studenten Skrevet 17. juli 2014 #561 Del Skrevet 17. juli 2014 Enig med deg, Løvsol. Veldig frustrerende at jeg ikke kan gjøre det "vanlig" som jeg gjorde før uten at kroppen kaster ut stopp-skiltet! Føler at tiden har gått fort hit, men at den står litt stille nå.. Men så tenker jeg at "herregud om 16 uker er han her, og jeg har ikke kjøpt inn en eneste ting"... Har fått tips om å ha det meste klart omkring uke 30 (er ikke det tidlig?), men vi tenker å starte innkjøp og ordne i uke 30, så vi kanskje er ferdig til omkring 35-36. Synes det er så lenge og ha alt klart så tidlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 17. juli 2014 #562 Del Skrevet 17. juli 2014 Enig med deg, Løvsol. Veldig frustrerende at jeg ikke kan gjøre det "vanlig" som jeg gjorde før uten at kroppen kaster ut stopp-skiltet! Føler at tiden har gått fort hit, men at den står litt stille nå.. Men så tenker jeg at "herregud om 16 uker er han her, og jeg har ikke kjøpt inn en eneste ting"... Har fått tips om å ha det meste klart omkring uke 30 (er ikke det tidlig?), men vi tenker å starte innkjøp og ordne i uke 30, så vi kanskje er ferdig til omkring 35-36. Synes det er så lenge og ha alt klart så tidlig! hva skjedde med deg da du fikk streng beskjed om å holde deg i ro? Jeg liker ikke alt som skjer i kroppen i dag. Får kynnere vare av å reise meg fra stolen. Eneste som funker er å sitte helt stille eller aller helst ligge... hmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 17. juli 2014 #563 Del Skrevet 17. juli 2014 hva skjedde med deg da du fikk streng beskjed om å holde deg i ro? Jeg liker ikke alt som skjer i kroppen i dag. Får kynnere vare av å reise meg fra stolen. Eneste som funker er å sitte helt stille eller aller helst ligge... hmm Jeg fikk ekstreme menssmerter i hele nedre mageregionen som varte i 16 timer. Så de var redd det var påbegynende rier eller lignende. Jeg hadde da bært mye skap ut og inn av huset og ryddet og pusset opp, så det måtte jeg visst slutte med.. Hehe.. Nå er jeg helt fin igjen og har ikke merket noe etter at det ga seg ......... Jeg måtte bestille noe i dag. Jeg skal ha stellekommode fra IKEA, men de har den ikke inne på Furuset, så jeg bestilte den rett og slett på nett så jeg får den rett hjem :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 17. juli 2014 #564 Del Skrevet 17. juli 2014 Jeg fikk ekstreme menssmerter i hele nedre mageregionen som varte i 16 timer. Så de var redd det var påbegynende rier eller lignende. Jeg hadde da bært mye skap ut og inn av huset og ryddet og pusset opp, så det måtte jeg visst slutte med.. Hehe.. Nå er jeg helt fin igjen og har ikke merket noe etter at det ga seg ......... Jeg måtte bestille noe i dag. Jeg skal ha stellekommode fra IKEA, men de har den ikke inne på Furuset, så jeg bestilte den rett og slett på nett så jeg får den rett hjem :D Jeg ble så bekymret, så jeg ringte til føden. Fikk beskjed om å komme opp på kontroll. Alt var bra. Men fikk også streng beskjed om å roe ned. Ble "sykemeldt" fra flytting og fikk beskjed om å ikke gjøre noe, ikke en gang gå turer ila helgen. Til uken når jeg begynner på jobb igjen fikk jeg beskjed om å snakke med sjefen, fortelle at jeg hadde vært på sykehuset og si at jeg må tilpasse arbeidshverdagen for å unngå en sykemelding. Gruer meg. Sjefen min er ikke så veldig glad i fravær Men, jeg vil jo ikke bli sykemeldt. Er lenge å gå hjemme "å vente" i 4 mnd til. Så jeg får vel bare kvinne meg opp i løpet av helgen. Jeg har kjøpt et brukt Maxi cosi bilsete. Ellers tenker jeg også å begynne innkjøp når jeg nærmer meg uke 30 :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 17. juli 2014 #565 Del Skrevet 17. juli 2014 Jeg ble så bekymret, så jeg ringte til føden. Fikk beskjed om å komme opp på kontroll. Alt var bra. Men fikk også streng beskjed om å roe ned. Ble "sykemeldt" fra flytting og fikk beskjed om å ikke gjøre noe, ikke en gang gå turer ila helgen. Til uken når jeg begynner på jobb igjen fikk jeg beskjed om å snakke med sjefen, fortelle at jeg hadde vært på sykehuset og si at jeg må tilpasse arbeidshverdagen for å unngå en sykemelding. Gruer meg. Sjefen min er ikke så veldig glad i fravær Men, jeg vil jo ikke bli sykemeldt. Er lenge å gå hjemme "å vente" i 4 mnd til. Så jeg får vel bare kvinne meg opp i løpet av helgen. Jeg har kjøpt et brukt Maxi cosi bilsete. Ellers tenker jeg også å begynne innkjøp når jeg nærmer meg uke 30 :-) Da må jo sjefen være veldig for tilrettelegging, da slipper han jo fravær det er bare å slappe av ja. Jeg var jo sengeliggende og klarte ikke å stå oppreist pga krampene. Heldigvis gikk det over. Vi har fra før av, men jeg ønsker meg basen. Er så innmari praktisk da vi har innebygd isofix i bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 17. juli 2014 #566 Del Skrevet 17. juli 2014 Da må jo sjefen være veldig for tilrettelegging, da slipper han jo fravær det er bare å slappe av ja. Jeg var jo sengeliggende og klarte ikke å stå oppreist pga krampene. Heldigvis gikk det over. Vi har fra før av, men jeg ønsker meg basen. Er så innmari praktisk da vi har innebygd isofix i bilen! Jeg slapper mye mer av etter jeg var på sykehuset. Lille spreller som bare det inni her nå. Ho merker vel at jeg slapper mer av og ikke er så bekymret lenger, så da danser a vel ballett eller har boksekamp med seg selv inni der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 17. juli 2014 #567 Del Skrevet 17. juli 2014 Jeg slapper mye mer av etter jeg var på sykehuset. Lille spreller som bare det inni her nå. Ho merker vel at jeg slapper mer av og ikke er så bekymret lenger, så da danser a vel ballett eller har boksekamp med seg selv inni der aaaw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 19. juli 2014 #568 Del Skrevet 19. juli 2014 hvordan skal bevegelsene være når man er 24 uker på vei. går inn i uke 25 imorgen, og har kjent daglig liv i flere uker. Men nå har han ikke gitt fra seg noe spark på to dager, og det liker jeg ikke så godt.. :/ har drukket masse vann og prøvd å vekke han med litt dult, men ingen respons! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleløvetann Skrevet 19. juli 2014 #569 Del Skrevet 19. juli 2014 (endret) hvordan skal bevegelsene være når man er 24 uker på vei. går inn i uke 25 imorgen, og har kjent daglig liv i flere uker. Men nå har han ikke gitt fra seg noe spark på to dager, og det liker jeg ikke så godt.. :/ har drukket masse vann og prøvd å vekke han med litt dult, men ingen respons! Ta kontakt med jordmor/føden, de tar deg sikkert inn på en sjekk med en gang! Jeg snakket med jordmor nå rett før fellesferien, og hun sa at hvis det plutselig stoppet opp med bevegelser måtte jeg ta kontakt, for når man først begynner å kjenne liv burde man kjenne liv hver dag.. Snuppa vår har vært litt roligere de siste dagene, og det er nok til å bekymre meg.. Men jeg kjenner liv hver dag, så jeg regner med at hun har det fint inne i magen. Jeg er i uke 21. Ta kontakt med jordmor/føden for en sjekk. Bedre med en for mye enn en for lite. Håper lille har det bra <3 Endret 19. juli 2014 av Lilleløvetann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 19. juli 2014 #570 Del Skrevet 19. juli 2014 hvordan skal bevegelsene være når man er 24 uker på vei. går inn i uke 25 imorgen, og har kjent daglig liv i flere uker. Men nå har han ikke gitt fra seg noe spark på to dager, og det liker jeg ikke så godt.. :/ har drukket masse vann og prøvd å vekke han med litt dult, men ingen respons! da jeg var på sykehuset for et par dager siden sa legen at de pleier ikke be folk kjenne etter spark så tidlig. Det varierer veldig fra hvordan bebis ligger. Jeg kjenner mye liv hver dag og har gjort det lenge. Men legen sa at det ikke var unormalt med dager med mindre liv nå. Men, bekymrer du deg så ville jeg ringt føden og fått en kontroll. Har du prøvd å spise litt sukker? En skive nugatti gjør alltid susen neri her ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 20. juli 2014 #571 Del Skrevet 20. juli 2014 hvordan skal bevegelsene være når man er 24 uker på vei. går inn i uke 25 imorgen, og har kjent daglig liv i flere uker. Men nå har han ikke gitt fra seg noe spark på to dager, og det liker jeg ikke så godt.. :/ har drukket masse vann og prøvd å vekke han med litt dult, men ingen respons! tenker på deg. Fått noen reaksjoner inni der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 20. juli 2014 #572 Del Skrevet 20. juli 2014 Fikk omsider respons i går kveld! Et svakt spark, så ikke i nærheten av slik det pleier, men jeg kjente han hvert fall så er ikke så bekymret nå! Skal på jordmorkontroll imorgen så jeg får høre med henne. Han ligger nok bare veldig gjemt mot ryggen!!:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 20. juli 2014 #573 Del Skrevet 20. juli 2014 Så godt å høre ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 20. juli 2014 #574 Del Skrevet 20. juli 2014 Så godt å høre ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 22. juli 2014 #575 Del Skrevet 22. juli 2014 Hvordan takler dere varmen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*håper* Skrevet 22. juli 2014 #576 Del Skrevet 22. juli 2014 Takler varmen med å drikke nye vann Når jeg er ut velger jeg også å sitte masse i skyggen, eller bade. Men ja, det er ikke veldig behagelig.. Btw, tenkte å informerer dere om at de denne uken har 50% på en babyseng og madrass fra IKEA, hvis ikke man er medlem i IKEA familiy må man melde seg inn for å få rabatten. Den er i utgangspunktet billig, men alltid kjekt å spare noen ekstra kroner Sengen ble forresten best i test i en dansk undersøkelse i fjor http://m.side2.no/3562025.html Vi var å kjøpte sengen i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 22. juli 2014 #577 Del Skrevet 22. juli 2014 Takler varmen med å drikke nye vann Når jeg er ut velger jeg også å sitte masse i skyggen, eller bade. Men ja, det er ikke veldig behagelig.. Btw, tenkte å informerer dere om at de denne uken har 50% på en babyseng og madrass fra IKEA, hvis ikke man er medlem i IKEA familiy må man melde seg inn for å få rabatten. Den er i utgangspunktet billig, men alltid kjekt å spare noen ekstra kroner Sengen ble forresten best i test i en dansk undersøkelse i fjor http://m.side2.no/3562025.html Vi var å kjøpte sengen i dag Oooh. Hvor lenge varer tilbudet? Vi skulle ha Sundvik fra Ikea, men ser at gulliver også har mulighet til å ta av ene siden når barnet blir større!! Vi bor så langt unna, så kan ikke bare stikke å kjøpe den! Blir dyrt med frakt, men hvis det varer en stund skal jeg melde meg inn og da dette tilbudet. Takk for tips! Løvsol: takler den ikke..... drikker vann, men ikke spesielt mye mer enn vanlig (men jeg ligger på 2´3 liter til vanlig om dagen). vi har ikke aircondition her heller, så jeg sitter med vifte mot meg konstant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 22. juli 2014 #578 Del Skrevet 22. juli 2014 Jordmorkontroll igår var egentlig en negativ opplevelse. Har gått opp 10 kg, noe jordmor synes var hinsides mye.. Jeg er 25+2 og det er egentlig bare magen som synes og jeg er ikke blitt noe tjukk synes jeg? Vel, vel. Var slank i utgangspunktet så hun sa at "vi" ofte legger på oss mer enn når man er overvektig. Uansett fikk jeg streng beskjed om å kutte ned på sukkeret! Hjerterytmen til pjokken var tilbake på 140 (den var på 120 under sykehusbesøket) Fikk utslag av blod i urinprøven, så jordmor sendte meg til legevakten som sendte den videre til sykehuset. Så nå venter jeg på svar fra den, og skulle direkte på legetime når de ringte meg med den (regner med at jeg får svar imorgen.) Trodde det var vanlig med slikt utlsag?? fint at de sjekker opp ekstra når man er gravid, men synes de er helt hysteriske hver gang det er noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*håper* Skrevet 22. juli 2014 #579 Del Skrevet 22. juli 2014 (endret) Slik jeg har forstått varer tilbudet til 27. Juli. Du kan melde deg inn i IKEA familiy når du er på IKEA også, så får man tilbudet men der er veldig enkelt å melde seg inn på Internett også! Håper formen din blir bedre og at svarene på prøvene som er sendt til sykehuset ikke viser noe gale Klem til deg Oooh. Hvor lenge varer tilbudet? Vi skulle ha Sundvik fra Ikea, men ser at gulliver også har mulighet til å ta av ene siden når barnet blir større!! Vi bor så langt unna, så kan ikke bare stikke å kjøpe den! Blir dyrt med frakt, men hvis det varer en stund skal jeg melde meg inn og da dette tilbudet. Takk for tips! Løvsol: takler den ikke..... drikker vann, men ikke spesielt mye mer enn vanlig (men jeg ligger på 2´3 liter til vanlig om dagen). vi har ikke aircondition her heller, så jeg sitter med vifte mot meg konstant! Endret 22. juli 2014 av *håper* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 22. juli 2014 #580 Del Skrevet 22. juli 2014 Ja, så det. Vi rekker ikke å få kjøpt den innen da, så da går vi for Sundvik sin når vi skal innover om noen uker. Takk for det ):) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå