Gå til innhold

Er arbeidsgiver pliktig å tilrettelegge? (Et i uke 7)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en salgsjobb som innebærer reising rundtom i Norge for å treffe kunder og det er ofte lange dager og mye stress.

Er i 7 uke og kjenner at dette kommer jeg ikke til å takle. Jeg svimler, har hatt blødninger, er trett osv. Jeg vil helst ikke bli sykemeldt, men har lyst å fortelle sjefen at jeg er gravid og foreslå og ta oppgaver på kontoret som medfører mindre stress.

Er han/hun pliktig til å tilrettelegge?

Anonymous poster hash: efbfe...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge. Gå til lege/jordmor, så fyller hun/han ut et skjema som du leverer arbeidsgiver. Hvis det ikke er mulig med tilrettelegging kan du ha krav på svangerskapspenger.

Endret av Bestee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde de var pliktige til å prøve å tilrettelegge. Men at de ikke kan pålegges å gjøre det for en hver pris. For noen typer jobb kan svangerskapspenger være et alternativ til sykemelding, men jeg trodde kanskje det gjaldt jobbmiljø som er skadelig for foster etc. Spør fastlegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde de var pliktige til å prøve å tilrettelegge. Men at de ikke kan pålegges å gjøre det for en hver pris. For noen typer jobb kan svangerskapspenger være et alternativ til sykemelding, men jeg trodde kanskje det gjaldt jobbmiljø som er skadelig for foster etc. Spør fastlegen...

Stemmer. Man har krav på tilrettelegging så langt det er mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde de var pliktige til å prøve å tilrettelegge. Men at de ikke kan pålegges å gjøre det for en hver pris. For noen typer jobb kan svangerskapspenger være et alternativ til sykemelding, men jeg trodde kanskje det gjaldt jobbmiljø som er skadelig for foster etc. Spør fastlegen...

Stemmer. Svangerskapspenger innvilges bare der arbeidsmiljøet kan bære skadelig for fosteret.

TS: snakk med arbeidsgiver og forklar problemet. Hvis han ikke ønsker å tilrettelegge får du si at da blir du nødt til å gå til lege og be om sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Svangerskapspenger innvilges bare der arbeidsmiljøet kan bære skadelig for fosteret.

TS: snakk med arbeidsgiver og forklar problemet. Hvis han ikke ønsker å tilrettelegge får du si at da blir du nødt til å gå til lege og be om sykemelding.

Ja, jeg har tenkt å gjøre det, hvis det blir slik at jeg blir presset til å fortsette med det jeg gjør på jobb.

Er bare så redd legen ikke vil sykemelde meg i tilfellet, er jo ikke så lett å bli sykemeldt, men føler jeg har en god grunn i tilfellet. Blødninger, svimmelhet, og kvalme kombinert med en stressende jobb og reising er vel ikke det beste i denne perioden.

Men håper først og fremst arbeidsgiver går med på forslaget mitt, synes alle parter er tjent med at jeg tar andre oppgaver og ikke sykemeldes.

Anonymous poster hash: efbfe...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...