Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få svar på HCG test?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i 6 uke og har hatt tre småblødninger, de har kun kommet når jeg har vært på do og stoppet opp like fort som de kom. Har hatt brun utflod i 6 dager, ikke hele dagen, men kommer av og til.

Tok en cb som det stod at jeg var gravid 2-3 uker. Tenker hvis jeg tar en ny en om en uke så bør det stå gravid 3+?

Jeg skal til legen og spør om blodprøve av HCG også denne uka, men det tar vel noen dager å få svar på det?

Anonymous poster hash: 98255...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen sier nok at det tar en uke før han har resultatet, men selve analysen ved laboratoriet tar ca en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prioriterer ofte hcg litt raskere, tok et par dager de gangene jeg tok bortsett fra den gangen det ble tatt med en rekke andre prøver og.

Anonymous poster hash: abd37...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen tidlig på dagen så blir prøven sendt inn samme dag. Får da svar i løpet av en dag eller to.

Anonymous poster hash: 9d49b...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta to prøver med to dagers mellomrom for å se at hcg-nivået ditt stiger som det skal. Så om du f.eks tar prøve 1 i morgen, og prøve 2 på fredag, så må du nok vente et par hverdager til prøveresultatene kommer. Så kanskje på tirsdag igjen? Vet at det er gruuusomt lenge å vente, har vært igjennom akkurat det samme selv. Men forhåpentligvis får du gode nyheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tar prøven på sykehuset får jeg svar rett over lunsj etter å ha tatt prøven på morgenen. Tar jeg den på legekontoret kan jeg ringe direkte til sykehuset og få svar agen etter.

HcG tester de samme dagen. Det som tar tid er kommunikasjonen mellom laberatoriet og legen. Dersom de stoler på at du kan tolke resultatet selv får du mye raskere svar når du kan kommnisere direkte med laberatoriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...