Gå til innhold

Hvordan få fuktighetskrem til å trekke inn i huden?


Gjest Sitronen

Anbefalte innlegg

Gjest Sitronen

Jeg har ekstremt tørr hud nå, faktisk så tørr at fuktighetskrem ikke trekker inn.

Av fuktighetskrem bruker jeg Canoderm 5 % (karbamidkrem).

Jeg har også prøvd med babyolje på fuktig hud, uten at den trekker inn heller.

Er det noen som har gode råd om hvordan jeg kan gjøre huden mottakelig for fuktighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smører du og venter på at den skal trekke inn? Jeg ville i så fall prøvd å massere inn olje, hold på så lenge du orker de første dagene. Det bør trenge inn noe da!



Anonymous poster hash: 27d88...309
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør på fuktig hud. Babyolje er ren mineralolje og gjør ingenting positivt for huden din. Jeg har god effekt av rent sheasmør fra Lòccitane.



Anonymous poster hash: aef81...98c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronen

Jeg masserer vanligvis inn i fuktig hud, men det trekker som sagt ikke inn, i alle fall ikke mye.

Neste dag ligger kremen fremdeles som en hinne utenpå huden.

Babyolje var et siste desperat forsøk, siden det har fungert tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canoderm blir også liggende som en hinne utenpå min hud, sikkert mineraloljene.



Anonymous poster hash: aef81...98c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 sekunders regelen. Altså innen 30 sekunder etter at du har kommet ut av dusjen, så skal du smøre deg inn med fuktighetskrem. Kanskje det er litt lengre enn 30 sekunder, men regelen er at du skal ikke vente for mye før du smører deg inn. Går helt greit om huden er litt fuktig etter dusj.

Og så høres det ut som du trenger litt hjelp innenfra. D3-vitaminer og Omega-3 bør hjelpe på.



Anonymous poster hash: 83b4f...e32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitronen

30 sekunders regelen. Altså innen 30 sekunder etter at du har kommet ut av dusjen, så skal du smøre deg inn med fuktighetskrem. Kanskje det er litt lengre enn 30 sekunder, men regelen er at du skal ikke vente for mye før du smører deg inn. Går helt greit om huden er litt fuktig etter dusj.

Og så høres det ut som du trenger litt hjelp innenfra. D3-vitaminer og Omega-3 bør hjelpe på.

Anonymous poster hash: 83b4f...e32

Nå føler jeg meg veldig negativ siden jeg avviser alle forslag, men jeg tar D-vitamin og Omega 3 hver dag, så det er nok dessverre ikke problemet.

Og jeg smører meg som sagt på fuktig hud etter dusj/bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronen

Canoderm blir også liggende som en hinne utenpå min hud, sikkert mineraloljene.

Anonymous poster hash: aef81...98c

Den har alltid trukket godt inn tidligere, men dessverre ikke nå. :(

Jeg brukte ren Aloe Vera gel en periode i høst, og etter dette har huden vært helt unormal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg veldig negativ siden jeg avviser alle forslag, men jeg tar D-vitamin og Omega 3 hver dag, så det er nok dessverre ikke problemet.

Og jeg smører meg som sagt på fuktig hud etter dusj/bad.

Du får nesten prøve noe annet enn Canoderm.

Anonymous poster hash: aef81...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov med sinksalve.

Om det er skikkelig gærent tar du og damper trynet først.



Anonymous poster hash: 0e6b5...19d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronen

Jeg var nok litt uklar, det er huden på kroppen som er tørr, ansiktshuden er normal.

Jeg skal teste ut sinksalve for å se om det fungerer, ellers får jeg vel bare spørre legen om hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh? Gjør ikke sinksalve slik at det blir tørt? Altså, man smører det på sår babystump og det er ikke som om fukt hjelper på en allerede rød og fuktig babystump

Anonymous poster hash: 73a42...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du forsøkt å bytte krem?

Når jeg smører meg med Biotherm trekker den fint inn, men i det siste har jeg brukt en krem fra HTH og den kjenner jeg at skylles av igjen i dusjen dagen etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weleda babyolje fra helsekosten. Den inneholder sesamolje, ikke mineraloje (som dem i dagligvarebutikken gjør). Naturlige oljer trekker inn i huden, mens mineraloje er et biprodukt fra oljeindustrien.

Anonymous poster hash: 0bf54...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weleda babyolje fra helsekosten. Den inneholder sesamolje, ikke mineraloje (som dem i dagligvarebutikken gjør). Naturlige oljer trekker inn i huden, mens mineraloje er et biprodukt fra oljeindustrien.

Anonymous poster hash: 0bf54...426

Mange babyoljer er uten, eks libero sin.

Ellers bruker jeg apricoskjerneolje som jeg smører på med bittelitt vann i hendene ved hver påføring.

Anonymous poster hash: 16dac...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sov med sinksalve.

Om det er skikkelig gærent tar du og damper trynet først.

Anonymous poster hash: 0e6b5...19d

Sink tørker ut, ikke en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronen

Sinksalve var ikke en god idé nei.

Tok på en liten flekk på leggen, og huden var nesten krakelert i morges.

Jeg kom plutselig på et gammelt tips jeg fikk for mange år siden, og masserte inn matolje og sukker i huden, og det ser ut til at det hjalp litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...