Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har vi vært på UL og fått sett en frisk, men sjenert baby :)

Litt skuffende å ikke få vite kjønnet, men det viktigste er at den er frisk.

Etterpå var vi innom Barnas Hus og kjøpte bilstol, Britax Baby safe plus SHR II + isofixbase. 30% på stolen og 25% på basen, betalte bare 2500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bestilt vogn! :nigo: Fikk beskjed om å måtte gjøre det fort som svint på grunn av lang leveringstid, og at den nye kolleksjonen og fargene blir raskt borte!

Bestilte 2015-modellen, Emmaljunga Edge Duo Combi, med classis crome understell.
Her er de nye fargene for 2015-kolleksjonen. Vi kjøpte fargen Petrol. Synes den var såå fin. :hjertesmil: (nest nederst til venstre.) Men ikke det understellet som er vist, vi skal ha faste hjul, ikke vendbare :)
Prisen ble 8995, inkl bag, sportsdel, veske, myggnetting og regntrekk. Synes det var helt greit!

Godt å høre at alt er bra med den lille da, My_Lady!! :hjertesmil: Skal dere tilbake for å vite kjønn, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bestilt vogn, bestilte etter ordinær ultralyd 1 juli :) Emmaljunga Edge Duo her også, av den nye modellen i fargen Black/White og Duo S Black understell ;) Jeg synes Classic Chrome understellet er finest, men at det er mest praktisk med svungbare hjul - så da ble det svinghjul ;) Vi bestilte også med stelleveske, og prisen ble rett over 10000 kr her!

Sa de noe om når dere får vogna, studenten? Vi fikk beskjed om at det kunne ta opp til 3 mnd (fra august)! Så de skrev på i bestillingen at vi måtte ha den senest i månedsskiftet oktober/november i håp om at den kommer til da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bestilt vogn! :nigo: Fikk beskjed om å måtte gjøre det fort som svint på grunn av lang leveringstid, og at den nye kolleksjonen og fargene blir raskt borte!

Bestilte 2015-modellen, Emmaljunga Edge Duo Combi, med classis crome understell.

Her er de nye fargene for 2015-kolleksjonen. Vi kjøpte fargen Petrol. Synes den var såå fin. :hjertesmil: (nest nederst til venstre.) Men ikke det understellet som er vist, vi skal ha faste hjul, ikke vendbare :)

Prisen ble 8995, inkl bag, sportsdel, veske, myggnetting og regntrekk. Synes det var helt greit!

Godt å høre at alt er bra med den lille da, My_Lady!! :hjertesmil: Skal dere tilbake for å vite kjønn, eller?

Skal ta en UL når vi kommer til Usa neste uke for å få vite kjønnet :)

Nå blir jeg helt stresset når dere snakker om vogner! Var å så på nå på fredag og spurte hva bestillingstiden var, hun kunne ikke gi meg noe godt svar, men fikk ikke inntrykk av at det var så gale som 3 måneder!

Skal ha Emmaljunga Mondial Anthrazit Leatherette, men har ikke helt bestemt meg for understell enda, tror det blir de lux chrome.

Får vel bare håpe at den kommer i tide om jeg bestiller når vi kommer hjem fra ferie i slutten av juli. Eller burde jeg sende mamma på butikken for å bestille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilbrakt dagen med sightseeing i London, fått sett Emirates Stadium (mannens ønske), tatt en tour buss, cruise på thames river og gått litt rundt i gatene.

Tatt tidlig kveld på hotellet for å få slappet av før vi reiser videre til usa imorgen.

Første gang en fremmed spurte om jeg var gravid :) så da har vel magen virkelig begynt å poppe ut :D

Var riktig nok etter en stor frukost og t-shorten hjalp nok magen med å vise ekstra godt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også bestilt vogn, bestilte etter ordinær ultralyd 1 juli :) Emmaljunga Edge Duo her også, av den nye modellen i fargen Black/White og Duo S Black understell ;) Jeg synes Classic Chrome understellet er finest, men at det er mest praktisk med svungbare hjul - så da ble det svinghjul ;) Vi bestilte også med stelleveske, og prisen ble rett over 10000 kr her!

Sa de noe om når dere får vogna, studenten? Vi fikk beskjed om at det kunne ta opp til 3 mnd (fra august)! Så de skrev på i bestillingen at vi måtte ha den senest i månedsskiftet oktober/november i håp om at den kommer til da..

Over 10.000 ? Hva slags ekstrautstyr kjøpte dere? Jeg ba jo om de ulike trekkene og veska i tillegg, men hun sa at det var full pakke så alt var inkludert i den 8995 prisen. Kanskje de opererer med forskjelige priser, for det var samme prisen uansett hvilket understell vi valgte. men vi har bare grus og snø her, så vi kan ikke ha svingbare :nigo:

Hu sa at det kunne ta 2-3 måneder, men at jeg fikk beskjed når de har fått sendt inn bestillingen på mandag og fått tilbake ordrebekreftelse fra Emmaljunga, da skulle de gi beskjed hvor lang tid det tok. Alt fra fire uker til tre, fire måneder sa hun. Men hun sa at hvis vi ville ha den til oktober/november måtte vi være raskt ute, så da gjorde vi det vi også!

Skal ta en UL når vi kommer til Usa neste uke for å få vite kjønnet :)

Nå blir jeg helt stresset når dere snakker om vogner! Var å så på nå på fredag og spurte hva bestillingstiden var, hun kunne ikke gi meg noe godt svar, men fikk ikke inntrykk av at det var så gale som 3 måneder!

Skal ha Emmaljunga Mondial Anthrazit Leatherette, men har ikke helt bestemt meg for understell enda, tror det blir de lux chrome.

