Gå til innhold

Jenter, fylla og voldtekt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hver gang jeg leser voldtektstråder på KG får jeg lyst til å smelle hodet i veggen.

Anonymous poster hash: 16b51...4b3
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Well said!

Hver gang jeg leser voldtektstråder på KG får jeg lyst til å smelle hodet i veggen.

Anonymous poster hash: 16b51...4b3

Anonymous poster hash: bd167...1fd

Skrevet

Men svar meg på det jeg spurte om i tidligere, er selve definisjonen på voldtekt i et samfunn at kvinnene besitter seksualmakten?

Hadde menn eid seksualmakten så hadde ikke voldtekt som begrep eksistert?

Dette må du forklare. Eller forstår jeg deg rett med at du mener at da hadde menn fått seg sex uansett når de måtte ønske det? Hva da med påstanden om at voldtekt egentlig ikke har noe med sex å gjøre, mere at det har med makt og vold mot et annet menneske?

Skrevet

Jeg tror mye av dette er gjenværende fossiler fra tiden før likestilling, at kvinnen skal beskyttes, er så uskyldig, bla bla bla osv. Sannheten er at de er like slue og utnyttende som oss.

Anonymous poster hash: e28ff...14b
Skrevet

Blir lettet over at noen faktisk ser det som et ansvar å hjelp!

Istedenfor å "forstå"at noen blir utsatt for voldtekt.

Det jeg syns en må tenke på at en har ansvar for div. Ikke dermed sagt en har s k y l d i alt. En viktig forskjell. ..

Jeg går sjelden gjennom mørke gater, og blir veldig lei for at visse menn gjør det ansvarsløst av. Voldtektsmenn frarøver meg faktisk friheten min. Elsker nemlig kveldsturer, men tør som regel ikke lenger.

Å gå på byen er jo også nesten blitt en risikosport. Tar drosje og går med andre.

Så kvinners frihet blir innskrenket.

Er bare ikke riktig! Men hva gjør en da?

Anonymous poster hash: 8e1f2...65f

Flytter fra Oslo.

Anonymous poster hash: 8068a...9e2

Skrevet

Dette må du forklare. Eller forstår jeg deg rett med at du mener at da hadde menn fått seg sex uansett når de måtte ønske det? Hva da med påstanden om at voldtekt egentlig ikke har noe med sex å gjøre, mere at det har med makt og vold mot et annet menneske?

Ja er ikke voldtektsbegrepet et bevis for at kvinner bestitter seksualmakten?

Skrevet

Ja er ikke voldtektsbegrepet et bevis for at kvinner bestitter seksualmakten?

Nei, menn kan også bli voldtatt

Anonymous poster hash: 8068a...9e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...