Gå til innhold

Babyboom på jobb...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er nå 3 vordrende fedre og hele 5 vordrende mødre på arbeidsplassen min, og alle venter barn i sommerhalvåret 2014.

Nå kommer også den sjette vordrende moren og sprekker nyheten. Vi er en arbeidsplass med ca 50 ansatte, i alderen 20-55 år, og sist svangerskap var for to år siden og jeg har aldri opplevd maken til babyboom på en så liten avdeling før. De vordrende mødrene varierer i alder fra 22 år til 36 år.

Flere av mødrene har også termin innenfor samme måned! Kvinners syklus kan synkronisere seg om de tilbringer mye tid sammen, men fertilitet smitter vel ikke?

Jeg synes dette er skikkelig rart. Over 15% av de ansatte venter barn i sommer!

Finnes noen forklaringer på dette eller er det kun tilfeldig? Det er ingen naturlige "bestevenner" blant de vordrende foreldrene heller, kun gode kollegaer.



Anonymous poster hash: b65fb...6be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er faktisk nesten litt sånn her hos oss også, men ikke så stor mengde. Vi er 3 stk som har termin samme uke. Veldig pussig. Vi kjenner hverandre ikke særlig godt, så her er det helt tilfeldig.



Anonymous poster hash: 7888d...012
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en kjent sak at med dette landets høl i huet opptaksregler i barnehage så planlegger veldig mange barn om sommeren så sånn sett er det naturlig at alle som planla barn i år får de nesten samtidig.

Anonymous poster hash: c3e6d...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det hos oss også. Vi er fem ansatte, og plutselig skulle fire av oss ha barn! Tre av oss med bare rundt en måned i mellom. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en kjent sak at med dette landets høl i huet opptaksregler i barnehage så planlegger veldig mange barn om sommeren så sånn sett er det naturlig at alle som planla barn i år får de nesten samtidig.

Anonymous poster hash: c3e6d...0bd

Og det kan være tilfeldig... For oss er har det vært bingo når vi skulle bli gravide, siden vi har vært gjennom assistert befrukning. Kunne derfor like gjerne blitt etter barnehageopptaket som før...

Anonymous poster hash: 7888d...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så rart. I dette landet må man jo få barn på sommern, ellers sliter man.

Så det er klart at alle som ønsker seg barn, prøver "litt ekstra" i de periodene som fører til sommerbarn.

At det har klaffet for så mange på par på en gang er jo tilfeldig, men koselig da.

Når jeg fødte i oktober, var det en jordmor som sa at det stort sett bare er prøverørsbarn og uhell som fødes på høsten :fnise: Og det stemmte jo i vårt i tilfelle...



Anonymous poster hash: 5b980...d38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det hos oss også! Og vi er en liten bedrift, så sjefen sa på julelunsjen at han håpet ingen flere gikk inn for å bli gravid og få barn i 2014, i så fall kan det være de må legge ned og permittere resten, siden det er vanskelig å finne nok vikarer. Slik det blir nå, må de som er igjen gjøre jobben til tre personerhver. Glad jeg er en av de første som går ut i perm i år...hehe :)

Anonymous poster hash: 0a6d2...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så rart. I dette landet må man jo få barn på sommern, ellers sliter man.

Så det er klart at alle som ønsker seg barn, prøver "litt ekstra" i de periodene som fører til sommerbarn.

At det har klaffet for så mange på par på en gang er jo tilfeldig, men koselig da.

Når jeg fødte i oktober, var det en jordmor som sa at det stort sett bare er prøverørsbarn og uhell som fødes på høsten :fnise: Og det stemmte jo i vårt i tilfelle...

Anonymous poster hash: 5b980...d38

TS her. Vet at fødselstallene er høyest på sommeren, det jeg reagerer på er at nå 9 personer venter barn - i en bedrift med ca 50 ansatte. Og det er ikke vanlig hver sommer. :)

Anonymous poster hash: b65fb...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...