Alina X Skrevet 16. februar 2014 #41 Skrevet 16. februar 2014 Det heter våkn opp, ikke voks opp, og jeg er våken. Veldig våken. Jeg bare ser ting med litt andre øyne enn det du gjør. For jeg har lyst til å endre verden, ikke akseptere ondskapen og tilpasse med den ved å lukke øynene til det som egentlig foregår rundt oss. Det handler om mennesker som er skakkjørte, det handler om dårlig selvfølelse og det handler om holdninger vi ikke burde se i 2014. Trasker du rundt i favelaen i Brazil med nye Nikes,gullsmykker,gullklokke og merkeveske? Lar du bilen stå ulåst om natten? Det handler ikke om å tilpasse seg ondskapen og bare "ja ja sånt skjer..."men det handler om å ta forholdsreglene sine for enhver situasjon. Overfallsvoldtekter en noe helt annet enn drita full på nach voldtekter. Overfallsvoldtekter KAN aldri unnskyldes,uansett, det er point one. Men når det kommer til nach voldtekter så ta forholdsregler. Aldri bli med fremmede menn på nachspiel med mindre du er innstilt på ha sex med en dem. Du kjenner dem ikke selvom de virker greie så vet du fremdeles ikke hvem de er og hva de kan finne på. Aldri bli med en mann hjem med mindre du er innstilt på å ha sex med han. Han tar deg ikke med hjem for å sitte å se på nattehimmelen og diskutere kjærligheten. Aldri ta imot drinker fra menn hvis du feks sitter ved et bord og han kommer til deg med en drink. Det er greit hvis det er snakk om at dere står i baren der du kan følge med på drinken fra begynnelse til slutt,men aldri når han selv kommer med den, kan være dop oppløst i den. Det er forholdsregler alle må ta når de drikker,og det er å ikke drikke FOR MYE først og fremst. Menn havner ofte i slosskamp,blir ranet ol og kvinner blir som regel utsatt for voldtekt. Det er aldri en manns feil at han blir slått ned,samme som det aldri er kvinnens feil å bli voldtatt,men man kan gidde å prøve å forhindre det til en viss grad,hvorfor MÅ man drikke seg stupefull egentlig? 5
Sophie-Ann Skrevet 16. februar 2014 #42 Skrevet 16. februar 2014 Vi er jo alle enige her om at voldtekt er helt forferdelig og at i en utopisk verden så kunne alle ranglet rundt drita fulle kliss naken, men verden er ikke sånn, og da må man passe seg, så enkelt er det. Vi kan skrike og hyle hvor mye vi vil om at det er urettferdig at de slemme vinner, men så lenge det er mennesker på jorden vil dette alltid forekomme uansett hvor mange kampanjer osv vi lager. Så pass å dere selv og andre!! 2
Gjest BabyBlue Skrevet 16. februar 2014 #43 Skrevet 16. februar 2014 Jeg mener at det skal være lov å bruke hodet sitt. Man kan fint preke i vei om hva man har rett til å gjøre som kvinne, men poenget mitt er at det er onde mennesker der ute som gir en flat faen i dine rettigheter, og at man burde ta forhåndsregler for å beskytte seg mot slike folk så godt man kan. Spesielt når det er alkohol innvolvert.
Gjest Gneist Skrevet 16. februar 2014 #44 Skrevet 16. februar 2014 (endret) Ok, så fortell meg nå. Hvordan fortelle menn som er oppvokst i en helt annen kultur at norske, dritfulle jenter med "Fuck Me" Tskjorte og trusen av, ikke er fritt vilt. Fortell, fortell. Norske jenter har en alkoholkultur som ikke er "sunn" i mange andre deler av verden. Og det må vi faktisk forholde oss til. Vi kan ikke forvente at et lite land med knappe 5 mill. mennesker skal ha eneretten på hva som sømmer seg og hva som ikke sømmer seg. Anonymous poster hash: fa154...ac3 "I Noreg er kvinner mennesker dei óg, og dei skal respekterast for det uansett kor lågt dei måtte ligge på di moralmåling." Når me er i Noreg er det faktisk dei reglar som gjeld, uansett kvar andre måtte kome ifrå. Edit: Eg er heilt med på å tilpasse seg den gjeldande røynda, men å byrje å rettferdgjere det fordi norske jenter ikkje eig moral blir for dumt. Valdtekt er ikkje eit spørsmål om offerets moral. Endret 16. februar 2014 av Gneist
Nettinettet Skrevet 16. februar 2014 #45 Skrevet 16. februar 2014 Helt enig. Men vi må samtidig forholde oss til virkeligheten. Ikke bare til drømmer om en perfekt verden Anonymous poster hash: fa154...ac3 Hvis man bare drømmer om en perfekt verden skjer det ikke noe endring, men det gjør det ikke ved å tilpasse seg virkeligheten heller. Man må sette ned foten og ikke akseptere at verden er slik vi ikke vil ha den, samtidig som man gjør en aktiv kamp for å lære mennesker rett fra galt! Alle har ansvar for egne handlinger, men vi som felleskap har ansvar for å fjerne dårlige holdninger og få inn gode.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #46 Skrevet 16. februar 2014 Det spiller ingen trille. Ingen har rett til å ta seg til rette med en annen kropp mot deres vilje. Det er ikke vanskeligere enn som så. Anonymous poster hash: 1dde8...d9f I Disneyland, kanskje... Men vi lever ikke der. Anonymous poster hash: fa154...ac3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #47 Skrevet 16. februar 2014 Aldri bli med en mann hjem med mindre du er innstilt på å ha sex med han. Han tar deg ikke med hjem for å sitte å se på nattehimmelen og diskutere kjærligheten. Har faktisk gjort det (som mann), tro det eller ei. Kjører uansett ikke ons. Men skjønner selvsagt at kvinnen ikke kan vite det på forhånd og at hun kanskje er skeptisk. Heldigvis skjer voldtekt sjeldnere enn det forsiden på vg skal ha deg til å tro, og du kan som regel gå dritings hjem gjennom en park eller bli med en mann på nach uten å bli voldtatt. Den statistiske risikoen stiger selvsagt, men som regel går det bra. Men dette betyr selvsagt ikke at man ikke skal ta forholdsregler. Skriver det for å nyansere litt, for slik folk beskriver det virker det jo som om man nesten lever i et mad-max samfunn. Anonymous poster hash: a1b70...4b0
Sophie-Ann Skrevet 16. februar 2014 #48 Skrevet 16. februar 2014 Hvis man bare drømmer om en perfekt verden skjer det ikke noe endring, men det gjør det ikke ved å tilpasse seg virkeligheten heller. Man må sette ned foten og ikke akseptere at verden er slik vi ikke vil ha den, samtidig som man gjør en aktiv kamp for å lære mennesker rett fra galt! Alle har ansvar for egne handlinger, men vi som felleskap har ansvar for å fjerne dårlige holdninger og få inn gode. Joda, enig i den, men det er bare ikke mulig å få til, rett og slett. Skulle ønske det, men så lenge mennesker er så jævlige med hverandre er det ingen mulighet for å få dette til, dessverre
Nettinettet Skrevet 16. februar 2014 #49 Skrevet 16. februar 2014 Trasker du rundt i favelaen i Brazil med nye Nikes,gullsmykker,gullklokke og merkeveske? Lar du bilen stå ulåst om natten? Det handler ikke om å tilpasse seg ondskapen og bare "ja ja sånt skjer..."men det handler om å ta forholdsreglene sine for enhver situasjon. Overfallsvoldtekter en noe helt annet enn drita full på nach voldtekter. Overfallsvoldtekter KAN aldri unnskyldes,uansett, det er point one. Men når det kommer til nach voldtekter så ta forholdsregler. Aldri bli med fremmede menn på nachspiel med mindre du er innstilt på ha sex med en dem. Du kjenner dem ikke selvom de virker greie så vet du fremdeles ikke hvem de er og hva de kan finne på. Aldri bli med en mann hjem med mindre du er innstilt på å ha sex med han. Han tar deg ikke med hjem for å sitte å se på nattehimmelen og diskutere kjærligheten. Aldri ta imot drinker fra menn hvis du feks sitter ved et bord og han kommer til deg med en drink. Det er greit hvis det er snakk om at dere står i baren der du kan følge med på drinken fra begynnelse til slutt,men aldri når han selv kommer med den, kan være dop oppløst i den. Det er forholdsregler alle må ta når de drikker,og det er å ikke drikke FOR MYE først og fremst. Menn havner ofte i slosskamp,blir ranet ol og kvinner blir som regel utsatt for voldtekt. Det er aldri en manns feil at han blir slått ned,samme som det aldri er kvinnens feil å bli voldtatt,men man kan gidde å prøve å forhindre det til en viss grad,hvorfor MÅ man drikke seg stupefull egentlig? Selvfølgelig er jeg enig i dette, samtidig synes jeg vi som medmennesker er for dårlige til å hjelpe andre ta forhåndsregler, eller gi beskjed når noen oppfører seg på en ufin måte. Jeg tar igjen eksempelet med hun som ligger drita full i vegkanten. Hvor mange ville stoppet opp og hjulpet henne? Hvor mange ville knipset bilder og ledd og hatt det gøy videre i natten? Vi har ikke bare et ansvar med å ta forhåndsregler vi har også et ansvar for å skape en holdningsendring. Når en kamerat har sex med en jente som ikke er i stand til å vite hva hun gjør, så bør han få klar beskjed om at det ikke er greit. Og jente bør få klar beskjed om at hun må ta mer ansvar for sin egen drikking og oppførsel. Vi er noen jævla pyser når det kommer til å si hva vi mener og hva som egentlig er rett. Vi står bare å ler med og er redd for å si noe som noen ikke vil synes er kuult!
Nettinettet Skrevet 16. februar 2014 #50 Skrevet 16. februar 2014 Joda, enig i den, men det er bare ikke mulig å få til, rett og slett. Skulle ønske det, men så lenge mennesker er så jævlige med hverandre er det ingen mulighet for å få dette til, dessverre Ingenting er egentlig umulig kjære deg! Hvis alle gjør litt, så er det STORE endringer som kan skje! Hvis alle som leser denne tråden blir flinkere til å ta ansvar når de ser noen blir behandlet dårlig eller oppfører seg feil, så er mye gjort!
Alina X Skrevet 16. februar 2014 #51 Skrevet 16. februar 2014 Har faktisk gjort det (som mann), tro det eller ei. Kjører uansett ikke ons. Men skjønner selvsagt at kvinnen ikke kan vite det på forhånd og at hun kanskje er skeptisk. Heldigvis skjer voldtekt sjeldnere enn det forsiden på vg skal ha deg til å tro, og du kan som regel gå dritings hjem gjennom en park eller bli med en mann på nach uten å bli voldtatt. Den statistiske risikoen stiger selvsagt, men som regel går det bra. Men dette betyr selvsagt ikke at man ikke skal ta forholdsregler. Skriver det for å nyansere litt, for slik folk beskriver det virker det jo som om man nesten lever i et mad-max samfunn. Anonymous poster hash: a1b70...4b0 Jo,kan virke litt strengt med alle forholdsreglene jeg gir som eksempel,men det er den beste måten å unngå voldtekt på. Generelt sett så er jeg ikke redd for å bli med fremmede norske menn hjem på nach hvis jeg er med andre jenter og noen av dem kanskje kjenner hverandre, men jeg blir ALDRI med utenlandske menn hjem. Kall meg rasist, jeg er bare realist.(og jeg snakker ikke om utlendinger som har bodd her hele livet,de anser jeg som så godt som norske) Men jeg tar ikke imot drinker med mindre jeg ser drinken,samma faen hvor hyggelig og grei fyren er. Og de få gangene jeg har blitt med en mann hjem alene så er det med full viten og vilje at det blir knullings;)
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #52 Skrevet 16. februar 2014 Jo,kan virke litt strengt med alle forholdsreglene jeg gir som eksempel,men det er den beste måten å unngå voldtekt på. Generelt sett så er jeg ikke redd for å bli med fremmede norske menn hjem på nach hvis jeg er med andre jenter og noen av dem kanskje kjenner hverandre, men jeg blir ALDRI med utenlandske menn hjem. Kall meg rasist, jeg er bare realist.(og jeg snakker ikke om utlendinger som har bodd her hele livet,de anser jeg som så godt som norske) Men jeg tar ikke imot drinker med mindre jeg ser drinken,samma faen hvor hyggelig og grei fyren er. Og de få gangene jeg har blitt med en mann hjem alene så er det med full viten og vilje at det blir knullings;) Dømmer ingen som tar forholdsregler, snarere tvert imot Bare sier at det egentlig ikke er så mye å være redd for i Norge. Hvertfall ikke ennå. Personlig skjønner jeg dog ikke hvorfor folk gidder ons. Har vært nær på å ha det noen ganger, men har heldigvis trukket meg innen det var for sent. Kanskje litt i overkant nervøs for graviditet og overførbare sykdommer Samt at jeg ikke kjenner henne. Anonymous poster hash: a1b70...4b0
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #53 Skrevet 16. februar 2014 Jeg tror og håper at de fleste ville hjulpet. De gangene jeg har møtt på mennesker som er så fulle, at de ikke kan gjøre rede for seg, så har jeg alltid skaffet de hjelp. Og en gang ble jeg skjenket virkelig full på shots, av to menn jeg faktisk kjente. Planen deres var og få med meg hjem etterpå, og gjøre hva de ville med meg. Jeg ble faktisk reddet av en mann jeg ikke kjente, men han kjente de, og var derfor klar over hva deres plan var. Og tror jeg har hatt mye flaks i livet. Jeg er nok naiv, og veldig glad i mennesker. Jeg er jenta som blir med en gutt hjem fra byen, men har ingen planer om sex. Er jo bare det at det har vært så koselig, så jeg vil ikke at det skal ta slutt. Har og både tatt med meg en gjeng fremmede mennesker hjem for nach, og blitt med på det samme. Jeg har besøkt mennesker i andre land, selv om jeg ikke kjente de spesielt mye. Jeg har vært flere ganger i Tyrkia og Egypt, vært med menn der på sightsing, disco osv. Det har aldri skjedd meg noe. Jeg har heller ikke hatt sex med noen av disse mennene. Anonymous poster hash: 9a387...5b3 1
Nettinettet Skrevet 16. februar 2014 #54 Skrevet 16. februar 2014 Jeg tror og håper at de fleste ville hjulpet. De gangene jeg har møtt på mennesker som er så fulle, at de ikke kan gjøre rede for seg, så har jeg alltid skaffet de hjelp. Og en gang ble jeg skjenket virkelig full på shots, av to menn jeg faktisk kjente. Planen deres var og få med meg hjem etterpå, og gjøre hva de ville med meg. Jeg ble faktisk reddet av en mann jeg ikke kjente, men han kjente de, og var derfor klar over hva deres plan var. Og tror jeg har hatt mye flaks i livet. Jeg er nok naiv, og veldig glad i mennesker. Jeg er jenta som blir med en gutt hjem fra byen, men har ingen planer om sex. Er jo bare det at det har vært så koselig, så jeg vil ikke at det skal ta slutt. Har og både tatt med meg en gjeng fremmede mennesker hjem for nach, og blitt med på det samme. Jeg har besøkt mennesker i andre land, selv om jeg ikke kjente de spesielt mye. Jeg har vært flere ganger i Tyrkia og Egypt, vært med menn der på sightsing, disco osv. Det har aldri skjedd meg noe. Jeg har heller ikke hatt sex med noen av disse mennene. Anonymous poster hash: 9a387...5b3 Jeg håper du har rett, men etter å ha sett reportasjen på nyhetene her om dagen (en som latet som om han fikk problemer i Oslo) så har jeg mine tvil! Men med bevisstgjøring av det, sånn som via denne tråden eller den reportasjen, så blir kanskje litt flere flinkere til å tenke litt på andre enn seg selv!
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #55 Skrevet 16. februar 2014 Jeg tror og håper at de fleste ville hjulpet. De gangene jeg har møtt på mennesker som er så fulle, at de ikke kan gjøre rede for seg, så har jeg alltid skaffet de hjelp. Og en gang ble jeg skjenket virkelig full på shots, av to menn jeg faktisk kjente. Planen deres var og få med meg hjem etterpå, og gjøre hva de ville med meg. Jeg ble faktisk reddet av en mann jeg ikke kjente, men han kjente de, og var derfor klar over hva deres plan var. Og tror jeg har hatt mye flaks i livet. Jeg er nok naiv, og veldig glad i mennesker. Jeg er jenta som blir med en gutt hjem fra byen, men har ingen planer om sex. Er jo bare det at det har vært så koselig, så jeg vil ikke at det skal ta slutt. Har og både tatt med meg en gjeng fremmede mennesker hjem for nach, og blitt med på det samme. Jeg har besøkt mennesker i andre land, selv om jeg ikke kjente de spesielt mye. Jeg har vært flere ganger i Tyrkia og Egypt, vært med menn der på sightsing, disco osv. Det har aldri skjedd meg noe. Jeg har heller ikke hatt sex med noen av disse mennene. Anonymous poster hash: 9a387...5b3 Du er, med respekt å melde, svært naiv. Anonymous poster hash: 32eb8...7ca
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #56 Skrevet 17. februar 2014 Jeg synes sånne diskusjoner som dette er ganske interessante, men så er det alltid en her som må ødelegge og komme med helt ekstreme synspunkter. Anonymous poster hash: 2bfb4...a09
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #57 Skrevet 17. februar 2014 "I Noreg er kvinner mennesker dei óg, og dei skal respekterast for det uansett kor lågt dei måtte ligge på di moralmåling." Når me er i Noreg er det faktisk dei reglar som gjeld, uansett kvar andre måtte kome ifrå. Edit: Eg er heilt med på å tilpasse seg den gjeldande røynda, men å byrje å rettferdgjere det fordi norske jenter ikkje eig moral blir for dumt. Valdtekt er ikkje eit spørsmål om offerets moral. Ser at jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg mener selvfølgelig at kvinners rettigheter og sånt gjelder her i Norge. Men man kan ikke forvente at de samme rettighetene gjelder når man er på ferie (og er dritings) i ett eller annet "Syden-land". Der har de kanskje helt andre skikker og "regler". Anonymous poster hash: fa154...ac3
waco Skrevet 17. februar 2014 #58 Skrevet 17. februar 2014 Men svar meg på det jeg spurte om i tidligere, er selve definisjonen på voldtekt i et samfunn at kvinnene besitter seksualmakten? Hadde menn eid seksualmakten så hadde ikke voldtekt som begrep eksistert?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #59 Skrevet 17. februar 2014 Blir lettet over at noen faktisk ser det som et ansvar å hjelp! Istedenfor å "forstå"at noen blir utsatt for voldtekt. Det jeg syns en må tenke på at en har ansvar for div. Ikke dermed sagt en har s k y l d i alt. En viktig forskjell. .. Jeg går sjelden gjennom mørke gater, og blir veldig lei for at visse menn gjør det ansvarsløst av. Voldtektsmenn frarøver meg faktisk friheten min. Elsker nemlig kveldsturer, men tør som regel ikke lenger. Å gå på byen er jo også nesten blitt en risikosport. Tar drosje og går med andre. Så kvinners frihet blir innskrenket. Er bare ikke riktig! Men hva gjør en da?Anonymous poster hash: 8e1f2...65f 2
Gjest Gneist Skrevet 17. februar 2014 #60 Skrevet 17. februar 2014 Ser at jeg formulerte meg litt dårlig. Jeg mener selvfølgelig at kvinners rettigheter og sånt gjelder her i Norge. Men man kan ikke forvente at de samme rettighetene gjelder når man er på ferie (og er dritings) i ett eller annet "Syden-land". Der har de kanskje helt andre skikker og "regler". Anonymous poster hash: fa154...ac3 Sjølvsagt. Blir lettet over at noen faktisk ser det som et ansvar å hjelp! Istedenfor å "forstå"at noen blir utsatt for voldtekt. Det jeg syns en må tenke på at en har ansvar for div. Ikke dermed sagt en har s k y l d i alt. En viktig forskjell. .. Jeg går sjelden gjennom mørke gater, og blir veldig lei for at visse menn gjør det ansvarsløst av. Voldtektsmenn frarøver meg faktisk friheten min. Elsker nemlig kveldsturer, men tør som regel ikke lenger. Å gå på byen er jo også nesten blitt en risikosport. Tar drosje og går med andre. Så kvinners frihet blir innskrenket. Er bare ikke riktig! Men hva gjør en da?Anonymous poster hash: 8e1f2...65f Gå med øks. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå