Gå til innhold

Staute, norske/norrøne, flotte guttenavn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi sliter SÅ med å finne navn til gutten i magen. Vi vil ha et enkelt, stødig, norsk eller gjerne norrønt navn, men klarer ikke å finne alternativer vi begge er enige om.

Navn jeg liker, men som av forskjellige grunner er uaktuelle: Aksel, Stian, Trym, Amund, Magnus, Sigurd...

Det kan godt være litt uvanlig, men det skal være et klart navn som folk skjønner at er et navn og ikke et krydder eller en diagnose (for å sette det litt på spissen).

Jeg synes navn med to stavelser er finest, og at f.eks. Ask blir litt "bråstopp" når man sier det (selv om det ellers er et fint navn).

Jeg blir veldig, veldig glad for gode forslag! :)



Anonymous poster hash: f6746...287
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Vi sliter SÅ med å finne navn til gutten i magen. Vi vil ha et enkelt, stødig, norsk eller gjerne norrønt navn, men klarer ikke å finne alternativer vi begge er enige om.

Navn jeg liker, men som av forskjellige grunner er uaktuelle: Aksel, Stian, Trym, Amund, Magnus, Sigurd...

Det kan godt være litt uvanlig, men det skal være et klart navn som folk skjønner at er et navn og ikke et krydder eller en diagnose (for å sette det litt på spissen).

Jeg synes navn med to stavelser er finest, og at f.eks. Ask blir litt "bråstopp" når man sier det (selv om det ellers er et fint navn).

Jeg blir veldig, veldig glad for gode forslag! :)

Anonymous poster hash: f6746...287

hmm

Einar

Tore

Balder

Brage

Magne

Torgeir

Torstein

Torbjørn

Atle

Asle

Ja noen forslag til norske navn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børge, Sondre, Snorre, Sjur, Øystein, Torkild, Tolleiv, Eilif, Brage, Karsten, Njål, Sverre, Sivert



Anonymous poster hash: ff403...b0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sverre, Vegard, Sondre, Snorre?

Gode, gamle, staute norske navn, såpass vanlige at det neppe er så utfordrende for gutten i oppveksten og meg bekjent verken krydder eller sykdommer. Snorre er kanskje det "særeste", uten å være veldig rart. Sverre Magnus heter minstemann hos kronprinsparet, Sondre kjenner jeg bare hyggelige folk som heter og Vegard er helt upåfallende. Jeg hadde ikke gått for det aller sjeldneste navnet, men det virker det heller ikke som dere styrer mot. Klassiske, nordiske navn er stort sett fine.



Anonymous poster hash: 840fc...5e8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinjar, Olav, Geir, Jostein, Audun, Bård, Trond, Lavrans, Osvald, Hjalmar, Loke, Odin, Brage, Vebjørn, Birk



Anonymous poster hash: ff403...b0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olve

Torarin

Njål

Njård

Torje

Torjus

Torgils



Anonymous poster hash: 6cc3e...d53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Runar

Odin
Vinjar
Bjørnar
Brynjar
Brage
Jaran
Eirik
Håkon



Anonymous poster hash: 3921e...b63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du vi har kommet med noen gode forslag TS? :)
*spent*



Anonymous poster hash: ff403...b0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...