Gå til innhold

Mors vekt på UL


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Blir min vekt nevnt på UL?Jeg har et veldig anstrengt forhold til vekten min og vil ikke at mannen min skal vite hva jeg veier. Jeg har kanskje 10-15 kilo for mye, så er ikke ekstremt overvektig. Men jeg vil absolutt ikke at han skal vite det.

Nevner de vekten min når de fyller ut helsekortet? Eller må jeg veies?



Anonymous poster hash: fbbf1...9b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekt har aldri vært tema på de ultralydene jeg har vært på.



Anonymous poster hash: 99a0a...bd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp på ordinær ultralyd, da spurte jordmora om vekt før jeg ble gravid.

Kan ikke jordmor se dette på helsekortet da? Spurte hun virkelig? :(

Hvilket sykehus var dette?

TS

Anonymous poster hash: fbbf1...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gi beskjed på forhånd at du ikke vil ha snakk om vekt. Jeg gjorde dette da jeg ble gravid pga tidligere anstrengt forhold til mat og spisevegring, så jeg var redd for at det skulle komme tilbake igjen hvis det ble fokus på vekt. Jeg hadde jobbet hardt med meg selv for å få en mere normal BMI, og var livredd for å falle tilbake til gammelt mønster. Jeg veide meg ikke til legen, men jeg veide meg hjemme og ga beskjed hvor mye jeg hadde gått opp.



Anonymous poster hash: 6b635...be5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble spurt om det på ultralyden på Fredrikstad sykehus. Dette var i tilfelle jeg ønsket å føde på den jordmorstyrte enheten. De har en øvre grense for bmi for å kunne føde der. Det gikk selvsagt på vekten før svangerskapet..

Endret av Bestee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke jordmor se dette på helsekortet da? Spurte hun virkelig? :(Hvilket sykehus var dette?TS Anonymous poster hash: fbbf1...9b8

Jo, det står forsåvidt på helsekortet. Ho dreiv å fylte inn på på dataen. Jeg tenkte ikke noe over det. Dette var i Kristiansand. Hvis de spør kan du jo henvise til helsekortet, eller rett og slett si du ikke husker?

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke oppgi vekt på noe som helst tidspunkt i svangerskapet med mindre du har behov for keisersnitt. Velger du å ikke veies, så bør du følge med på vekten selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke oppgi vekt på noe som helst tidspunkt i svangerskapet med mindre du har behov for keisersnitt. Velger du å ikke veies, så bør du følge med på vekten selv.

Jeg veier meg på kontrollene og det står på helsekortet, men vil ikke at mannen min skal høre det...

Anonymous poster hash: fbbf1...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke spurt om vekt på UL. Men har det noe å si om han får vite det? Du veier jo det samme uansett om han vet eller ikke og han vil jo tydeligvis være sammen med deg for den du er nå og det bør da ikke endre seg pga et tall? Jeg tenker bare hvis man skal ha barn sammen bør man være såpass trygge på hverandre.

Anonymous poster hash: 6f5f2...a4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...