Gå til innhold

Ubehag i halebeinet. Å sitte er ikke det samme lenger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg kjent ubehag når jeg sitter. Litt småvondt, men ikke sånn kjempe vondt, det er bare mer ubehagelig. I går følte jeg det skikelig, men da hadde jeg måttet stå på et tog i over to timer, mens jeg lente meg mot kofferten min. I dag har jeg ikke kjent det så mye, men kjente det litt nå da jeg satt meg ned, har nettopp gått en lang tur.

Noen som vet hva dette kan være? Er det fordi jeg har sittet for mye? Sittet feil? Fordi jeg er litt overvektig? Jeg har hatt dette en stund, men det har ikke vært så veldig gale, men jeg har i alle fall ikke lyst til at det skal bli verre!

Hvis det forsetter går jeg til legen, men kan ikke akkrurat nå da jeg er i utlandet. Her går jeg bare til lege hvis jeg virkelig må.

Kvinne 24



Anonymous poster hash: 5bb37...933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å si... at det føles litt bedre når jeg støtte opp den bakerste delen når jeg sitter. :(



Anonymous poster hash: 5bb37...933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en nerve som er i klem.

Jeg klarte å brekke halebeinet når jeg var cirka 14 år, og slet med smerter i par tre års tid, spesielt når jeg gikk på ski. Og er halebeinet utsatt for brudd er det ikke noe å gjøre tror jeg, bare la det gro seg til. Men er det nerve i klem vet jeg ikke hvor alvorlig det er, men kanskje du bør ringe legen og høre og evt bli henvist til en nevrolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en nerve som er i klem.

Jeg klarte å brekke halebeinet når jeg var cirka 14 år, og slet med smerter i par tre års tid, spesielt når jeg gikk på ski. Og er halebeinet utsatt for brudd er det ikke noe å gjøre tror jeg, bare la det gro seg til. Men er det nerve i klem vet jeg ikke hvor alvorlig det er, men kanskje du bør ringe legen og høre og evt bli henvist til en nevrolog.

Ville ikke det gjort kjempe vondt da? Hvis nerven var i klem? Jeg skal kontakte legen når jeg kommer hjem igjen til Norge tror jeg. Hvis det ikke gir seg da.

Anonymous poster hash: 5bb37...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke det gjort kjempe vondt da? Hvis nerven var i klem? Jeg skal kontakte legen når jeg kommer hjem igjen til Norge tror jeg. Hvis det ikke gir seg da.

Anonymous poster hash: 5bb37...933

Å brekke halebeinet gjorde kjempevondt, men smertene vedvarte ikke mer enn par døgn (jeg husker ikke helt, kanskje en uke eller to). De kom og gikk. Det gjorde ikke så vondt at jeg tok smertestillende, mulig jeg tok en paracet av og til, men smertene fulgte bevegelsene. F.eks. var det vanskelig å gå på ski uten smerter i halebeinregionen. Men jeg var ung og veltrent.

Tror å forandre sittestilling, stol og bevege seg med jevne mellomrom kan løse opp. Men jeg aner ikke om nerver var i klem. Tror en nerve i klem er mer alvorlig eller kan være enn å knekke halebeinet.

Knakk det fordi jeg var med på noe humanitært arbeid og innsamlingsaksjon og ramlet på en glatt murtrapp.

Du kan google nerve i klem på halebeinet og kanskje finne mer ut av det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, jeg knuste halebeinet da jeg spilte ishockey som 15 åring!

Etter det så har det aldri vært det samme, jeg har ei øm kul der da, og null følelse i hele området der, kjenner ikke om jeg klyper meg der.

Klarer ikke å sitte på det for det er så ekkelt og føles ut som det bare er i veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. :) Jeg ser hvordan jeg føler meg når jeg kommer tilbake til Norge i slutten av måneden, og hvis jeg fremdeles har vondt kan jeg kontakte fastlege å høre med henne. Jeg tror ikke det er noe akutt akkurat, men jeg vil nødig fortsette denne ubehageligheten.



Anonymous poster hash: 5bb37...933
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...