Gå til innhold

Livingdoll reklamerer for alkoholmerke på ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen av de siste innleggene til Livingdoll er rett ut reklame for Havana Club, eller? Det er jo ikke tilfeldig at hun har så mangen bilder av flasken? Jeg kjenner ingen som drikker rom fra flaska på stranda. Og på alle bildene er logoen perfekt vendt mot kameraet. Hun har også tydelig bilde av logoen i to andre innlegg fra den siste uken, muligens flere.
Jeg mener at det innlegget jeg linker til her er reklame, eventuelt "skjult" reklame. Det er vel ulovlig med alkoholreklame også. En leser påpeker dette men Elise svare noe ala - hehe, nei det er det ikke!-
Jeg legger tråden i Skråblikk, fordi alle tråder om bloggere ser ut for å havne her, men jeg synes egentlig at dette er ganske alvorlig.
Noen som kan litt mer om lover og regler som har ett synspunkt?

http://livingdoll.blogg.no/1392167414_vamos_a_la_playa.html





Flere innlegg med tydelig produktplassering :

http://livingdoll.blogg.no/1392388507_vamos_a_echar_un_pie.html

http://livingdoll.blogg.no/1391579065_dancing_in_the_street.html



Anonymous poster hash: 91c57...b1a
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Havanna Club og overretursjerte lår! Nei, dette er selvfølgelig ikke lov, det er overtydelig at hun driver med reklame.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvfølgelig ikke lov. Tipper Helsedirektoratet (som jobber med slikt) er interessert i et tips.



Anonymous poster hash: c6106...476
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som reklame, ja.

Men hva faen er det hun gjør med trynet i Photoshop? Jeg er ikke den som pleier å kommentere utseendet til bloggere, men jeg er sikker på at hun er mye penere hvis hun lar være å retusjere seg på den måten. Det ser jo ikke ut!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er alvorlig, hakket mer alvorlig enn å la være å merke vanlige reklameinnlegg med "annonse" eller "reklame" som så mange bloggere feiler å gjøre.

Det går an å tipse her: http://helsedirektoratet.no/folkehelse/alkohol/alkoholreklame/Sider/default.aspx

Anonymous poster hash: 4d728...9fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være greit å screenshotte innleggene i tilfelle hun sletter dem. Jeg kan ikke, sitter på mobil.

Slike ting bør slås hardt ned på, og bedrifter som bevisst bryter loven bør oppleve konsekvensene av det.

Anonymous poster hash: 4d728...9fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du klage på ulovlig alkoholreklame?

Ønsker du å tipse om eller klage på ulovlig alkoholreklame, kan du sende en henvendelse som e-post eller brev.
Vi ber om at den aktuelle reklamen vedlegges som utklipp, bilde eller fil.

eller

Helsedirektoratet

P.b. 7000 St. Olavs plass,

0130 Oslo.

Anonymous poster hash: c6106...476

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forbud mot alkohol-reklame på cuba! Hun er ikke norge!

Slapp av litt!

Forsøk å begrense forakten deres littegranne!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forbud mot alkohol-reklame på cuba! Hun er ikke norge!

Slapp av litt!

Forsøk å begrense forakten deres littegranne!

Hun er norsk statsborger med blogg på norsk plattform, så jo det er veeeeldig ulovlig.

Anonymous poster hash: 483a7...fb3

Innlegget er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er norsk statsborger med blogg på norsk plattform, så jo det er veeeeldig ulovlig.

Anonymous poster hash: 483a7...fb3

Jeg bare forsøker å fortelle dere at hun er på cuba, og norsk alkoholpolitikk gjelder ikke der.

Greit å ønske et annet menneske alt mulig vondt, men dere må forsøke å finne dere en passende anledning og ikke bruke hvilket som helst tilfelle for avsmak og forakt.

Innlegget endret grunnet sitering av slettet sitat.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare forsøker å fortelle dere at hun er på cuba, og norsk alkoholpolitikk gjelder ikke der.

Greit å ønske et annet menneske alt mulig vondt, men dere må forsøke å finne dere en passende anledning og ikke bruke hvilket som helst tilfelle for avsmak og forakt.

Det har ingen betydning hvor hun befinner seg. Bloggen er norsk, og plattformen er norsk. Ikke drit deg ut mer nå. Du har jo tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om!

Anonymous poster hash: 483a7...fb3

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare forsøker å fortelle dere at hun er på cuba, og norsk alkoholpolitikk gjelder ikke der.

Greit å ønske et annet menneske alt mulig vondt, men dere må forsøke å finne dere en passende anledning og ikke bruke hvilket som helst tilfelle for avsmak og forakt.

Du er jo helt lost. Selvfølgelig gjelder norske regler selv om hun er på ferie.

Anonymous poster hash: 737b5...3de

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forbud mot alkohol-reklame på cuba! Hun er ikke norge!

Slapp av litt!

Forsøk å begrense forakten deres littegranne!

Jeg har tidligere sett at du har vanskelig for å forstå ting, men saken er at bloggen hennes er en norsk bedrift, med plattform i Norge. http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=995152363

Du forstår vel også at et magasin i Norge ikke kan reklamere for alkohol, selv om de tok bildet av alkoholen i utlandet.

Anonymous poster hash: 4d728...9fb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare forsøker å fortelle dere at hun er på cuba, og norsk alkoholpolitikk gjelder ikke der.

Greit å ønske et annet menneske alt mulig vondt, men dere må forsøke å finne dere en passende anledning og ikke bruke hvilket som helst tilfelle for avsmak og forakt.

...Nå ble jeg nesten målløs. :murvegg:

Anonymous poster hash: ba36f...974

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er andre som har kommentert det ogsaa.

Jeg tviler egentlig paa at hun har en avtale med Havana og faar betalt for aa vise flasken paa bloggen. Rett og slett utifra selve firma, finner det veldig lite sannsynlig. Saa slik sett er det ikke reklame, om hun ikke har faatt betalt.

Enig i at det ser rart ut med den flasken paa hvert eneste bilde. Slik jeg leste det saa ville hun understreke at hun var i Havana og kjoper lokale ting og hun har kanskje en barnslig holdning om at hun er "kul" som drikker rom. Kjenner noen slike.



Anonymous poster hash: d8a15...fdb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er det mest harry blogginnlegget jeg noensinne har sett. Har noen tipset Helsedirektoratet enda?



Anonymous poster hash: 9a7a4...7f2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke denne levende dokka 14-15 år? Litt for ung til å reklamere for alkohol da vel?

Anonymous poster hash: 23f38...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare forsøker å fortelle dere at hun er på cuba, og norsk alkoholpolitikk gjelder ikke der.

Greit å ønske et annet menneske alt mulig vondt, men dere må forsøke å finne dere en passende anledning og ikke bruke hvilket som helst tilfelle for avsmak og forakt.

Innlegget endret grunnet sitering av slettet sitat.

Yvonne (mod)

Hun reklamerer for det i Norge. Bloggen er på norsk plattform med et norsk publikum. Det hjelper ikke at reklamefilmen er spilt inn i Indonesia når den vises på norske kinoer.

Anonymous poster hash: ab75d...db2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...