Lilleløvetann Skrevet 24. mai 2014 #301 Del Skrevet 24. mai 2014 (endret) Jeg er aldri oppblåst i magen om morgenen, så er nok ikke det. Når livmora er hard og kjennes så tydelig så er det fordi den trekker seg sammen, altså kynner. Vi har forresten kjent bevegelse nå! Både jeg og mannen kjente det! Ble veldig overrasket over at man kunne kjenne utenpå så tidlig. Hm.. Men hvorfor skjer det kun om morgenen? Her skjer det i alle fall bare rundt den tiden jeg våkner, aldri ellers. Våkna med DEN kulen idag! Blir bare større og større Gratulerer Så gøy! Hvor langt er du på vei nå? Gleder meg sånn til å kjenne bevegelser ♥ Endret 24. mai 2014 av Lilleløvetann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 24. mai 2014 #302 Del Skrevet 24. mai 2014 Jeg er aldri oppblåst i magen om morgenen, så er nok ikke det. Når livmora er hard og kjennes så tydelig så er det fordi den trekker seg sammen, altså kynner. Vi har forresten kjent bevegelse nå! Både jeg og mannen kjente det! Ble veldig overrasket over at man kunne kjenne utenpå så tidlig. Jeg er heller ikke oppblåst i magen om morgenen. Jeg har ikke vært gravid før, så vidt jeg vet Så jeg lar meg facinere over alt som skjer inni her. Ikke vet jeg om det er kynnere, strekkinger, stikkinger, spark, luft eller kollbøtter inni her, men det er en herlig følelse å kjenne at det skje noe og vite at noe vokser inni der Mr Løvsol prøver og prøver å føle og kjenne noe. Men, her er det ikke mulig å merke noe på utsiden enda. Når er det man kan merke det? Er det nærmere uke 25? Blir spennende når han kan få muligheten til å kjenne spark og liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 24. mai 2014 #303 Del Skrevet 24. mai 2014 Er det noen av dere som har begynt å tenke på vogn- og sengvalg? Merker at jeg er mye på nettet for å lese om andres erfaringer :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 24. mai 2014 #304 Del Skrevet 24. mai 2014 Føler jeg ligger så langt etter alle andre her som snart nærmer seg OUL! På onsdag skal jeg på tidlig UL, og gruer meg egentlig skikkelig! Ikke fant legen hjertelyd for etpar uker siden, og da jeg testet ut doppleren min i går tro jeg ikke at jeg hørte noe da heller.. Hørte min egen lyd på sidene og veldig høyt rett under navlen. Trodde jeg plukket opp den lilles lyd, som skal høres ut som et tog, men lyden var mye saktere enn den burde ha vært, så det må vel bare ha vært meg det også... Gruer meg til UL fordi det kanskje ikke er noe der! Uff, nå hørtes jeg passe hysterisk ut her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 24. mai 2014 #305 Del Skrevet 24. mai 2014 har dere jordmorsvangerskapskontroll der du bor? Prøv å få en time der, de sjekket første gang jeg var der :-) Jeg fikk legen til å høre på onsdag da jeg var der, så de gjør noen unntak JM var jeg til på fredag og hun fant ikke hjertelyden. Nå venter jeg bare på innkalling til OUL, håper den kommer snart, det er en drøy uke siden legen sendte henvisningen. JM der jeg bodde før hørte etter i uke 12, det er veldig varierende praksis fra sted til sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleløvetann Skrevet 24. mai 2014 #306 Del Skrevet 24. mai 2014 Er det noen av dere som har begynt å tenke på vogn- og sengvalg? Merker at jeg er mye på nettet for å lese om andres erfaringer :-) Jeg har lovt meg selv å ikke planlegge så mye før i alle fall uke 15, men vogn har både jeg og mannen sett på allerede Jeg fant drømmevogna når jeg var gravid i 2010 (SA), og nå har jeg sett på sikkert alt som er - men den samme vogna er fortsatt