Gå til innhold

Forandring fryder! (Lillelarves treningsdagbok)

Gjest lillelarve

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

Klokka 12:00 i dag ble det en 70 minutters økt! Fjelltur, igjen :laugh: Det var siste dagen hos foreldrene mine og siste fjelltur før jeg drar hjem så da ville jeg nyte den skikkelig...

Nå sitter jeg på tur hjem, og alt jeg har spist i kveld er en mellomstor melkesjokolade med rosiner og nøtter... Hehe...! Det er dyrt å kjøpe mat på reise så ble ikke noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Okei... så... Jeg har selvfølgelig klart å bli forkjøla. Nå sitter jeg her helt tett i alle utganger, snørret renner, hodet er tungt og energien er dratt på tur ut i ørkna.

Flott... helt flott... Jeg som gleda meg til en tung styrke- og kardioøkt i dag. Hva gjør du som trener når du er forkjøla/syk/i dårlig form? Man bør vel egentlig roe ned, hvile, sove, drikke vann og varme drikker, få i seg nok vitaminer, osv.?

Jeg er så redd for å ta pause fra treninga i flere dager; det var det som fikk meg til å kutte ut trening for godt sist gang; jeg ble vant til å være i ro. Noe fysisk aktivt jeg kan gjøre som samtidig ikke sliter ut kroppen? Gå turer f.eks?.

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld, ikke tren hvis du er syk! Når du trener så senker du immunforsvaret, med andre ord ønsker du sykdommen velkommen og ender opp enda mer syk. Så slapp av, spis sunt, få i deg masse vitaminer og ikke minst MASSE VANN. Så blir du frisk så fort som mulig!

Du kan gå rolige turer, men du kan ikke bli varm/svett av turene. Jeg blir mer syk/syk lenger hvis jeg går turer som varer mer enn 10 minutter f.eks. når jeg er syk.

God bedring! Hvis du mister motivasjonen til å trene pga du har vært i ro mens du har vært syk, så er jeg her klar til å sparke deg hardt i ræva! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

For guds skyld, ikke tren hvis du er syk! Når du trener så senker du immunforsvaret, med andre ord ønsker du sykdommen velkommen og ender opp enda mer syk. Så slapp av, spis sunt, få i deg masse vitaminer og ikke minst MASSE VANN. Så blir du frisk så fort som mulig!

Du kan gå rolige turer, men du kan ikke bli varm/svett av turene. Jeg blir mer syk/syk lenger hvis jeg går turer som varer mer enn 10 minutter f.eks. når jeg er syk.

God bedring! Hvis du mister motivasjonen til å trene pga du har vært i ro mens du har vært syk, så er jeg her klar til å sparke deg hardt i ræva! :P

Okei! :) Man hører forskjellige ting fra folk. Noen sier at det er bra å trene, mens andre sier det motsatte. Jeg stoler på det å slappe av, sove, spise sunt og bare roe helt ned! Tror ikke det er bra å bruke det lille av energi man har igjen på trening.

Takk skal du ha! :) Haha! :fnise: Neida jeg tror faktisk ikke jeg blir lei og slutter denne gangen. Har blitt ganske glad i trening, og gleder meg jo til å starte på'n igjen! :laugh: (Men håper på støtte om jeg skulle bli slapp framover hihi, noe jeg selvfølgelig tviler på). Formen nå er helt rævva forresten. Er helt tett og heeeelt forferdelig slapp i kroppen.. Dritt altså!

Edit: Førte på noe, jeg :D

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier at trening hjelper på sykdom kan tydeligvis ikke så mye om biologi. Når du trener så stresser du immunforsvaret - dette gir vanligvis en positiv effekt og immunforsvaret blir styrket, men når du er syk ender du ofte med en negativ effekt (du blir sykere) fordi det blir for mye å kjempe mot for immunforsvaret.

Dog, om det bare er hodepine eller en lett sykdom (uten feber og ingen muskel/ledd-smerter) KAN det gi positiv effekt siden trening frigjør gledeshormoner, men som sagt stresser det immunforsvaret, så en god idé er det uansett ikke.

Bare hyggelig. :nigo: Haha, alle trenger jo noen som sparker en i ræva.

Håper du blir frisk fort, god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Takk takk! :) Jeg håper dette går fort unna, men hørte at akkurat denne forkjølelsen varer lenge (familien min har smittet meg). Satser på at immunforsvaret mitt er bra så det kvitter seg med dritten

Er midt i eksamenstida og i tillegg har jeg veldig lyst til å trene! Kjenner det kiler i rumpa, haha! Men formen er jo ikke helt på topp... :frown:

Snart!! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis masse sunn mat og kast i deg vann som om du ikke har drukket på år og dag, så går det nok fort over. Den største tabben folk gjør når de er syke, er å ikke drikke nok vann. Da tar det lengre tid før de blir friske!

Igjen god bedring! Du får finne på noe annet morsomt å bedrive tiden med mens du er syk. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ja får bare gjøre det! Vann drikker jeg massevis av fra før av, så det skal ikke være noe problem ;) Skal spise masse frukt og grønnsaker og annen god og sunn mat. Ble to knekkebrød med kalkunpålegg og egg til frokost-mm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvis det er sånn forkjøelsessyk ville jeg fått skaffet meg Kang Jang. Hostesaft du får på apoteket. Den er helt super generelt. Tar man den når man merker man starter å bli syk, så blir man ikke syk, tar man den mens men man er syk blir man mye raskere syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Forresten, hvis det er sånn forkjøelsessyk ville jeg fått skaffet meg Kang Jang. Hostesaft du får på apoteket. Den er helt super generelt. Tar man den når man merker man starter å bli syk, så blir man ikke syk, tar man den mens men man er syk blir man mye raskere syk!

Genialt!! Dette må jeg få tak i... Jeg er jo ikke ofte syk da (forkjølelsessyk) heldigvis (takk og lov). Kanskje 1 gang i året, maks 2. Noen ganger går det år... Det er jo fint da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig fint! Heldig du! Vel, jeg har det litt sånn nå jeg også. Var en annen sak før, og da var kang jang min beste venn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Er det bare meg eller er det flere som opplever at når man ikke trener føler man seg slapp i kroppen? Selvtilliten går liksom nedover selv om jeg har samme kropp som en uke siden. Det er rart. Da jeg så meg i speilet forrige uke var jeg kjempefornøyd og nå føler jeg at jeg har gått tilbake der jeg var før jeg starta.

Men det er kun fordi jeg ikke trener og føler at jeg ikke holder kroppen ved like. Og det er rart fordi det ikke går fort før kroppen blir slapp igjen :) Jeg må bare tenke optimistisk og tenke at det ikke er lenge igjen før jeg kan starte på'n igjen. Gleder meg...

Når man trener føler man seg automatisk bedre. Kroppen ser også bedre ut bare etter et par økter fordi du vet at du trener. Det er noe psykisk tror jeg. Mens når jeg har pause føler jeg at jeg er en skikkelig slapping haha...

Ha en fin dag! Her er det så varmt at jeg holder på å kveles. Like varmt ute som inne, så det vil ikke hjelpe å dra ut for å "lufte meg". Døra står på vidt gap og vifta er på...

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sånn jeg og! Så det er ikke bare deg, nei. :P

Ha en fin dag du også, og videre god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Nå sitter jeg og gomler i meg potetgull... heheh! Siste dag før trening så da blir det fredagskos :) namnam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelarve

Noen som vet når man bør starte så smått å trene etter en forkjølelse. Jeg er ikke dårlig i dag, bare litt snørrete. Følte meg bra i går utenom tett nese, men det er over. Er det greit å ta en halvtimes/times styrkeøkt i dag f.eks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve forsiktig og kjenne litt på kroppen hvordan den reagerer. Men ikke noe fullt kjør enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ble en 40 minutters styrkeøkt i dag :) Deeeeeeilig. Tok det rolig da, men var tungt likevel! Har jo vært forkjøla i et par dager,så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles litt tyngre når man nettopp har vært syk ja, sykdommen sitter gjerne i litt lenger enn symptomslutt også! Deilig med litt trening uansett da. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...