Gå til innhold

Når får man mage ?


ungjente96

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har hatt en bitteliten nærvøs misstanke om at jeg kanskje kan være gravid fordi jeg føler magen min forandrer seg skikkelig. Men syntes dette er veldig rart, fordi jeg har ikke noen symptomer, annet enn at jeg føler puppene har fått litt tydligere blodårer.. Jeg har hørt at det kan henne jeg føler det sånn siden jeg er nærvøs, og da innbiller jeg meg ting?!

Så da lurer jeg på... Når begynner man egentlig å merke at magen forandrer seg når man er gravid?

Hilsen en bekymret 17åring....

OG bare for å legge til, så går jeg på p-piller så jeg prøver jo og beskytte meg mot det, så jeg slipper å bli gravid så ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var gravid første gang, så var jeg rundt 20 uker på vei når jeg begynte å få synlig mage.

Og for en som er gravid første gang så er det relativt normalt å få mage først rundt den tiden.



Anonymous poster hash: 76da8...1f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel ikke før man er minst 4-5 mnd på vei, første gang.



Anonymous poster hash: a9718...f83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt mer nyttig for deg å ta en graviditetstest enn å spørre andre om når de fikk mage?



Anonymous poster hash: 0e9c2...3b8
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å ta en test for å få sikkert svar.

Jeg er gravid nå. Jeg følte meg oppblåst i begynnelsen av svangerskapet og sånn sett virket det kanskje som om jeg hadde bittelitt mage. Nå er jeg 15 uker og det er først nå jeg faktisk ser en skikkelig endring på magen min.



Anonymous poster hash: 61030...efe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magestørrelse vil ikke gi noe svar på om du er gravid eller ikke, for dette er veldig individuelt. Jeg fikk mage veldig sent med førstemann. Var 6 måneder på vei da jeg fortalte det til alle på jobben. De trodde meg nesten ikke. Var også liten hele svangerskapet. Er nå gravid med nr. 2 og venter egentlig på at jeg bare skal ese ut...



Anonymous poster hash: c8a42...1a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt mer nyttig for deg å ta en graviditetstest enn å spørre andre om når de fikk mage?

Anonymous poster hash: 0e9c2...3b8

Hva om jeg ikke har mulighet for å skaffe det akkurat denne uken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg ikke har mulighet for å skaffe det akkurat denne uken..

Ja, da må du vente til neste uke. Ingen på KG kan fortelle deg om du er gravid.

Anonymous poster hash: a9718...f83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da må du vente til neste uke. Ingen på KG kan fortelle deg om du er gravid.

Anonymous poster hash: a9718...f83

Spørsmålet mitt var ikke om jeg var gravid. Spørsmålet mitt var NÅR MAGEN FORANDRER SEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet mitt var ikke om jeg var gravid. Spørsmålet mitt var NÅR MAGEN FORANDRER SEG.

Og svaret er at det er veldig individuelt.

En faktisk forskjell på mage kommer normalt sett rundt 15 uker. Når andre kan sende er ofte nærmere 20 uker. Det kommer an på fett og størrelse, det kommer an på om livmoren ligger bakover eller forover.

I tillegg så er det mange som tror de har mage pga luft. I starten så kommer magen såvidt ut ovenor skambenet, og når ikke navlen før rundt 18 uker. Det du kan gjøre er å trekke inn magen, og dytt innover rett over skamebentet. Hvis det kommer noe "glatt" og hardt som kommer underfra skambenet og oppover så kan det være livmoren. Hvis det ikke går utover så er det ikke livmoren.

Anonymous poster hash: 2cc4a...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet mitt var ikke om jeg var gravid. Spørsmålet mitt var NÅR MAGEN FORANDRER SEG.

Ja, og jeg har svart på det og. Uansett gir det deg ikke svar på det du faktisk lurer på.

Anonymous poster hash: a9718...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og svaret er at det er veldig individuelt.

En faktisk forskjell på mage kommer normalt sett rundt 15 uker. Når andre kan sende er ofte nærmere 20 uker. Det kommer an på fett og størrelse, det kommer an på om livmoren ligger bakover eller forover.

I tillegg så er det mange som tror de har mage pga luft. I starten så kommer magen såvidt ut ovenor skambenet, og når ikke navlen før rundt 18 uker. Det du kan gjøre er å trekke inn magen, og dytt innover rett over skamebentet. Hvis det kommer noe "glatt" og hardt som kommer underfra skambenet og oppover så kan det være livmoren. Hvis det ikke går utover så er det ikke livmoren.

Anonymous poster hash: 2cc4a...d28

takk! det svaret likte jeg, men hva er skambenet? haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Riskjeks

takk! det svaret likte jeg, men hva er skambenet? haha

Skambenet er benet over underlivet. Magen begynner ikke å vokse før livmoren kommer opp over skambenet, som regel etter rundt 3 måneder. Noen sier de får mage før dette, men da er det bare luft (men kan selvsagt være et tegn på graviditet uansett). Så som regel kan man se forskjell på magen selv etter 3-4 mnd, mens man gjerne ikke blir "åpenbart" gravid før etter 5-6 mnd.

Jeg fikk sent mage i mine svangerskap (og ble heller aldri særlig stor), begynte å se det selv etter 15-16 uker, men så ikke gravid ut før rundt uke 25-30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk! det svaret likte jeg, men hva er skambenet? haha

Underlivet ditt har et bekken, og det er bein.

Hvis du legger hånden din under bikinilijna, det du kjenner som er hardt der er skambenet.

Først gror livmora bak skambenet i flere uker, normalt sett, som Riskjeks sier, har man såvidt begynt å se annerledes ut like etter 12 uker da livmora ikke lenger er gjemt bak skambenet.

Anonymous poster hash: 2cc4a...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skambenet er benet over underlivet. Magen begynner ikke å vokse før livmoren kommer opp over skambenet, som regel etter rundt 3 måneder. Noen sier de får mage før dette, men da er det bare luft (men kan selvsagt være et tegn på graviditet uansett). Så som regel kan man se forskjell på magen selv etter 3-4 mnd, mens man gjerne ikke blir "åpenbart" gravid før etter 5-6 mnd.

Jeg fikk sent mage i mine svangerskap (og ble heller aldri særlig stor), begynte å se det selv etter 15-16 uker, men så ikke gravid ut før rundt uke 25-30.

Åja, takk! Jeg tror egentlig at jeg bare har fått litt mere fett på magen. haha, men skal jo selvfølgelig ta en test, tenkte kanskje jeg bare skulle se når de fleste får mage, og jeg er langt unna de ukene siden siste test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk utrolig nok mage i uke 11- tok abort i uke 12, å det er vanlig og få det senere så de på sykehuset fikk litt sjokk:p men bare så du vet det så går det å:)

Anonymous poster hash: 953dc...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...