Gå til innhold

Babyhjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Litt teit og rart kanskje, men jeg spør likevel.

- Det har seg slik at jeg skal være barnevakt for ei lita jente på 5-6 måneder idag! Det er bare et par timer, men er så redd for å gjøre noe feil/dårlig som skaper et helvete for ungen da, om dere skjønner :fnise: Altså jeg må jo mate (hun tar kun flaske) / skifte bleie / leke, osv.

Så kommer da spørsmålene mine - Hvordan leker man med en baby som er så liten ? Har også lest her på kg at ungene ikke må ligge på for mykt underlag? Hvordan vet jeg om babyen er varm/kald/sulten? Må dem alltid rape etter mat?

Bare sleng inn masse tips om leking, og ellers vanlige ting. Trenger all hjelpen jeg kan :laugh:



Anonymous poster hash: 55815...959
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Burde du ikke få en del tips fra barnets foreldre? Babyer er jo forskjellige, og liker ulike ting. Jeg stusser litt dersom de overlater barnet til deg uten å si noe om sovevaner, om hun må rapes, hva du kan finne på med henne osv. Altså, du kan jo få tips herfra, men det er mye som sikkert ikke vil kunne brukes også, fordi babyen er vant til noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! til raping etter måltid

Tempen kan du kjenne med to fingre bak i nakken på babyen!

Det skal vel mye til for at du finner et altfor mykt underlag. Babyer flest kan ligge på et teppe på gulvet, i sofakroken, lekegrind osv

Lag grimaser, gestikuler med hendene, dans med babyen i armene dine, prat og le, syng sanger, vis frem leker babyen har og få han/henne til å ta etter dem

Lykke til! :)



Anonymous poster hash: 45a2a...2cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snakke med foreldrene om hva de anbefaler, både når det gjelder praktiske ting og underholdning. Babyer er forskjellige.

Da nevøen min var fem var han strålende fornøyd så lenge jeg bar han, bevegde på han og snakket litt med han. Litt kasting og kiling var også populært. Temperatur/bekledning synes jeg var lett, man kjenner det på nakken/hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde du ikke få en del tips fra barnets foreldre? Babyer er jo forskjellige, og liker ulike ting. Jeg stusser litt dersom de overlater barnet til deg uten å si noe om sovevaner, om hun må rapes, hva du kan finne på med henne osv. Altså, du kan jo få tips herfra, men det er mye som sikkert ikke vil kunne brukes også, fordi babyen er vant til noe annet.

Skal selvfølgelig høre med mor, om det er noe spesielt jeg skal ha i bakhodet. Regner med at hun forteller om det er noe viktig. Tenkte bare det er greit å høre litt sånn '' allmennkunnskap '' generelt, da jeg er livredd for å ødelegge babyen. Er vel bare nervøs og vil være litt trygg da :)

Ja! til raping etter måltid

Tempen kan du kjenne med to fingre bak i nakken på babyen!

Det skal vel mye til for at du finner et altfor mykt underlag. Babyer flest kan ligge på et teppe på gulvet, i sofakroken, lekegrind osv

Lag grimaser, gestikuler med hendene, dans med babyen i armene dine, prat og le, syng sanger, vis frem leker babyen har og få han/henne til å ta etter dem

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 45a2a...2cb

Tusentakk for hjelp! Åh, merker jeg gleder meg skikkelig nå :)

Du må snakke med foreldrene om hva de anbefaler, både når det gjelder praktiske ting og underholdning. Babyer er forskjellige.

Da nevøen min var fem var han strålende fornøyd så lenge jeg bar han, bevegde på han og snakket litt med han. Litt kasting og kiling var også populært. Temperatur/bekledning synes jeg var lett, man kjenner det på nakken/hender.

Skal absolutt høre med foreldre! Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 55815...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer dette med å snakke med foreldrene. Ellers er jo mat og tørre bleier et godt grunnlag for at babyen trives. Så kan du jo legge den på et teppe på gulvet og leke med den. Sang er jo de fleste barn også glad i :) Dette greier du nok

Kjempefint! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å få være barnevakt i et par timer! :rodmer: Fortell hvordan det gikk da :)

Skjønner godt at du er spent og spør, jeg. Når man ikke har så mye erfaring så er det både nyttig og gøy å høre råd fra andre :)



Anonymous poster hash: 8f6bd...921
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle babyer som må rapes, og det med mykt underlag er jo i en sovesituasjon. Altså at underlaget er så mykt at barnet kan kvele seg selv.

Men jeg undres på om du er med barnet til daglig om du skal passe på det når det er så lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...