Får vel bare håpe at den kommer i tide om jeg bestiller når vi kommer hjem fra ferie i slutten av juli. Eller burde jeg sende mamma på butikken for å bestille?

Det går nok bra å vente til slutten av juli. Hun i butikken sa vi måtte bestille så fort som mulig i starten av august. Men i dag hørte jeg at de nye modellene og fargene forsvant med en gang, så jeg måtte bare legge inn en bestilling nå i dag (det blir på mandag) for å få fargen jeg vil ha og 2015-modellen! :) Det er depositum på bestillingen, så da må du eventuelt si i fra/sende med moren din penger.

eller kanskje det bare er depositum der jeg bestiller?? Vi skal betale 1000,- på mandag når vi legger inn bestillingen. Så blir de trekt fra summen når vi henter vognen :)

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de opererer med litt forskjellige priser altså. I Edge følger det jo med fotpose, myggnett osv, så det eneste vi hadde som ekstrautstyr var stelleveska.. Det er også forskjellige priser på understellene, og det vi valgte er kanskje ett av de litt dyrere da..?

Ble litt overraska over prisen, for 10250 SEK er veiledende pris for vogna vi bestilte ifølge emmaljunga.se, og det blir jo rundt 9200 NOK. Og jeg tror sluttsummen vår i butikk ble rundt 10200-10500 kr, nå husker jeg ikke helt - men det var i alle fall over 10000 kr! Hadde forventa at den skulle havne på rundt 9000 +/-.. Vi betalte også 1000 kr i depositum.

Jeg ville bestilt nå My_Lady. Lageret åpner ikke igjen før august, men det kan være greit å komme litt langt frem i køen ved å bestille nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket akkurat med ei venninne. Hun bestilte Emmaljunga Edge Duo i en av de nye fargene, Classic Chrome understell og stelleveske som ekstrautstyr. 10000 kr akkurat ble det for den, så de er tydeligvis litt dyrere her! :klo: Merkelig.. Og litt irriterende :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk også med alt som du nevner, og understellene kostet det samme! Da er det nok billigere her da. Det er jo over en tusenlapp, så skjønner at det er irriterende!
Stelleveske var med inne i prisen, og ikke som ekstrautstyr, så det er der den ekstra lappen kommer hos deg da! Rart at de gjør det så annerledes når alt kommer fra samme sted!

Vi blir vel fornøyd uansett :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hælle måne å mye vognsnakk!! Jeg har lyst på en boggaboo eller no sånt ;-) men har ikke vært ute å sett enda..kanskje vi også må få fingern ut da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, vi hadde egentlig ikke tenkt til det, men når vi fikk høre om 3 månedersventetid.... og det er under fire måneder igjen, ja, da måtte vi få ut fingeren allikevel :fnise: Men det er det eneste jeg har kjøpt foreløpig. Gleder meg litt til å starte innkjøp av seng, stellekommode, klær og slik, da :rodmer:

23 fullgåtte uker i dag! :laugh: På appen min sto det "hvis barner bli født nå vil det mest sannynlig overleve" :sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert: Håper han blir der i mange uker til!! Hehe

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) Er begynt å se på vogn, men har ikke helt bestemt meg. Heller mot emmaljunga super nitro, er det noen her som vet om det er mulig å få 2015 modellen med lufthjul? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) Er begynt å se på vogn, men har ikke helt bestemt meg. Heller mot emmaljunga super nitro, er det noen her som vet om det er mulig å få 2015 modellen med lufthjul? :)

2015 modellen kan man få med lufthjul både til faste hjul og svinghjul fikk jeg beskjed om når vi bestilte vår Edge :) Jeg forstod det som at Mondial/Edge og Super Nitro har samme type sportsunderstell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, det hadde jo vært helt supert :) vi har ikke tenkt å bestille vogn før i slutten av august (har ikke termin før midten av desember), så vi har heldigvis litt tid på å bestemme oss :)

Er litt misunnelig på alle dere som har vært på OUL, vi har ikke time før om 8 dager - grugleder oss :)

2015 modellen kan man få med lufthjul både til faste hjul og svinghjul fikk jeg beskjed om når vi bestilte vår Edge :) Jeg forstod det som at Mondial/Edge og Super Nitro har samme type sportsunderstell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad vi har vogn(er) fra før, eneste jeg kunne tenkt meg er å bytte ut reisetrillen vi har til en litt mer stabil som fungerer på alt underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Da har også jeg vært på OUL, i går. Det de kunne se så bra ut og termin satt til 06.12.14. Må tilbake om 2 uker for å sjekke hjertet skikkelig da fosteret lå rart til og morkake på fremre vegg som laget skygger. Så håper at hjertet ser fint ut når vi skal igjen. Fikk heller ikke sett kjønn, så håper vi får se det neste gang :-)

Endret av Novemberbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tilbringt noen timer på legekontoret og sykehuset.

Har visst kjørt meg litt for hardt med oppussing her hjemme. Startet med smerter på dagen i går, og de ble sterkere og sterkere i nedre magedel. Intense menssmerter som var konstante og varte ut kvelden og hele natten. Jeg klarte til slutt ikke å verken gå eller stå og lå sammenkrøket i sengen hele natten.

Hadde disse smertene i 16 timer og ble sendt til sykehuset for sjekk til slutt. Det var heldigvis ikke noe alvorlig eller noe fødsel på gang, men jeg fikk streng beskjed om å holde meg rolig, å ringe føden om det skjer igjen. Lille har det bra nå, men kunne bli fort stresset og ønske seg ut hvis jeg ikke roet ned. De på sykehuset ville ikke at jeg skulle sette i gang noe fødsel riktig enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...