drømmevogna Så her blir det Emmaljunga Mondial eller Edge Duo! Fineste vogna Skal sies at jeg er sær når det kommer til vogn da, for jeg har ikke funnet ei eneste vogn jeg kunne tenkt meg bortsett fra denne Resten av utstyr venter vi litt med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleløvetann Skrevet 24. mai 2014 #307 Del Skrevet 24. mai 2014 Føler jeg ligger så langt etter alle andre her som snart nærmer seg OUL! På onsdag skal jeg på tidlig UL, og gruer meg egentlig skikkelig! Ikke fant legen hjertelyd for etpar uker siden, og da jeg testet ut doppleren min i går tro jeg ikke at jeg hørte noe da heller.. Hørte min egen lyd på sidene og veldig høyt rett under navlen. Trodde jeg plukket opp den lilles lyd, som skal høres ut som et tog, men lyden var mye saktere enn den burde ha vært, så det må vel bare ha vært meg det også... Gruer meg til UL fordi det kanskje ikke er noe der! Uff, nå hørtes jeg passe hysterisk ut her! Hvis jeg skal finne hjertelyden om ettermiddag/kvelden finner jeg den KUN nede ved trusekanten, noen ganger nedom trusekanten også. Stort sett på midten av magen, noen ganger litt til venstre. Når man først finner den en gang føler jeg man får en "teknikk" på hvordan man finner den lettest neste gang. Mannen fant den IKKE når han skulle prøve, men jeg fant den med en gang Flytt sakte på doppleren og stopp opp ofte sånn at ultralydbølgene får jobbe litt Det går nok bra med den lille, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 24. mai 2014 #308 Del Skrevet 24. mai 2014 Hm.. Men hvorfor skjer det kun om morgenen? Her skjer det i alle fall bare rundt den tiden jeg våkner, aldri ellers. Våkna med DEN kulen idag! Blir bare større og større Aner ikke, men man har jo kynnere fra unnfangelsen omtrent, bare at det ikke er vanlig å kjenne før rundt uke 20. Hos meg går det over om jeg snur meg på siden. Er ikke vondt, men det strekker litt. Man kjenner det jo veldig mye bedre når livmora blir større. Mr Løvsol prøver og prøver å føle og kjenne noe. Men, her er det ikke mulig å merke noe på utsiden enda. Når er det man kan merke det? Er det nærmere uke 25? Blir spennende når han kan få muligheten til å kjenne spark og liv Vi kjente det på utsiden i uke 18/19 forrige gang og uke 15 denne gangen. Er 15+4 i dag. Vanlig å kjenne rundt uke 19 første gangen og litt tidligere andre gangen. Da vet man hva man skal kjenne etter.. Apropos utstyr så har vi mesteparten. Har Mountain Buggy sportsdel og Brio Go duo. Skal få tak i en brukt Mountain Buggy vognbag siden den er best på vinterføre. Ellers må vi sikkert ha noe ulltøy i de minste størrelsene. Lillemann er født i april, så blir jo helt feil årstid mtp klær etter han.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 24. mai 2014 #309 Del Skrevet 24. mai 2014 signerer Lilleløvetann. vi skal også ha Emmaljunga Mondial eller Edge Duo. Men skal prøvekjøre de først, før vi bestemmer oss helt, og vi skal ikke bestille noe før etter sommerferien. August/september Også skal vi ha denne senga fra ikea. Billig og praktiskt. Monteres i to høyder, og den ene siden kan tas av når barnet blir stort nok til å gå ut og inn av sengen selv. Skal freshe den litt opp på siden der selv, så det blir nok bra Utenom det, er det det eneste vi har planlagt.. Resten tar vi ... til sensommeren bilsete har vi jo fra før, maxi cosi cabriofix. Vi har stellematte, men tenkter vi kjøper et slik veggfestestellebord, til å ha på rommet som ikke tar noe plass .. og jeg kan ikke lenger si at det ikke synes. jeg har nå kulerundt gravidmage. den kom over natte i mine øyne. men ja. det synes. så jeg må bruke løse klær for å skjule det nå for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 24. mai 2014 #310 Del Skrevet 24. mai 2014 Vi må nok også ha litt mer vinterklær til knøttet, søsteren er jo sommerbarn og da går det ikke helt opp mtp størrelser her heller. Vi må ha en vognpose også, den vi har er for stor til bagdelen på vognen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 24. mai 2014 #311 Del Skrevet 24. mai 2014 Vi må nok også ha litt mer vinterklær til knøttet, søsteren er jo sommerbarn og da går det ikke helt opp mtp størrelser her heller. Vi må ha en vognpose også, den vi har er for stor til bagdelen på vognen. Samme her, storesøster er sommerbarn. Men hun blir to år denne måneden, men har akkurat beveget seg inn i str 1 år, så vi kan ikke helt regne med å følge den kurven igjen Heldigvis har vi en bestemor som strikker, og kommer til å gi oss såååå mye strikkeklær! passer bra til novemberbarn :D Vognpose skal jeg sy selv. Hvis jeg klarer da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 24. mai 2014 #312 Del Skrevet 24. mai 2014 Samme her, storesøster er sommerbarn. Men hun blir to år denne måneden, men har akkurat beveget seg inn i str 1 år, så vi kan ikke helt regne med å følge den kurven igjen Heldigvis har vi en bestemor som strikker, og kommer til å gi oss såååå mye strikkeklær! passer bra til novemberbarn :D Vognpose skal jeg sy selv. Hvis jeg klarer da Godt å se at det ikke bare er "lita" vår som er liten Hun bruker str 86 og 12-18 mnd, noe 18-24 mnd men det kommer jo helt an på hvordan merkene ligger i størrelse. Hun var 10 kg og 84 cm for en liten måned siden, blir to om 1,5 mnd. Vi har/får mye strikkeklær vi også, men ull helt innerst må man ha her. Jeg skal prøve meg på å sy et babynest, håper jeg får det til for jeg er ikke så erfaren med symaskinen og den er heller ikke den beste.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 24. mai 2014 #313 Del Skrevet 24. mai 2014 Jeg har så lyst på Risarosa vognpose, synes de er så fine! Har ellers ikke kjøpt noe ennå, tenker at jeg vil vente til etter første ultralyd i uke 12. Etter det kommer vi til å si det til venner og familie også. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My_Lady Skrevet 24. mai 2014 #314 Del Skrevet 24. mai 2014 Min mor har tilbudt seg å kjøpe risarosa vognpose til oss Hun er veldig ivrig og bare det beste/fineste er godt nok for det første barnebarnet Der er jo veldig greit for meg/oss som må tenke litt mer over hva vi bruker pengene på. Selv om jeg har hatt lyst på den posen i flere år, lenge før det var aktuelt å engang prøve, tror jeg ikke jeg hadde endt opp med å kjøpe den selv. Litt for dyr når den har såpass kort brukstid. Er også så heldig at kjæresten til pappa er veldig glad i å strikke, så har fått beskjed om å bare velge ut hva jeg vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My_Lady Skrevet 24. mai 2014 #315 Del Skrevet 24. mai 2014 Er fortiden gressenke og i tillegg har jeg blitt veldig dårlig, får nesten ikke i meg mat og det gjør at energinivået mitt er lik 0 Har nå blitt 100% sykmeldt ut neste uke og gruer meg til å levere sykmeldinga på mandag, tror ikke sjefen er så veldig fornøyd. Hedigvis kommer mannen hjem på onsdag tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 24. mai 2014 #316 Del Skrevet 24. mai 2014 Godt å se at det ikke bare er "lita" vår som er liten Hun bruker str 86 og 12-18 mnd, noe 18-24 mnd men det kommer jo helt an på hvordan merkene ligger i størrelse. Hun var 10 kg og 84 cm for en liten måned siden, blir to om 1,5 mnd. Vi har/får mye strikkeklær vi også, men ull helt innerst må man ha her. Jeg skal prøve meg på å sy et babynest, håper jeg får det til for jeg er ikke så erfaren med symaskinen og den er heller ikke den beste.. Hehe, det er flere av oss ja.. 74-80 her og under 10 kg enda! Men det skyter vel fart snart Jeg er heller ikke erfaren, med en veldig gammel symaskin, men hvis vi vil får vi det til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleløvetann Skrevet 24. mai 2014 #317 Del Skrevet 24. mai 2014 Jeg har også lyst på vognpose fra RisaRosa, de er jo nydelige! Men ei venninne sa at de er upraktisk når man går over til sportsdelen på vogna, i alle fall for de med barn som er høyt og lavt, for det er ikke hull i de til seler. Så man får ikke brukt sele i disse.. Det hadde jeg aldri tenkt over før behovet var der i alle fall Uff, My_Lady! Håper du blir bedre snart.. Denne kvalmen er grusom. Jeg drikker stort sett iste for å få i meg nok væske men samtidig få i meg "næring", og stekte båtpoteter er ganske enkelt å få i seg synes jeg. Lett å lage, lett å spise - bra for magen. Laks i folie med litt grønnsaker levde jeg også på en periode God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 25. mai 2014 #318 Del Skrevet 25. mai 2014 Er fortiden gressenke og i tillegg har jeg blitt veldig dårlig, får nesten ikke i meg mat og det gjør at energinivået mitt er lik 0 Har nå blitt 100% sykmeldt ut neste uke og gruer meg til å levere sykmeldinga på mandag, tror ikke sjefen er så veldig fornøyd. Hedigvis kommer mannen hjem på onsdag tror jeg Kjedelig, arbeidsgiver har ikke lov til å gi deg dårlig samvittighet når du blir sykemeldt. Kast bort den tanken, lever sykemeldingen og glem jobben til du er klar for å gå tilbake ....Jeg kjenner følelsen, var jo 100 % sykemeldt i nesten 6 uker. Men er back on track nå. Lille er verdt pausen, husk det. Det er en grunn til at du blir dårlig nå. Fordi lille vil at du skal bruke energi på ruging og ikke på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 25. mai 2014 #319 Del Skrevet 25. mai 2014 Min mor har tilbudt seg å kjøpe risarosa vognpose til oss Hun er veldig ivrig og bare det beste/fineste er godt nok for det første barnebarnet Der er jo veldig greit for meg/oss som må tenke litt mer over hva vi bruker pengene på. Selv om jeg har hatt lyst på den posen i flere år, lenge før det var aktuelt å engang prøve, tror jeg ikke jeg hadde endt opp med å kjøpe den selv. Litt for dyr når den har såpass kort brukstid. Er også så heldig at kjæresten til pappa er veldig glad i å strikke, så har fått beskjed om å bare velge ut hva jeg vil ha Så snilt av moren din :-) Hvilke farge tenker du på? I og med at dette er første (av forhåpentligvis to eller tre babyer) tenker jeg å gå for en nøytral, gjerne beige og hvit. Tenker at det kan være fint til en mørk vogn. I dag er jeg akkurat ti uker på vei! GLEDER meg sånn til å kunne fortelle etter tidlig ultralyd om litt mindre enn to uker. Da føler jeg at jeg kan virkelig begynne å se på utstyr også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 25. mai 2014 #320 Del Skrevet 25. mai 2014 Dere som har barn fra før.. jeg er et sted meloom 16 og 19buler. Får vite mer eksakt på onsdag.. ææh :-) jeg har i de to siste ukene frem til nå hatt en søt liten kul. Men i dag er magen min, nesten normal. Kulen er der, men mye mindre. Så da kommer mitt dumme førstegangsgravidspm. Endrer magen seg etter hvordan barnet ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå