AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #21 Skrevet 16. februar 2014 Skjønner ikke greia jeg heller, men det har nok en sammenheng med at jeg ikke liker oreo-kjeks. Det verste er oreokake, kjeks blandet med smøreost. Æsj. Anonymous poster hash: 76477...51a 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #22 Skrevet 16. februar 2014 Oreo smaker høgg. På jobb så kjøper de oreo kake for alt, bursdager, generelle feiringer, møter, og det er BARE oreo kake, ingenting annet. Utviklet ett hat til oreo. Anonymous poster hash: 5d8a7...817 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #23 Skrevet 16. februar 2014 Husker den gangen det nesten ikke var mulig å få tak i Oreokjeksen. Det var godt med en kjeks eller to til et glass melk. Men Oreokjeksen i alt? Jeg er glad i Oreokake, det er min favoritt. Smakte sjokoladen i går, men takke meg til ren melkesjokolade. Holder meg unna alle disse Oreosakene...Anonymous poster hash: 80e54...bd1 1
Gjest Emera Skrevet 16. februar 2014 #24 Skrevet 16. februar 2014 Det er vel akkurat som taco ditt og taco datt. De som elsker oreo og taco kan ikke få nok av variasjon over temaet. Jeg er ikke så glad i oreo som de er, men i kaker og is er det kjempegodt. Derimot foretrekker jeg taco som den er, tacopizza og -suppe osv kan jeg styre meg for.
Pomelo Skrevet 16. februar 2014 #25 Skrevet 16. februar 2014 Føler det er det samme med bacon også. Altså tannkrem med baconsmak?? 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #26 Skrevet 16. februar 2014 Taco og bacon i alt er ikke det samme som Oreo i alt. Oreo er en beskyttet merkevare og en industrielt produsert matvare, og måten kjeksen blir promotert på ved å opptre som ingrediens i stadig nye andre industrielle produkter (is, sjokolade, Deli de Lucas Oreokake etc) har å gjøre med hvordan matvareindustrien opererer gjennom avtaler mellom multinasjonale selskaper for å skvise mest mulig penger ut av et tilfeldig utvalgt produkt med bred appell. Skal man først sammenlikne Oreo med noe, må det heller bli Coca Cola, selv om førstnevnte selvsagt ikke er blitt et like tungt produkt, og heller ikke markedsføres etter samme prinsipper. Anonymous poster hash: 871c3...b69 1
Kamikatze Skrevet 16. februar 2014 #27 Skrevet 16. februar 2014 Speilegg og oreobacon til søndagsfrokost, yummie! Alt de stapper oreokjeks i, er vel sånn en tradisjonelt har pleid å ha krystede, knuste eller hele kjeks i. Ostekake og iskrem blir ikke så forskjellig om en bruker hvilken som helst annen kjeks.
linkan Skrevet 16. februar 2014 #28 Skrevet 16. februar 2014 Jeg spiser oreokake (i små mengder) og oreomilkshake. Det er ikke fordi jeg vet at det inneholder oreo-kjeks, men fordi jeg liker smaken. Alt annet, og spesielt sjokoladen, holder jeg meg unna...
Gjest Blondie65 Skrevet 16. februar 2014 #29 Skrevet 16. februar 2014 Og glemt er: Dajmkake, Dajmis. Snickerskake, snickersis. Freia sjokolakjeks.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #30 Skrevet 16. februar 2014 Det er vel bare og la være å kjøpe oreo hvis det er så forferdelig. Hvis folk slutter og kjøpe det så slutter de jo og selge det også. Anonymous poster hash: 95921...1e6 1
Cata Skrevet 16. februar 2014 #31 Skrevet 16. februar 2014 Speilegg og oreobacon til søndagsfrokost, yummie! Jeg blir ikke imponert før du rapporterer om oreospeilegg, altså.... Når det er sagt så skjønner jeg ikke trenden jeg heller, utover det at det tydeligvis er merkevarebygging. Tror jeg har smakt Oreokjeks en eneste gang i mitt liv og jeg ble ikke overvettes imponert. Greie nok, men...kjeks er kjeks. Synes forøvrig det høres helt merkverdig ut med kjeks i is, eller kjeks i kake. Hadde sikkert spist det om jeg hadde fått det servert, men merkelig er det like fullt.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #32 Skrevet 16. februar 2014 Det er vel bare og la være å kjøpe oreo hvis det er så forferdelig. Hvis folk slutter og kjøpe det så slutter de jo og selge det også.Anonymous poster hash: 95921...1e6 Og det gjør jeg da også. Forresten kan det å disse Oreo også bli sett på som tilsvarende identitetsbyggende for dem som gjør det, feks meg. Dvs det blir noe mer og annet enn å bare si at en ikke liker en kjeks, men en slags statement mot amerikanisering, matvareindustrien, mainstream eller, i TS' tilfelle, "lavkulturen". Anonymous poster hash: 871c3...b69
She_Leiva Skrevet 16. februar 2014 #33 Skrevet 16. februar 2014 Lavkulturelt faktisk Men noen ganger tror jeg at jeg er den eneste som ikke liker Oreo! Du er så absolutt ikke alene!
Gjest avocadoen Skrevet 16. februar 2014 #34 Skrevet 16. februar 2014 Så nå er det ikke lov til å like oreo lengre eller? Siden jeg i følge andre her helt sikkert spiser det bare for at det er "in"? Jeg synes oreo er veldig godt, og det må jeg da få lov til å synes Spiser det ikke ofte dog. 4
Gjest avocadoen Skrevet 16. februar 2014 #35 Skrevet 16. februar 2014 Og det gjør jeg da også. Forresten kan det å disse Oreo også bli sett på som tilsvarende identitetsbyggende for dem som gjør det, feks meg. Dvs det blir noe mer og annet enn å bare si at en ikke liker en kjeks, men en slags statement mot amerikanisering, matvareindustrien, mainstream eller, i TS' tilfelle, "lavkulturen". Anonymous poster hash: 871c3...b69 Haha, det er så utrolig teit med folk som skal gå i mot strømmen med alt KUN for å gå i mot strømmen. Jeg bruker f.eks ikke converse fordi det er dårlig for føttene og dyrt for et par dårlige tøysko, men ikke for at jeg absolutt IKKE skal følge saueflokken hele tiden 2
Gjest New_Girl Skrevet 16. februar 2014 #36 Skrevet 16. februar 2014 Så nå er det ikke lov til å like oreo lengre eller? Siden jeg i følge andre her helt sikkert spiser det bare for at det er "in"? Jeg synes oreo er veldig godt, og det må jeg da få lov til å synes Spiser det ikke ofte dog. Ja, gidd å vær så trendy da! Her er det bare Mariekjeks som gjelder! 1
Gjest avocadoen Skrevet 16. februar 2014 #37 Skrevet 16. februar 2014 Ja, gidd å vær så trendy da! Her er det bare Mariekjeks som gjelder! Haha ja Jeg får begynne å tvinge i meg tørre mariekjeks bare fordi jeg ikke vil følge strømmen
Kamikatze Skrevet 16. februar 2014 #38 Skrevet 16. februar 2014 Haha, det er så utrolig teit med folk som skal gå i mot strømmen med alt KUN for å gå i mot strømmen. Jeg bruker f.eks ikke converse fordi det er dårlig for føttene og dyrt for et par dårlige tøysko, men ikke for at jeg absolutt IKKE skal følge saueflokken hele tiden Akkurat som at jeg ikke kjøper oreokjeks for å være "trendy" men fordi hvetekjeks med sukker og transfett er en invitasjon til diabetes og tette blodårer.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #40 Skrevet 16. februar 2014 Det er vel dessverre sånn at nordmenn ikke eier smaksans...det er jo ikke så vanskelig å se- det meste går jo i ferdiglagede produkter tilsatt palmeolje og annen dritt. Anonymous poster hash: d02ac...d32 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå