AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #1 Skrevet 16. februar 2014 Jeg tar litt utgangspunkt i walk of shame-tråden, der jenter forteller om pinlig fyllasex, stort sett. Og jeg forundres, over hvor nachspiel- og sovevoldtektene kommer fra. Er det kombinasjonen av fri sex, uklare grenser og alt for mye alkohol så fører til dette? Jeg skulle gjerne sett en debatt om dette på KG, særlig etter ei 12 år yngre vennine fortalte meg ei slik historie, hun var stupfull og en gutt tok seg til rette. Hun var veldig usikker på om det var voldtekt eller ikke. En "gråsone" kalte hun det, og har hatt det veldig vanskelig etter dette skjedde. Jeg mener dette er viktig å diskutere, kan vi? Anonymous poster hash: 62edb...298
Sophie-Ann Skrevet 16. februar 2014 #2 Skrevet 16. februar 2014 Jeg mener at jenter skal kunne i utgangspunktet drikke seg så fulle de vil og gå naken om de ønsker det uten å være redd for overgrep, men dessverre så er ikke verden et sted hvor det er mulig, og da må jentene bli flinkere til å ta sine forhåndsregler. Og det samme gjelder seff for gutter også. 7
Sophie-Ann Skrevet 16. februar 2014 #3 Skrevet 16. februar 2014 Og hvis noen utnytter et menneske som ikke er i stand til si ja eller nei, er det voldtekt i mine øyne. 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #4 Skrevet 16. februar 2014 Storbyene nattestid er blitt såpass farlig at man bør unngå å drikke seg helt drita. Det er mange som peker seg ut offer etter hvor full de er. Anonymous poster hash: 8ddbe...fec
waco Skrevet 16. februar 2014 #5 Skrevet 16. februar 2014 Og jeg synes alle fulle mennesker burde beherske seg littegranne. Man behøver ikke gjøre handlinger man ellers ikke ville gjort bare fordi man er full. Er dere slitne og litt usikre på formen, - dra hjem. Gjør som meg, reis hjem og sove trygt og godt i sin egen seng. Forresten har sophie-ann lure råd den oppvoksende slekt kan lytte til. 2
Gjest New_Girl Skrevet 16. februar 2014 #6 Skrevet 16. februar 2014 Jeg skulle gjerne diskutert dette, men jeg ser at kongen av alle voldtektstråder allerede har inntatt sin plass, så jeg tror jeg lar vær. 15
waco Skrevet 16. februar 2014 #7 Skrevet 16. februar 2014 (endret) Jeg skulle gjerne diskutert dette, men jeg ser at kongen av alle voldtektstråder allerede har inntatt sin plass, så jeg tror jeg lar vær. Ikke bekymre dem om meg meg! Jeg er en avslappet og vennlig mann som bare forsøker å gi gode og sunne råd til den som liker å ta vare på seg selv. Men bevares, gjør som dere vil. Om dere ønsker å drikke dere sånn at dere ikke kan redegjøre noe neste dag, - så værsegod for meg, jeg bryr meg ikke, for jeg har nok egne problemer å passe på! Endret 16. februar 2014 av waco
Nettinettet Skrevet 16. februar 2014 #8 Skrevet 16. februar 2014 Har du sex med en dame som ikke er i stand til å si ja eller nei, som sover, som ligger rolig, som ikke reagerer når du setter i gang, som tror du er en annen enn du er, som du ikke kjenner og vet hva vil, osv så har du sex uten hennes tillatelse. Du utfører altså en voldtekt selv om du ikke er voldelig, må holde henne fast, tviner deg på henne osv. Det er ikke kvinnens skyld fordi hun er stupfull, har korte skjørt, brystene nesten detter ut av blusen, eller du merker at hun ikke har truse under skjolen. Du trenger deg på. Du har sex med henne uten at hun har sagt at "Jeg vil ha sex med deg". Det er DITT ansvar, det er DU som tar avgjørelsen. Det er ingen unnskyldning for det. Ingen. Det er synd at kvinner ikke kan få kle seg som de vil, drikke seg sørpe fulle og vase rundt i gatene om de måtte ønske det, uten frykt for menn som ikke klarer å kontrollere lystene sine.. 16
waco Skrevet 16. februar 2014 #9 Skrevet 16. februar 2014 Har du sex med en dame som ikke er i stand til å si ja eller nei, som sover, som ligger rolig, som ikke reagerer når du setter i gang, som tror du er en annen enn du er, som du ikke kjenner og vet hva vil, osv så har du sex uten hennes tillatelse. Du utfører altså en voldtekt selv om du ikke er voldelig, må holde henne fast, tviner deg på henne osv. Det er ikke kvinnens skyld fordi hun er stupfull, har korte skjørt, brystene nesten detter ut av blusen, eller du merker at hun ikke har truse under skjolen. Du trenger deg på. Du har sex med henne uten at hun har sagt at "Jeg vil ha sex med deg". Det er DITT ansvar, det er DU som tar avgjørelsen. Det er ingen unnskyldning for det. Ingen. Det er synd at kvinner ikke kan få kle seg som de vil, drikke seg sørpe fulle og vase rundt i gatene om de måtte ønske det, uten frykt for menn som ikke klarer å kontrollere lystene sine.. Ja det er triste greier at vi ikke kan gjøre som vi vil hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #10 Skrevet 16. februar 2014 Ja det er triste greier at vi ikke kan gjøre som vi vil hele tiden. Synes du at det er greit med menn som voldtar jenter? Anonymous poster hash: 1c2ee...b84 4
waco Skrevet 16. februar 2014 #11 Skrevet 16. februar 2014 Synes du at det er greit med menn som voldtar jenter? Anonymous poster hash: 1c2ee...b84 Nei, menn som voldtar kvinner tror jeg ikke har det helt bra? Hvem mann vil voldta en kvinne? Alle menn skulle vel ønske at jenta likte dem frivillig? Å ha den generelle forakt alle voldtektsmennesker opplever tror jeg ingen vil ha. Du da, om du hadde voldtatt ett menneske som var forsvarsløst, hadde du hatt det bra med deg selv?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #12 Skrevet 16. februar 2014 Nei, menn som voldtar kvinner tror jeg ikke har det helt bra? Hvem mann vil voldta en kvinne? Alle menn skulle vel ønske at jenta likte dem frivillig? Å ha den generelle forakt alle voldtektsmennesker opplever tror jeg ingen vil ha. Du da, om du hadde voldtatt ett menneske som var forsvarsløst, hadde du hatt det bra med deg selv? Du vet det finnes mange menn som voldtar kvinner? Selvsagt hadde ikke jeg voldtatt noen. Om personen var forsvarsløs eller ikke. Så det du skreiv om at det er trist vi ikke kan gjøre som vi vil bør være rettet mot de som voldtar. For det er de som ødelegger noen andres liv. Anonymous poster hash: 1c2ee...b84 2
waco Skrevet 16. februar 2014 #13 Skrevet 16. februar 2014 Du vet det finnes mange menn som voldtar kvinner? Selvsagt hadde ikke jeg voldtatt noen. Om personen var forsvarsløs eller ikke. Så det du skreiv om at det er trist vi ikke kan gjøre som vi vil bør være rettet mot de som voldtar. For det er de som ødelegger noen andres liv. Anonymous poster hash: 1c2ee...b84 Nå skjønte ikke jeg hvorfor du mente ett menneske voldtok? Var det av ondskap eller av lyst?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #14 Skrevet 16. februar 2014 Nå skjønte ikke jeg hvorfor du mente ett menneske voldtok? Var det av ondskap eller av lyst? En del voldtektsmenn som fikk fengselsstraff har blitt spurt hvorfor de gjorde det, og det var rett og slett bare for å nedverdige kvinnen. Alt de var ute etter var å ødelegge kvinnens liv. Og noen av de hadde til og med stukket offeret med kniv for å få offeret til å slutte og hyle. Du må vel synes at sånt er helt forferdelig? Eller synes du ikke det? Anonymous poster hash: 1c2ee...b84 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #15 Skrevet 16. februar 2014 Legger inn omtrent samme tekst som i en annen tråd her inne: "Syden". Dritfull norsk jente, sovnet med trusene nede (mens hun tisset i veikanten). Kledd som en hore (etter lokale forhold). T-skjorte med "Fuck Me". Seriøst.... Hva forventer man seg. Vi lever ikke i Disneyland. Anonymous poster hash: fa154...ac3 2
Lirael Skrevet 16. februar 2014 #16 Skrevet 16. februar 2014 Jeg tar litt utgangspunkt i walk of shame-tråden, der jenter forteller om pinlig fyllasex, stort sett. Og jeg forundres, over hvor nachspiel- og sovevoldtektene kommer fra. Er det kombinasjonen av fri sex, uklare grenser og alt for mye alkohol så fører til dette? Jeg skulle gjerne sett en debatt om dette på KG, særlig etter ei 12 år yngre vennine fortalte meg ei slik historie, hun var stupfull og en gutt tok seg til rette. Hun var veldig usikker på om det var voldtekt eller ikke. En "gråsone" kalte hun det, og har hatt det veldig vanskelig etter dette skjedde. Jeg mener dette er viktig å diskutere, kan vi? Anonymous poster hash: 62edb...298 Michael Kimmel skriver om dette i boken "Guyland". Den er godt skrevet og kan anbefales. Han har spesialisert seg på gutter/menn i alderen 16-26. Boken gir nyttig kunnskap om unge menns utfordringer og det miljøet som er rundt dem i dag og viser litt hvordan dette har endret seg fra hans egen ungdomstid.
Nettinettet Skrevet 16. februar 2014 #17 Skrevet 16. februar 2014 Legger inn omtrent samme tekst som i en annen tråd her inne: "Syden". Dritfull norsk jente, sovnet med trusene nede (mens hun tisset i veikanten). Kledd som en hore (etter lokale forhold). T-skjorte med "Fuck Me". Seriøst.... Hva forventer man seg. Vi lever ikke i Disneyland. Anonymous poster hash: fa154...ac3 Vel en bra mann hadde hjelpet henne opp, tatt seg bryet med å finne ut hvor hun bodde (eller hvilket reiseselskap hun kom med) og fått henne trygt hjem. Han hadde også lagt igjen en notis til henne (eventuelt ventet til hun var edru og tatt en prat med henne) og fortalt henne hvordan han kunne ha voldtatt henne den natten og lurt på hvorfor hun vil seg selv så vondt. Han hadde sett lidelsen ved henne som må oppføre seg på den måten for å få oppmerksomhet og føle seg verdifull. Kanskje hadde han fått henne til å tenke over hva hun holder på med, kanskje ikke. Hun fortjener uansett ikke å bli voldtatt, det hun trenger er å blir sett og få hjelp til å finne verdigheten igjen! 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #18 Skrevet 16. februar 2014 Det er helt ufattelig at ikke jenter passer litt bedre på seg selv når de er ute på byen. Verden er et farlig sted og man må ta noen forhåndsregler samme hvor mye man har retten på sin side. Trist at det skal være slik. men sånn er det altså. Slutt å vær naiv. Spesielt i syden hvor all normal folkeskikk og oppførsel forsvinner som dugg for solen. Helt utrolig. Anonymous poster hash: 32eb8...7ca 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #19 Skrevet 16. februar 2014 Legger inn omtrent samme tekst som i en annen tråd her inne: "Syden". Dritfull norsk jente, sovnet med trusene nede (mens hun tisset i veikanten). Kledd som en hore (etter lokale forhold). T-skjorte med "Fuck Me". Seriøst.... Hva forventer man seg. Vi lever ikke i Disneyland. Anonymous poster hash: fa154...ac3 Det spiller ingen trille. Ingen har rett til å ta seg til rette med en annen kropp mot deres vilje. Det er ikke vanskeligere enn som så. Anonymous poster hash: 1dde8...d9f 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #20 Skrevet 16. februar 2014 Vel en bra mann hadde hjelpet henne opp, tatt seg bryet med å finne ut hvor hun bodde (eller hvilket reiseselskap hun kom med) og fått henne trygt hjem. Han hadde også lagt igjen en notis til henne (eventuelt ventet til hun var edru og tatt en prat med henne) og fortalt henne hvordan han kunne ha voldtatt henne den natten og lurt på hvorfor hun vil seg selv så vondt. Han hadde sett lidelsen ved henne som må oppføre seg på den måten for å få oppmerksomhet og føle seg verdifull. Kanskje hadde han fått henne til å tenke over hva hun holder på med, kanskje ikke. Hun fortjener uansett ikke å bli voldtatt, det hun trenger er å blir sett og få hjelp til å finne verdigheten igjen! Ingen fortjener å bli voldtatt, det er ikke poenget her. Verden er ikke et idyllisk sted hvor alle er snille og det er noe man bare er nødt til å forholde seg til. Gjør du ikke det kan brenne deg kraftig. Det blir litt som om jeg skulle rusle rundt med rolexen på hånda i slummen. Anonymous poster hash: 32eb8...7ca 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå