AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #21 Skrevet 16. februar 2014 Nå skal det sies at jeg selv aldri går ute om kveldene i byen, og var en gang jeg gjorde det fordi jeg måtte gi nøkler til kjæresten (eksen) som den kvelden jobba som vakt på hotell, og da var jeg pissredd. Fordi jeg vet at jenter kan bli voldtatt uansett hva de har på seg og ser ut og hvor mye alkohol de har drukket. Det er fælt at jeg som jente er kjemperedd for å gå rundt alene klokken 22-23 en fredagskveld når min eks gikk rundt alene uten noe som helst redsel for noe klokka 4 om natta etter jobb.. Det er utrolig trist at det har blitt sånn Er ikke sånn at alle jenter som blir overfallsvoldtatt har skyhøye hæler og korte kjoler. En god del har på seg joggebukse og er ustelt til og med og skal bare på butikken eller noe en kveld. Anonymous poster hash: 1c2ee...b84 6
waco Skrevet 16. februar 2014 #22 Skrevet 16. februar 2014 En del voldtektsmenn som fikk fengselsstraff har blitt spurt hvorfor de gjorde det, og det var rett og slett bare for å nedverdige kvinnen. Alt de var ute etter var å ødelegge kvinnens liv. Og noen av de hadde til og med stukket offeret med kniv for å få offeret til å slutte og hyle. Du må vel synes at sånt er helt forferdelig? Eller synes du ikke det? Anonymous poster hash: 1c2ee...b84 Er dette her sant altså? At mannen heller ville voldta enn la oss si at dama ville ha sex frivillig? Det var selve overgrepet som var motivet hans? Hvor er det du linker til denne undersøkelsen da? Er dette her i norge altså?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #23 Skrevet 16. februar 2014 Det spiller ingen trille. Ingen har rett til å ta seg til rette med en annen kropp mot deres vilje. Det er ikke vanskeligere enn som så. Anonymous poster hash: 1dde8...d9f Fortell det til mennene som bor der, og som har en helt annen kultur.... Anonymous poster hash: fa154...ac3 1
waco Skrevet 16. februar 2014 #24 Skrevet 16. februar 2014 Det spiller ingen trille. Ingen har rett til å ta seg til rette med en annen kropp mot deres vilje. Det er ikke vanskeligere enn som så. Anonymous poster hash: 1dde8...d9f Jammen da legger du deg på gata da i sydenland. Ja gjør det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #25 Skrevet 16. februar 2014 Men hva når mannen er like drita som dama, tror hun er med, men hun bare ligger der helt borte, men kanskje smiler fårete, og er naken, så han er sikker på at hun er helt med, da han og er drita full. Er det fortsatt voldtekt? Og synes faktisk jenter må ta litt ansvar for seg selv. Reiser man til et land, hvor det er flere voldtekter. Så er det ikke lurt å drikke seg sanseløs, og gå kledd halvnaken alene ute på byen. Anonymous poster hash: 9a387...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #26 Skrevet 16. februar 2014 Poenget er at mange norske jenter er super-naive, og har ikke forstått at "reglene" som gjelder i Norge ikke nødvendigvis gjelder i resten av verden Anonymous poster hash: fa154...ac3 1
Nettinettet Skrevet 16. februar 2014 #27 Skrevet 16. februar 2014 Ingen fortjener å bli voldtatt, det er ikke poenget her. Verden er ikke et idyllisk sted hvor alle er snille og det er noe man bare er nødt til å forholde seg til. Gjør du ikke det kan brenne deg kraftig. Det blir litt som om jeg skulle rusle rundt med rolexen på hånda i slummen. Anonymous poster hash: 32eb8...7ca Ja jeg forstod poenget ditt, men regner med du også ser mitt? Jeg er lei av at vi aksepterer ondskap og tilpasser oss fordi det finnes onde mennesker rundt oss. Samtidig så blir vi mer og mer egoistiske og tar ikke lenger av oss mennesker rundt oss som vi ser står i fare for å bli utsatt for ondskapen. Hvor mange av oss hadde bare gått forbi den jenta som lå der i veikanten? Hvor mange hadde tatt bilder og snap'et eller lagt det ut på facebook, youtube, instagram og twitter? 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #28 Skrevet 16. februar 2014 Vel en bra mann hadde hjelpet henne opp, tatt seg bryet med å finne ut hvor hun bodde (eller hvilket reiseselskap hun kom med) og fått henne trygt hjem. Han hadde også lagt igjen en notis til henne (eventuelt ventet til hun var edru og tatt en prat med henne) og fortalt henne hvordan han kunne ha voldtatt henne den natten og lurt på hvorfor hun vil seg selv så vondt. Han hadde sett lidelsen ved henne som må oppføre seg på den måten for å få oppmerksomhet og føle seg verdifull. Kanskje hadde han fått henne til å tenke over hva hun holder på med, kanskje ikke. Hun fortjener uansett ikke å bli voldtatt, det hun trenger er å blir sett og få hjelp til å finne verdigheten igjen! Disneyland.... Verden er ikke Disneyland. Voks opp Anonymous poster hash: fa154...ac3 1
Nettinettet Skrevet 16. februar 2014 #29 Skrevet 16. februar 2014 Poenget er at mange norske jenter er super-naive, og har ikke forstått at "reglene" som gjelder i Norge ikke nødvendigvis gjelder i resten av verden Anonymous poster hash: fa154...ac3 Jeg tror ikke det har noe med naivitet å gjøre. Det har med dårlig selvbilde å gjøre. Oppmerksomheten gjør at de glemmer hvor vondt de egentlig har det med seg selv. Det var iallefall derfor jeg kledde meg som en hore og hadde profilbilder med kløft i fokus. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #30 Skrevet 16. februar 2014 Er dette her sant altså? At mannen heller ville voldta enn la oss si at dama ville ha sex frivillig? Det var selve overgrepet som var motivet hans? Hvor er det du linker til denne undersøkelsen da? Er dette her i norge altså? Ja, det var i Norge. Hvorfor er du sjokkert? Hvorfor tror du mannfolk voldtar da? Da jeg ble voldtatt så var det ikke akkurat fordi at han synes jeg skulle ha det så jævla bra akkurat. Anonymous poster hash: 1c2ee...b84 4
Nettinettet Skrevet 16. februar 2014 #31 Skrevet 16. februar 2014 Disneyland.... Verden er ikke Disneyland. Voks opp Anonymous poster hash: fa154...ac3 Det heter våkn opp, ikke voks opp, og jeg er våken. Veldig våken. Jeg bare ser ting med litt andre øyne enn det du gjør. For jeg har lyst til å endre verden, ikke akseptere ondskapen og tilpasse med den ved å lukke øynene til det som egentlig foregår rundt oss. Det handler om mennesker som er skakkjørte, det handler om dårlig selvfølelse og det handler om holdninger vi ikke burde se i 2014. 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #32 Skrevet 16. februar 2014 Ja jeg forstod poenget ditt, men regner med du også ser mitt? Jeg er lei av at vi aksepterer ondskap og tilpasser oss fordi det finnes onde mennesker rundt oss. Samtidig så blir vi mer og mer egoistiske og tar ikke lenger av oss mennesker rundt oss som vi ser står i fare for å bli utsatt for ondskapen. Hvor mange av oss hadde bare gått forbi den jenta som lå der i veikanten? Hvor mange hadde tatt bilder og snap'et eller lagt det ut på facebook, youtube, instagram og twitter? Nei jeg er helt enig med deg. Det er tragisk at det skal være slik. Anonymous poster hash: 32eb8...7ca 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #33 Skrevet 16. februar 2014 Det heter våkn opp, ikke voks opp, og jeg er våken. Veldig våken. Jeg bare ser ting med litt andre øyne enn det du gjør. For jeg har lyst til å endre verden, ikke akseptere ondskapen og tilpasse med den ved å lukke øynene til det som egentlig foregår rundt oss. Det handler om mennesker som er skakkjørte, det handler om dårlig selvfølelse og det handler om holdninger vi ikke burde se i 2014. Helt enig. Men vi må samtidig forholde oss til virkeligheten. Ikke bare til drømmer om en perfekt verden Anonymous poster hash: fa154...ac3
waco Skrevet 16. februar 2014 #34 Skrevet 16. februar 2014 Ja, det var i Norge. Hvorfor er du sjokkert? Hvorfor tror du mannfolk voldtar da? Da jeg ble voldtatt så var det ikke akkurat fordi at han synes jeg skulle ha det så jævla bra akkurat. Anonymous poster hash: 1c2ee...b84 Så du mener at voldtekt er en form for straff, og ikke bare sex med avslag? Når kvinner avviser en mann som er kåt på henne for å plage ham, - er det greit? Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke gjør som meg, - hold dere litt unna situasjoner og maktdemonstrasjoner med bruk av nakenhet, elsk og forakt som virkemidler.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #35 Skrevet 16. februar 2014 Dette er ikke så utbredt i Norge (dog jeg har hørt det en del innen spillmiljøer), men i engelskspråklige land er det et uttrykk blant unge å si at man "raped" noe for å vise at man klarte det. For eksempel, "I raped that test!" "I raped you in that game!" og så videre. De sier ikke det fordi de ville ta den testen frivillig eller fordi de var seksuelt tent på personen de slo i spillet. De sier det fordi de ydmyket, nedverdiget, vant over det gjeldende objektet. Det sier litt om tankegangen bak voldtekt. Det er ikke fordi de ikke kan få seg et ligg. Så godt som alle kan få seg et ligg om de ikke er kresne. Det handler om å nedverdige kvinnen, om å utøve makt. Ikke i alle tilfeller, så klart, i en del fyllahendelser er det nok mer at man er full og kåt og at objektet ikke gjør motstand, men generelt. Anonymous poster hash: 8dfac...1a3 3
Trude.lutt Skrevet 16. februar 2014 #36 Skrevet 16. februar 2014 Kvinner/damer/jenter blir ikke voldtatt for de de er full eller pga hva de har på seg. De blir voldtatt fordi noen voldtar dem. 5
Gjest Gneist Skrevet 16. februar 2014 #37 Skrevet 16. februar 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke gjør som meg, - hold dere litt unna situasjoner og maktdemonstrasjoner med bruk av nakenhet, elsk og forakt som virkemidler. Kan ikkje menn halde pikken i buksa i stadet? Altso. Eg er einig i at ein må sjå situasjonen for kva den er framfor å valse omkring i ein idealverden, men eg tykkjer det er for mykje prat om ikkje bli valdteken framfor ikkje valdta. 3
waco Skrevet 16. februar 2014 #38 Skrevet 16. februar 2014 Kan man si at så lenge kvinner besitter seksualmakten så vil voldtekt som begrep alltid være der?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #39 Skrevet 16. februar 2014 Så du mener at voldtekt er en form for straff, og ikke bare sex med avslag? Når kvinner avviser en mann som er kåt på henne for å plage ham, - er det greit? Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke gjør som meg, - hold dere litt unna situasjoner og maktdemonstrasjoner med bruk av nakenhet, elsk og forakt som virkemidler. Nei, de som ble intervjuet om dette sa de ville voldta kvinner fordi de ville ødelegge livet til kvinnen. Du får si det neste gang du blir holdt nede av en fyr som veier 30 kilo mer enn deg og tatt hardt bakfra i ræva mens du prøver å komme deg unna og mens han sier at du må roe deg ned. Du er helt syk i hodet som tror at det bare er å holde seg unna situasjoner. Eneste måten jeg kunne holdt meg unna situasjonen på var og låse meg inne og aldri noen sinne fått meg kjæreste som 16-åring. Men vet du hva? Jeg visste ikke at min kjæreste kom til å voldta meg. Så dra deg til helvete med den derre bedrevitende dritten din. Du får være glad du skriver sånt på nett til meg og ikke i virkeligheten, for da skal jeg love deg at du hadde angra. Anonymous poster hash: 1c2ee...b84 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #40 Skrevet 16. februar 2014 Ok, så fortell meg nå. Hvordan fortelle menn som er oppvokst i en helt annen kultur at norske, dritfulle jenter med "Fuck Me" Tskjorte og trusen av, ikke er fritt vilt. Fortell, fortell. Norske jenter har en alkoholkultur som ikke er "sunn" i mange andre deler av verden. Og det må vi faktisk forholde oss til. Vi kan ikke forvente at et lite land med knappe 5 mill. mennesker skal ha eneretten på hva som sømmer seg og hva som ikke sømmer seg. Anonymous poster hash: fa154...ac3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå