Gå til innhold

Skal på besøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på overnattingsbesøk med 8 mnd gammel baby. Er det lurest å kun ha 1 overnatting?

Hva kan vi gjøre forå gjøre det mest likt hjemme? Har ikke reiseseng, skal ikke kjøre bil. Til vanlig sover babyen i egen sprinkelseng, men kan den sove med meg uten at vi ødelegger alt for mye? Var på en hyttetur i høst, en helg, da ble alt ødelagt ift søvn selvom vi gjorde så godt vi kunne.

Skal legge babyen til vanlig tid, men det er ikke hjemme. Vil det si at også jeg må legge meg kl 18?... Det er nye lukter, nytt rom. Har med vogna, men det er sportsdel... Burde vi kanskje bruke den som soveplass, siden den i det minste er mer kjent enn en ny madrass, på gulvet?

Noen erfaringer og tips? Er det best å ikke overnatte allikevel?

Anonymous poster hash: 44897...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv med vogna ja. Og hvis det ikke fungerer så ha han sammen med deg i senga. Men bor dere så nært at dere ikke må overnatte?

Se an om du må legge deg samtidig. Høsten er en stund siden så kanskje det går supert denne gangen.

Anonymous poster hash: 48501...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satsa på vogna, eller å sove sammen. Da må enten du legge deg tidlig, eller babyen må være oppe lengre.

Husk at ting forandrer seg, det kan bli annerledes nå. Alt er ikke ødelagt, det kan rettes opp, men det blir ofte en jobb i ettertid. Da vi hadde det på samme måte vurderte vi nøye hvor viktig det var for oss å reise bort, og ble helst hjemme om det ikke var helt nødvendig å reise. Det blir bedre etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med vogna ja. Og hvis det ikke fungerer så ha han sammen med deg i senga. Men bor dere så nært at dere ikke må overnatte?

Se an om du må legge deg samtidig. Høsten er en stund siden så kanskje det går supert denne gangen.

Anonymous poster hash: 48501...cc1

Det kan gå an å dra grytidlig (6-7-tida) og så hjem igjen etterhvert, det er jo en mulighet. Men da må vi være hjemme til 17 tenker jeg, det blir nok litt stress.

Jo, det er jo en stund siden høsten, men vi slet med søvnen i 6 mnd etterpå, ikke gøy.. Og absolutt ikke verdt det hvis det skulle bli utfallt av et besøk.

Anonymous poster hash: 44897...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde satsa på vogna, eller å sove sammen. Da må enten du legge deg tidlig, eller babyen må være oppe lengre.

Husk at ting forandrer seg, det kan bli annerledes nå. Alt er ikke ødelagt, det kan rettes opp, men det blir ofte en jobb i ettertid. Da vi hadde det på samme måte vurderte vi nøye hvor viktig det var for oss å reise bort, og ble helst hjemme om det ikke var helt nødvendig å reise. Det blir bedre etterhvert. :)

Har hatt store søvnproblemer her i gården (opp opptil ti ganger hver natt i et halvt år + -), så kjenner jeg er litt uskker på om det er verdt sjansen. Men føler det er plikt, men jeg vet ikke, får snakke med samboeren min om det.

Hjelper det hvis man tar med tekstiler med kjente lukter? Tror neppe jeg kan legge meg kl 18 heller, de spiser middag 16:30-17:30.

Dette er svigers det er snakk om. De gidder ikke komme hit så lenge det er snø (redde for å kjøre av veien eller noe) og har mast i mange mnd om besøk. Kan selvfølgelig bli hjemme da, kjenner som sagt at jeg er usikker på om det er verdt å ta sjansen ift søvn.

Anonymous poster hash: 44897...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gidder ikke å komme fordi det er snø, men vil at dere skal ta sjansen? Nei ærlig talt, det hadde ikke jeg gått med på!

Hvis de må se mini kan de faktisk komme på besøk selv. Hadde vært noe annet om de jevnlig var på besøk, og dere skulle en tur til dem i en spesiell anledning, men at de ikke vil komme, men maser på dere synes jeg rett og slett er ufint.

Hvis det er fordi de er redde for å kjøre på snø tenker jeg ok - men de er ikke redde for at barnebarnet skal være på veien med snø?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det med søvnvansker og at det blir kluss etterpå. Har hatt et par slike anledninger, og vi har gjort det slik at mannen har reist uten meg og småen i de verste periodene. Ellers får familie komme hit. Det er så kort periode at ungene er små, blir bedre etterhvert, ihvertfall her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga snø??? Det er greit at dere og barnebarnet kjører ut av veien (lite sannsynlig) men ikke dem. Nei hold dere hjemme om det er stor sannsynlighet for ødelagt søvn etterpå. Forklar dem de, de høres veldig egoistiske ut. Tør de gå ut døra når det snør? Hadde det vært dine besteforeldre på 80 år så hadde jeg skjønt det.

Anonymous poster hash: 48501...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel hende at svigers er 80... Mine svigers er over 70 og jeg er gravid med deres første barnebarn. Sånn går det når to generasjoner får barn rundt 35.

Anonymous poster hash: 0366d...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt ungen i vogna. Og ta med en dyne som er kjent, samt en pysj som er blitt brukt i et par netter, koseklut evt bamse. Vogna har funka greit for oss for om han ble umulig kunne vi gynge han i søvn.

Og om de på liv og død vil ha dere på overnatting burde de absolutt klare å skaffe en soveplass til barnebarnet sitt!

Men om du virkelig frykter problemer i etterkant hadde jeg latt være og dra. Dine svigers minner om mine. De vil heller at vi skal pakke bilen og styre avgårde for å besøke de istedenfor at de kommer hit. Som igrunnen alltid er mye enklere ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en billig reiseseng. Innred den som senga hjemme. Det har funket fint her, den blir brukt hos alle besteforeldre og hytteturer. Har med mange av de kjente kosedyrene og sprinkelbeskytteren rundt.

Anonymous poster hash: 1b683...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt mulig man kan bekymre seg for! Man sliter ikke med søvn i flere måneder pga man har vært på overnatting, da må det ligge noe mer bak.

Babyen merker om mor er hysterisk og nervøs og forventer det verste. Dra blid og fornøyd med en positiv innstilling, og når kvelden legger du ungen i en reiseseng eller vognen og oppfører deg som om alt er som vsnlig. Jrg hadde iallefall blitt hele helgen om vi skulle på tur. Blir det problemer med leggingen så gjør som dere gjør hjemme, eller sitt inne sammen med bbyen til den sovner

Anonymous poster hash: eff6f...256

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt mulig man kan bekymre seg for! Man sliter ikke med søvn i flere måneder pga man har vært på overnatting, da må det ligge noe mer bak.

Babyen merker om mor er hysterisk og nervøs og forventer det verste. Dra blid og fornøyd med en positiv innstilling, og når kvelden legger du ungen i en reiseseng eller vognen og oppfører deg som om alt er som vsnlig. Jrg hadde iallefall blitt hele helgen om vi skulle på tur. Blir det problemer med leggingen så gjør som dere gjør hjemme, eller sitt inne sammen med bbyen til den sovnerAnonymous poster hash: eff6f...256

Velger å ignorere dette innlegget, sorterer det som tulliball ;)

Ts

Anonymous poster hash: 44897...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med samboeren min, mulig det bare blir tur på dagen og så hjem igjen etterhvert. Det er nok tryggest, foreløpig.

Hvis vi i det heletatt drar, da. Kommer an på vær og hva vi føler for. Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 44897...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...