Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg kunne melde meg inn her, jeg!

Jeg har fått en enorm tykk tåke i topplokket som gjør at jeg ikke kommer på hvor gammel jeg er :fnise: jeg vil si 24, men jeg tror det er 25. Er det mulig???

Uansett: jeg bor med min kjære og vår sønn på 8 mnd. Vi har vært sammen i 5 år.

Greier var at vi egentlig akkurat hadde begynt å tenke på nr to. Vi vil ha to tette. Så jeg begynte å teste etter el, tempe og notere alt mellom himmel og jord. Etter 2 uker med to streker på el-testen, begynte jeg å lure litt, siden jeg før har fått tydelige negative el-tester med bare én strek. Så jeg tok en g.test den 12 april. Oooog, ja. Den var positiv. Så eggløsningen gikk meg hus forbi tror jeg :fnise:

Har siden 12. April gått å fundert på hvor langt jeg var på vei, siden jeg ikke ante når alt som skal skje hadde skjedd. Var faktisk ganske forvirret kan du si.

Men hos gyno i dag fikk jeg vite at jeg er 9+1 i dag ca og har termin 19.desember! La oss for Guds skyld håpe det ikke blir på julaften! Hehe.

Vel, det blir altså to tette, med 15 mnd i mellom. Jeg trodde kanskje det kom til å bli 13 mnd mellom de, men det ble altså 15. Kanskje like greit? Travelt blir det nok. Men sånn er livet. Travle greier:) men ser også frem til all den gleden de kommer til å få av hverandre.

Så, det var meg! Hei, hei! :hallo:

Oi! Gratulerer så mye :) Så morsomt da. Kjenner jeg ble litt misunnelig nå altså.. :P Vi har også alltid hatt lyst på 2 tette, men tanken på å gå gjennom prøverør igjen - med en liten en, det gir meg nesten litt angst ö Har jo såå lyst, men herlighet.. Det er ikke akkurat en enkel prosess, og jeg kan sikkert ikke amme mens jeg går på de hormonene heller... Så nr. 2 får vente til nr.1 er ferdig amma og de greiene der tenker jeg. Selv om det stikker litt i hjertet om det tar lang tid før det klaffer igjen. Men men, ikke noe å gjøre med det ;)

Kos deg mye med spira i magen! Kjekt med desemberbaby da :) Verdens beste julegave ;)

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! Gratulerer så mye :) Så morsomt da. Kjenner jeg ble litt misunnelig nå altså.. :P Vi har også alltid hatt lyst på 2 tette, men tanken på å gå gjennom prøverør igjen - med en liten en, det gir meg nesten litt angst ö Har jo såå lyst, men herlighet.. Det er ikke akkurat en enkel prosess, og jeg kan sikkert ikke amme mens jeg går på de hormonene heller... Så nr. 2 får vente til nr.1 er ferdig amma og de greiene der tenker jeg. Selv om det stikker litt i hjertet om det tar lang tid før det klaffer igjen. Men men, ikke noe å gjøre med det ;)

Kos deg mye med spira i magen! Kjekt med desemberbaby da :) Verdens beste julegave ;)

Huff, ja, den ser jeg:( jeg måtte går på hormonkur med førstemann. Og det tok nesten 2 år. Så den ventigen kjenner jeg til:(

Ja, det blir en delig julegave! Må bare tenke positivt uansett om det blir på julaften eller ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på kontroll i dag, og måtte ta den vanlige urinprøva som jeg gjør hver gang. den har alltid vært helt fin. Men i dag var det plutselig +L3 . Som er det høyeste utslaget. Så de mente jeg hadde en infeksjon, og prøven ble sendt videre til dyrking. Skjønner da ikke det, har ingen plager, og jeg burde da merke det om det svei elno?

Måtte ta blodprøve for stoffskifte også, for å se om det var noe muffin! Blodtrykket mitt var litt høyere enn vanlig, men ikke høyt heldigvis :) 140 i hjerterytme på den lille, så h*n trives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne88: Gratulerer, og forresten - om du er født i 88, så blir/har du blitt 26 i år. Jeg er også født i 88, og husker enda hvor gammel jeg er (selvom jeg har måtte tenke meg om et par ganger..) :fnise:

Endret av LatersBaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne88: Gratulerer, og forresten - om du er født i 88, så blir/har du blitt 26 i år. Jeg er også født i 88, og husker enda hvor gammel jeg er (selvom jeg har måtte tenke meg om et par ganger..) :fnise:

Haha! Der har du det! Blir 26, ja. Herregud. Av og til så stopper det rett og slett opp i topplokket. Min mor gikk rundt og fortalte alle at hun ble 43 i fjor og var fornøyd med det. Men hun fylte altså 44, og ble skuffet fordi hun følte hun hadde mistet ett år :fnise:

Jeg legger mg flat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Der har du det! Blir 26, ja. Herregud. Av og til så stopper det rett og slett opp i topplokket. Min mor gikk rundt og fortalte alle at hun ble 43 i fjor og var fornøyd med det. Men hun fylte altså 44, og ble skuffet fordi hun følte hun hadde mistet ett år :fnise:

Jeg legger mg flat.

Du er ikke alene, var på et jobb intervju for noen år siden hvor de spurte hvor gammel jeg var. Det sto helt stille, totalt hjernefrys. Følte meg ikke riktig smart, og fikk heller ikke jobben. Hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikke alene, var på et jobb intervju for noen år siden hvor de spurte hvor gammel jeg var. Det sto helt stille, totalt hjernefrys. Følte meg ikke riktig smart, og fikk heller ikke jobben. Hehe :fnise:

Haha! Huff! Det et så fælt når det skjer i slike sammenhenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja, den ser jeg:( jeg måtte går på hormonkur med førstemann. Og det tok nesten 2 år. Så den ventigen kjenner jeg til:(

Ja, det blir en delig julegave! Må bare tenke positivt uansett om det blir på julaften eller ikke :fnise:

Uff..! Men da var det nok ekstra stas når denne spira satt så fort, kan jeg tenke meg :)

Her tok det nesten 5 år. Er kommet til uke 11 nå, og alt ser bra ut - så nå har vi tro på at det virkelig er vår tur :) Har hatt en SA og en EXU tidligere, så vi har vært litt redde for å miste igjen. Men hjertet slår fint og spira vokser bra, så vi prøver å ikke bekymre oss så mye nå :) Utrolig spennende tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff..! Men da var det nok ekstra stas når denne spira satt så fort, kan jeg tenke meg :)

Her tok det nesten 5 år. Er kommet til uke 11 nå, og alt ser bra ut - så nå har vi tro på at det virkelig er vår tur :) Har hatt en SA og en EXU tidligere, så vi har vært litt redde for å miste igjen. Men hjertet slår fint og spira vokser bra, så vi prøver å ikke bekymre oss så mye nå :) Utrolig spennende tid!

Oj! Jeg krysser alt jeg har for at den skal sitte! Har troa! Risikoen har jo synket betraktelig nå, så dette kommer til å gå deres vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke lyst på så mye usunt, bortsett fra sjokolade. Det er akkurat som om kroppen skyr junkfood og estoff godis. MEEN, det har gått litt sjokolade og potetgull fordet. Jeg er i uke 14, kanskje mer, nå, og energien er helt vanvittig. Har begynt å jobbe fult igjen og kan trene igjen :laugh:

OG poenget med å skrive det, er at nå er det lettere å spise sunt igjen, kroppen har lyst på grønsaker, agurk, gulrøtter og anna sunt. Tror kroppen min sier at den trenger det, så da hører jeg på den. Dessuten er jeg ganske redd for svangerskapsdiabetes. Litt sånne smågreier jeg slenger på skulderen for å forhindre at hormonene får fritt slipp til å få meg til å gå amokk i smågodthylla.

Men, det blir noen knekkebrød ekstra om dagen. Jeg vet at man egentlig bare trenger et eple og en skive ekstra i andre trimester, men herremin, denne sulten her altså... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke lyst på så mye usunt, bortsett fra sjokolade. Det er akkurat som om kroppen skyr junkfood og estoff godis. MEEN, det har gått litt sjokolade og potetgull fordet. Jeg er i uke 14, kanskje mer, nå, og energien er helt vanvittig. Har begynt å jobbe fult igjen og kan trene igjen :laugh:

OG poenget med å skrive det, er at nå er det lettere å spise sunt igjen, kroppen har lyst på grønsaker, agurk, gulrøtter og anna sunt. Tror kroppen min sier at den trenger det, så da hører jeg på den. Dessuten er jeg ganske redd for svangerskapsdiabetes. Litt sånne smågreier jeg slenger på skulderen for å forhindre at hormonene får fritt slipp til å få meg til å gå amokk i smågodthylla.

Men, det blir noen knekkebrød ekstra om dagen. Jeg vet at man egentlig bare trenger et eple og en skive ekstra i andre trimester, men herremin, denne sulten her altså... :fnise:

Heldige du!!! Jeg prøvde å trene litt i dag. Veldig rolig. Men kom ikke så langt fordi minsten syntes det var fryktelig kjedelig at jeg ikke lekte med han :fnise:

Har du hatt god matlyst fra starten av? Hva med energinivået? Jeg kjenner jeg har såååå lyst! Men føler også jeg er på god vei nå da. Kanskje ikke så god, men har i allefall fått litt mer lyst på mat. Og jeg er i allefall over suget etter sjokokuler med h-melk! Takk Gud!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til 4. kontroll i dag :laugh: Spiren har vokst i en rekord fart siden sist (14 dg) og gyn har satt meg 4 dager frem. Dvs ny termin er 12. nov. Alle mål var fine og flotte :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Herlighet for en dag! Er nå i uke 11+3, og hadde gledet meg mye til første ordentlige svangerskapskontroll idag :)

Rakk så vidt å komme meg ut i bilen etter legebesøket før jeg fikk skikkelig mensenmurringer som fort utviklet seg til kraftige smerter i magen og det værket opp gjennom hele ryggen. Dro likevel hjem, tok frem dopleren min for å høre om hjertet til den lille slo - og det gjorde det heldigvis! Så da tenkte jeg at det måtte være eggposene etter IVF-forsøket som kunne for smertene. Eggposene blir nå sett på som cyster, og jeg var stygt redd for at eggstokken var i ferd med å vri seg pga de tunge cystene. Verken søster (som var sjåføren min idag) eller legekontoret tok telefonen når jeg ringte. Smertene ble så sterke at jeg lå over en stol inne på badet å prøvde å ikke gråta av smerten, men når INGEN tok telefonen fikk jeg litt panikk og tårene strømmet på.. Plutselig ringte legekontoret meg opp igjen, de hadde sett at det var jeg som ringte og skjønte at noe måtte være galt siden jeg ringte og ringte rett etter jeg hadde vært hos fastlegen min.. Fikk komme inn på en ultralyd i full hast før de stengte for dagen, men legen der har ikke så mye kompetanse med UL-apparat. Han trodde han så ei cyste på minst 6 cm og sendte meg til sykehuset. Mannen hadde endelig fått tak i venninna mi som jeg til slutt fikk tak i og som kjørte meg til legen - så mens jeg lå på benken og legen prøvde å finne ut hva som var galt kom mannen inn døra. Vi dro så videre til sykehuset og fant ut at den ene cysta hadde sprukket, så nå er det væske bak og rundt hele livmora. Smertene må jeg bare bite i meg og vente på at de skal gå over, noe som kommer til å ta ett døgn!

Jeg er så sliten.. Og det er så forbanna vondt.. Tør nesten ikke bevege på meg, for når jeg beveger på meg blir smertene helt grusomme!

Den lille har det heldigvis bra <3 Sprella som en tulling og vifta med hendene. 4 cm fra hode til stumpen nå :) Det viktigste er at den lille har det bra! Men nå er jeg jammen lei av alt det tunge som skjer! Prøverør, hyperemesis gravidarum og nå en cyste som har sprukket.. Føler denne uflaksen aldri tar slutt :(

Dagens sutreinnlegg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud så bra det"bare" var en syste. Du er tøff ♡♡♡ bra lille har det bra :-)

God natt ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så bra det"bare" var en syste. Du er tøff ♡♡♡ bra lille har det bra :-)

God natt ♡

Åh, ja! Jeg ble veldig letta når de sa at den ene cysta hadde sprukket, for da skjønte jeg at det ikke var noe alvorlig. De var jo først sikker på at eggstokken hadde vridd seg, så det var like før de på sykehuset sendte meg rett til kirurgisk avdeling :sjokkert: Men så sa heldigvis gynekologen at han ville se på meg først. Da var de på vei å sette kanyler på meg og hele pakka, men så var det heldigvis bare ei cyste! Så letta, selv om det gjorde så vondt at jeg holdt på å krepere :P Jeg ble så forbanna når smertene virkelig satt i, så mannen måtte bare le litt av meg til slutt. Der jeg satt i passasjersetet kroket opp mot døra, tårene trilla som bare det men jeg var rett og slett bare forbanna... Heheh :P

Tusen takk, forresten :hjerte: Den lille har det heldigvis fint, selv om mannen føler veksten er litt dårlig.. Ingen av legene har ment at veksten er dårlig da, men vi får håpe den skyter litt fart på veksten snart. Ifølge Babyverden burde lillegullet vært ca 4,1 cm i starten av denne uka og 5,2 cm innen denne uka er omme - men vår lille er bare 4,07 cm til nå.. Noen som vet om det er normalt å kunne bli satt litt tilbake etter prøverør også? Er jo så redd for at det skal være noe galt med lille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja! Jeg ble veldig letta når de sa at den ene cysta hadde sprukket, for da skjønte jeg at det ikke var noe alvorlig. De var jo først sikker på at eggstokken hadde vridd seg, så det var like før de på sykehuset sendte meg rett til kirurgisk avdeling :sjokkert: Men så sa heldigvis gynekologen at han ville se på meg først. Da var de på vei å sette kanyler på meg og hele pakka, men så var det heldigvis bare ei cyste! Så letta, selv om det gjorde så vondt at jeg holdt på å krepere :P Jeg ble så forbanna når smertene virkelig satt i, så mannen måtte bare le litt av meg til slutt. Der jeg satt i passasjersetet kroket opp mot døra, tårene trilla som bare det men jeg var rett og slett bare forbanna... Heheh :P

Tusen takk, forresten :hjerte: Den lille har det heldigvis fint, selv om mannen føler veksten er litt dårlig.. Ingen av legene har ment at veksten er dårlig da, men vi får håpe den skyter litt fart på veksten snart. Ifølge Babyverden burde lillegullet vært ca 4,1 cm i starten av denne uka og 5,2 cm innen denne uka er omme - men vår lille er bare 4,07 cm til nå.. Noen som vet om det er normalt å kunne bli satt litt tilbake etter prøverør også? Er jo så redd for at det skal være noe galt med lille..

Jeg tror det er helt normalt at man kan bli satt tilbake. Jeg har vært på 4 ultralyder, og kun to av de hadde målene til hvor jeg skal være. Tredje gang ble jeg satt tilbake pga målene, og i går ble jeg satt fram igjen pga målene. Gyn sa at alle graviditeter er forskjellige, og de vokser i rykk og napp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er helt normalt at man kan bli satt tilbake. Jeg har vært på 4 ultralyder, og kun to av de hadde målene til hvor jeg skal være. Tredje gang ble jeg satt tilbake pga målene, og i går ble jeg satt fram igjen pga målene. Gyn sa at alle graviditeter er forskjellige, og de vokser i rykk og napp.

Godt å høre :) Jeg har egentlig ikke bekymret meg så mye over dette, for den lille vokser jo! Og den spreller som en tulling ved hver UL :rodmer: Men mannen gjør meg skikkelig nervøs når han sitter og bekymrer seg sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre :) Jeg har egentlig ikke bekymret meg så mye over dette, for den lille vokser jo! Og den spreller som en tulling ved hver UL :rodmer: Men mannen gjør meg skikkelig nervøs når han sitter og bekymrer seg sånn :P

Vi satser på alt det bare er slikt. Denne gangen var spennende ved UL (14+3) for nå kunne du se hele ryggraden, og alle ben i fingrene, magesekken, oppdelingen i hjernen osv.. Gled deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag!

I dag er jeg mer eller mindre sengeliggende med murringer i korsryggen. Ikke så vonde at jeg blir bekymret, men nok til at jeg bare vil sove det bort :fnise:

Spydde igjen i morges etter jeg spiste en youghurt...:( da jeg la meg ned for å sove drømte jeg at jeg hadde kjøleskapet fult av youghurter! Neeeei! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble satt tilbake etter fryseforsøk nå, egget kan gå i dvale noen dager før det begynner å vokse igjen :)

Hei forresten :vinke:

Jeg er 14+6 i dag og har termin 10. nov.

Har ei lita på 1 år og 10 mnd fra før, hadde ikke forventet at det skulle gå så raskt med nr to så derfor satt vi igang i nov i fjor med ferskforsøk ;) Fryseforsøket var 2. søskeninnsett. Førstemann kom etter 4 år, en MA oppdaget på OUL og en sa. Har alt vært på ul tre ganger, sist i uke 12, men kjenner det skal bli godt å komme til JM denne uken og forhåpentligvis få bekreftelse på at det er liv fremdeles. Når vi hat kommet oss inn i uke 15+ håper jeg at jeg klarer å senke skuldrene litt mer og begynne å tro på at det skal gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...