent tvillingpar, moren deres bare fnyser av folk som synes de kan forveksles, hun har alltid syntes det er store forskjeller på dem.)



Anonymous poster hash: f3961...ab2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller sekunder før noen kommenterer navna. :laugh:

Anonymous poster hash: 5dec1...c3e

Eller tatoverer ungene :P

Men seriøst.. Er tvilling selv, familie har da alltid sett forskjell på oss.. Det går vel på enkelte trekk, oppførsel osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller tatoverer ungene :P

Men seriøst.. Er tvilling selv, familie har da alltid sett forskjell på oss.. Det går vel på enkelte trekk, oppførsel osv.?

Etter en liten stund er det null problem å se forskjell, men de første par dagene/ukene er nok litt verre :P Det er kanskje individuelt for forskjellige tvillingpar også, noen har flere synlige trekk som skiller dem enn andre.

Anonymous poster hash: 8b759...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om en venn ikke ser forskjell, så pleier alltid mor å se forskjell på sine egne barn. Uansett hvor like de er. Jeg er tvilling og er ganske lik min søster, men mamma ser forskjell, til og med bakfra :P



Anonymous poster hash: a43fe...62e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma pleide å sette et rosa bånd og blått bånd i håret på oss (begge jenter) men søsteren min har mye smalere ansikt, pluss øyenbrynsbeina er noe annerledes. Til dags dato roper gjerne mamma på meg, men sier navnet til søsteren min. Og vi begge har flyttet ut



Anonymous poster hash: 99686...67f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brianna og Stacey?

Kan jeg få spørre hvor gammel du er?

Anonymous poster hash: 96d37...efc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt på det samme selv! Er garantert noen tvillinger som må ha blitt bytta om på vel? F.eks de heter Per og Pål når de er født, men etter 3 uker har de plutselig blitt bytta på :P

Det med neglelakk var ikke en dum idé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brianna og Stacey?

Kan jeg få spørre hvor gammel du er?

Anonymous poster hash: 96d37...efc

Er det noe relevant til spørsmålet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en gang om noen som hadde fått fire jenter, de ble tatovert under stortåa, en prikk på nr 1, to prikker på nr 2 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brianna og Stacey?

Kan jeg få spørre hvor gammel du er?

Anonymous poster hash: 96d37...efc

What does that have to do with anything? Var bare et eksempel. Kunne like godt stått Alessia og Emilia. Eller James og Thorne.

Anonymous poster hash: 42ba4...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har eneggede tvillinger :) Jeg syntes ikke de var så like fra fødselen, men det var vanskelig å huske hvem som var hvem :P Så vi beholdt ID-armbåndene i noen uker etter vi kom hjem fra sykehuset. Etterhvert ble de likere og likere hverandre, men da kunne vi skille dem på andre ting, som personlighet, blikk og små detaljer. Ingen unger er helt like. Nå som vi er blitt godt kjent med de små, synes vi ikke det er noe problem å se forskjell i det hele tatt, men det er mange rundt oss som sliter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en liten stund er det null problem å se forskjell, men de første par dagene/ukene er nok litt verre :P

Anonymous poster hash: 8b759...b6a

Det er det nok, og jeg tipper det er store mørketall på hvor mange som blir forbyttet som små og egentlig er den andre tvillingen. :)

Anonymous poster hash: 5dec1...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om ei som knøt bånd med ulik farge om håndleddet på barna (eller noe sånt, husker ikke helt). Poenget er at en dag hadde disse falt av, og de var ikke sikre på hvem som var hvem :P Den dag i dag vet de ikke om det er Brianna som er Brianna, eller om Brianna egentlig er Stacy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...