Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt stellebaggen og sydd ferdig babyredet, håper på at bagen kommer før jeg og kommende storesøster skal på ferie. Den vi har nå holder på å falle fra hverandre og er heller egentlig ikke noe stellebag, vi brukte bare en med mange rom som vi hadde fra før...

Det er denne http://www.lykkefryd.no/productdetails.php?product=2996 jeg har bestilt i dag, på lilleprins.no Der var den en liten 100lapp billigere, fikk ikke til å bestille via lykkefryd sine sider heller. Det gikk ikke an å velge betalingsmåte i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt den vanlige soveskinnet (bare i hvitt), men det er først og fremst til seng tenker jeg, selv om det kan brukes i vogn også, det bare brettes på et vis, hun på Nøstebarn viste meg hvordan. Mulig at vi kjøper et til vogn også, er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt den vanlige soveskinnet (bare i hvitt), men det er først og fremst til seng tenker jeg, selv om det kan brukes i vogn også, det bare brettes på et vis, hun på Nøstebarn viste meg hvordan. Mulig at vi kjøper et til vogn også, er litt usikker.

Ah.. jeg får ikke gått i butikk selv, da det blir veeeldig langt å reise for å be om hjelp der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått to poser med litt klær av en venninne, satt og brettet dem i går. Det er en rar følelse. Jeg har ikke barn fra før, så dette er veldig spesielt kjenner jeg. Det går mer og mer opp for meg for hver dag som går :rodmer:

Har begynt å tenke litt på fødselen, litt på tiden etter fødselen, på tiden før fødselen. Man leser og hører så mye forskjellig. Lurer på hvordan jeg takler dette. Hvordan jeg takler å bli mor. Har dere masse tanker?

Jeg savner å kunne være aktiv. Gleder meg til å kunne trille turer igjen. Har jo fått forbud mot all fysisk aktivitet pga vonde kynnere. Føler meg som tidenes største latsabb. Fra hard trening 5-7 ganger i uken til fullstendig stillesitting. Veeeldig uvant! :hakeslepp:

Har dere det fint i dag? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå koselig, Løvsol. jeg prøver å se på de små tingene for å få "den følelsen".. Kjenner jeg er så skuffet over meg selv. Jeg gleder meg ikke, jeg har ingen stor kjærlighet for den lille i magen. Føler ikke at jeg skal bli mamma snart, det er som det er noen anre det er snakk om. Det er liksom ikke virkelig enda.

Men fødsel har jeg tenkt litt på. Jeg vil gjøre det så naturlig som mulig, og tar den hjelper jeg trenger ettersom. Vil i utgangspunktet i vann, men vet at ikke alle får det, så det vil forhåpentligvis hvert fall bli brukt som smertelindring i starten. Gruer meg ikke til fødsel i det hele tatt - venter på at jeg skal gjøre det også! Venninna mi som fikk baby forrige uke hadde helvettesfødsel som endte i hastekeisersnitt etter nesten et døgn, og hun sa hun aldri i sitt liv ville gjennom det igjen. De har vært på sykehuset over en uke nå. men ENDA så gruer jeg meg ikke - etter den historien...... :vetikke:

Jeg driver med barselgave til henne da, det er koselig. Syr babynest nå. Har heklet smokkesnor, og skal sy en bleiepose, samt at jeg har laget en fødselstavle til henne som jeg skal ramme inn. :) Det blir barsel/baby gave. Hun får et smykke i hjerteserien av meg, da hun nylig hadde bursdag. Koselig med noe som ikke bare er til babyen tenker jeg! :) gleder meg til å besøke og kjenne babylukta denne uka da :hjertesmil:

Men på lørdag skal vi på IKEA! Så da bør det vel snart gå opp for meg, når jeg drasser med en seng hjem :fnise: i dag sliter jeg hinsides med bekkenet. Baaaah.. Skolen begynner neste uke, gleder meg nesten til å ha noe å gjøre!

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner hormonene begynner å fly her nå 😂 Sitter sikkert å tviholder på gledestårer 10 ganger om dagen 😁 Føler meg så uendelig glad og lykkelig for lille jenta i magen! Tenk at det snart er vår tur, liksom. Etter over 5 år siden prøvingen startet skal vi endelig få barnedrømmen oppfylt! ❤

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg storkoser meg for tiden! :gravid: Har ingen plager (foreløpig, bank i bordet!), ble forlovet i sommer og planlegger nå bryllup i slutten av august neste år. Det eneste som er litt stress (men kjekt også), er at vi skal selge to leiligheter for så å kjøpe nytt hus, alt dette oppi graviditet og bryllupsplanlegging. Men det går fint altså!

Gleder meg utrolig til å møte minijenta i magen, er jo mitt første barn :lillesky: O lykke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner hormonene begynner å fly her nå Sitter sikkert å tviholder på gledestårer 10 ganger om dagen Føler meg så uendelig glad og lykkelig for lille jenta i magen! Tenk at det snart er vår tur, liksom. Etter over 5 år siden prøvingen startet skal vi endelig få barnedrømmen oppfylt! ❤

Mye følelser her også, tror det er noen hormoner som forsterker en del..både positive reaksjoner og negative..

Du får spy ut litt frustrasjon her, så får vi se om klarer å hjelpe deg å sortere litt :rodmer:

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg storkoser meg for tiden! :gravid: Har ingen plager (foreløpig, bank i bordet!), ble forlovet i sommer og planlegger nå bryllup i slutten av august neste år. Det eneste som er litt stress (men kjekt også), er at vi skal selge to leiligheter for så å kjøpe nytt hus, alt dette oppi graviditet og bryllupsplanlegging. Men det går fint altså!

Gleder meg utrolig til å møte minijenta i magen, er jo mitt første barn :lillesky: O lykke!

Heldige du :rodmer: Håper mitt neste svangerskap blir annerledes enn dette...Håper det blir et nytt :fnise:

Gratulerer med forlovelse :strix: Gled deg til den store dagen, det er noe av det mest fantastiske jeg har opplevet :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :-) Ser VELDIG fram til å gifte meg! Burde vel egentlig startet en dagbok her inne om alt som skal skje, for å ha noe å se tilbake på senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender deg en goood klem :yvonne:

Sliter med masse hormontull og tanker og plager her og der selv. Er ikke langt mellom latter, sinne og tårer. Og tankevirksomheten..herremin for en tankevirksomhet. Håper virkelig ikke at lille i magen kan merke mine tanker, da blir det en forvirret liten frøken som kommer ut... :omg:

Passer på å sende masse kjærlighet inn til ho da - så tror det går helt fint :hjerte:

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff!! Jeg misunner deg absolutt ikke! Du får velge dine kamper og passe på deg selv oppi alt! ♡

uansett hva som skjer, så kommer det snart et lite vidunder ♡ Alt ordner seg på et vis ♡

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når man senest må søke om foreldrepenger?

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...