Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Åååh! Studenten! RO ned!!!! Du ruger nå. Alt annet kan vente! °streng pekefing°

Godt å høre at alt har gått bra♡ Ta vare på deg selv og lillegull ♡ la han få være der i hvertfall et par mnd til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååh! Studenten! RO ned!!!! Du ruger nå. Alt annet kan vente! °streng pekefing°

Godt å høre at alt har gått bra♡ Ta vare på deg selv og lillegull ♡ la han få være der i hvertfall et par mnd til :-)

Ja, nå har jeg ikke annet valg. Ble litt overrasket over at kroppen var så sliten og stresset av det jeg har drevet med!! Så i dag blir det bare litt rolig rydding og fotografering :-) det skal jeg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tilbringt noen timer på legekontoret og sykehuset.

Har visst kjørt meg litt for hardt med oppussing her hjemme. Startet med smerter på dagen i går, og de ble sterkere og sterkere i nedre magedel. Intense menssmerter som var konstante og varte ut kvelden og hele natten. Jeg klarte til slutt ikke å verken gå eller stå og lå sammenkrøket i sengen hele natten.

Hadde disse smertene i 16 timer og ble sendt til sykehuset for sjekk til slutt. Det var heldigvis ikke noe alvorlig eller noe fødsel på gang, men jeg fikk streng beskjed om å holde meg rolig, å ringe føden om det skjer igjen. Lille har det bra nå, men kunne bli fort stresset og ønske seg ut hvis jeg ikke roet ned. De på sykehuset ville ikke at jeg skulle sette i gang noe fødsel riktig enda. :)

Uff, herlighet så skummelt! Godt å høre at alt gikk bra :hjerte:

Prøv å slappe av sammen med lille i magen, alt annet blir uviktig i denne sammenhengen :)

Håper lille har planer om å holde seg i magen ei goood stund til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satse på at han blir der i tre måneder til :)

.. I dag har jeg tatt magebilder av ei venninne som venter baby i disse dager. Såå koselig. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg begynt å kjenne liv i magen <3 Har vel kjent det en stund uten å være sikker, men nå er jeg ganske sikker :)

Har ny UL på tirsdag for å få vite kjønn :)

19 uker imorgen, tenk at snart er jeg halveis :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt syk av alt dette vognsnakket, hehe :-) GLEDER meg til å bestille jeg også! Vi kom hjem fra to ukers ferie i Spania i natt, og heldigvis har jeg vært i fin form. Og nå er det bare 1,5 uker til OUL! Og tre uker til Londontur, så jeg håper inderlig at jeg får vite kjønnet. I Spania var ALLE babyklærne blå eller rosa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stoler dere på kjønnet dere får vite på OUL? En bekjent av meg fikk barn i går, de hadde fått beskjed om at de skulle få jente, men ut kom en liten gutt, hehe :)

Jeg skal på OUL i morgen, håper alt fremdeles er bra. På tidlig UL så de at morkaken lå på framsiden, så det kunne være jeg ikke kjente bevegelse før rundt uke 20.. Tror jeg kjenner noe innimellom når jeg ligger i sofaen/sengen og har kvalitetstid med den lille, men er ikke helt sikker på om det er det eller om det er magen som lever sitt eget liv. Hehe.. Så gruer meg litt til i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler dere på kjønnet dere får vite på OUL? En bekjent av meg fikk barn i går, de hadde fått beskjed om at de skulle få jente, men ut kom en liten gutt, hehe :)

Jeg skal på OUL i morgen, håper alt fremdeles er bra. På tidlig UL så de at morkaken lå på framsiden, så det kunne være jeg ikke kjente bevegelse før rundt uke 20.. Tror jeg kjenner noe innimellom når jeg ligger i sofaen/sengen og har kvalitetstid med den lille, men er ikke helt sikker på om det er det eller om det er magen som lever sitt eget liv. Hehe.. Så gruer meg litt til i morgen...

jeg stoler på det! :) Vi så veldig tydelig at det var gutt. Det var liksom ingen tvil, og vi så navlestrengen på samme bildet.

Men så fikk vi det bekreftet igjen når jeg fikk ekstra UL nå for en uke siden pga smerter, da hun sier "ja, dere vet kjønn - der er pungen!!" , så, det ER gutt. :nigo: Men det kan kanskje være lettere å ta feil andre veien, da :)

Jeg har også morkake på fremre vegg og passerte 20 uker før jeg kjente noe :) Men nå kjennes det veldig godt, og vi ser det på utsiden også. Er 23+0 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var først veldig usikker om jeg kom til å klare å stole på det om de sier det er jente, men har komt fram til at det er ikke så ofte de tar feil, så da velger jeg å tro på det. Om det skulle være feil får vi bare ta det som det kommer.

Vi har bestilt vogn :)

Ble Emmaljunga Mondial Duo Combi i Anthrazit Leatherette med De lux understell, er så heldige at min far vil betale vognen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. denne uken har jeg begynt å se sparkene utenpå magen. Det er fasinerende. Plutselig hopper magen litt ut! Fniis.. rampefrøken ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whiiiii har en frisk liten aktiv prinsesse i magen <3 <3 Fikk samme termin som på tidlig UL, 15.12, så nå håper jeg tiden fremover blir bra og går fort for oss alle :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet halvveis 😄 Fantastisk følelse! Lillegull blir bare mer og mer aktiv, og jeg merker at sparkene sakte men sikkert blir sterkere 💕

Har fortsatt bare en liten bolle av en mage, så de fleste ser vel ikke skikkelig at jeg er gravid en gang 😂 Men magen kommer seg og er god og rund særlig om kveldene. Jeg ser jo babymagen godt da, men folk som ikke kjenner meg skjønner nok ikke at jeg er gravid selv om jeg har litt bollemage 😁 Trodde selv magen kom til å være større til nå siden jeg er så lita og tynn, men den kommer vel tidsnok 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter UL i dag ble det slått fast at det blir gutt her! Og termin ble satt til 15. desember! Har tidligere hatt 17. desember fra lege og 15. fra tidlig UL. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så spent på om jeg får gutt eller jente. Fikk ikke OUL før 6 aug, og det føles som en evighet til :fnise:

Når begynte dere å få mage? Jeg er 16+4, og magen har bare poppet ut de siste dagene, mye tidligere en da jeg var gravid med jenta mi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke fått noe særlig mage enda, er 18+3. Jordmor sa på UL i går at lille jenten fremdeles hadde god plass der inne, så vet ikke om det betyr at det vil ta enda litt tid før magen kommer? Den kommer vell plutselig, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns magen forrandrer seg fra dag til dag. Den ene dagen føles den gedigen, mens neste ganske vanlig igjen. Rare greier! Uten klær ser mageb søt og liten ut. I noen klær ser jeg gigantisk ut. Det er rart!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer deg på den Løvsol, noen dager kommer magen bare på kvelden så tenker kanskje jeg har spist litt ekstra godt og er litt oppblåst, mens andre dager (spesielt de siste dagene) er den der når jeg våkner på morgenen også. Alle jeansene mine begynner å bli nokså håpløse, strammer akkurat litt for mye. Fikk mage med førstemann i slutten av september, hadde termin 26/12 den gang og 25/12 nå, så er greit sammenligningsgrunnlag ;) Men det sies jo at man får mage fortere med nr 2, ser ut til at det kan stemme for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går flyttet jeg en del, ikke tunge ting, men passe tungt og det ble noen turer mellom husene. Etter det, lagde jeg middag, pantet jeg flasker og gikk en rolig 5 kilometers runde i kuppert terreng. Fikk noen ubehagelige kynnere og magen er fortsatt hard. Kjenner lille spreller så er ikke veldig bekymret. Men blir jo litt småredd. Tar det som et signal om at jeg må slappr heøt av noen dager nå. Merker allerede etter en rolig morgen at magen ikke er fult så hard og spent.

Blir så frustrert over hvor lite jeg kan gjøre før kroppen sier stopp. Men jeg må puste med magen, nyte roen og tenke på lille prinsesse i magen ♡ 22+6 i dag. Tiden går så fort og samtidig så sakte...

har noen av dere opplevet det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...