Gå til innhold

Når fikk du regelmessig menstruasjon etter fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og er amming en form for "prevensjon"?

Vi ønsker å prøve på nr to allerede når mini er 6 mnd, og jeg full ammer frem til da, dersom det fortsetter å gå bra som nå.

Men har ikke fått mensen skikkelig enda.

Anonymous poster hash: df272...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsket også å prøve veldig tidlig, men fikk ikke mensen før 23 mnd etter fødsel! Og da litt uregelmessig.. Gikk bare et par mnd før jeg ble gravid igjen da:)

Ammet til hun var 12 mnd som anbefalt, men de siste 5 mnd annet jeg bare 1 gang per dag! Likevel fikk jeg ikke mensen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming er ikke prevensjon. Vet om mange som er blitt gravide ved fullamming. Er en grunn til at min lillesøster er 15 mnd yngre enn meg =)



Anonymous poster hash: d426b...c05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet og om flere som har brukt amming som prevensjon og blitt gravid ganske fort.

Jeg sluttet dessverre å amme etter 3 uker av forskjellige grunner. Blødde i 4 uker etter fødselen og fikk mensen ca en mnd etter og en gang i mnd siden.

Anonymous poster hash: ed95f...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner ble gravid 2 mnd etter fødsel, usikker på om hun ammet. Min mor ble gravid med min lillebror da jeg var 6 mnd og hun ammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs hvor mye jeg ammet. Fra fire uker til elleve måneder. Regelmessig med en gang.

Endret av Silfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fullamming er ikke fullgod prevensjon, men mindre sjanse for å bli gravid, selv om sjansen er der

større sjanse for graviditet jo flere måltider som blir innført med fast føde hos mini,

jeg har psudotvillinger som det kalles når søsken er så nær i alder som det går an uten at det er tvillinger, jeg ble gravid på første eggløsning etter fødsel mens jeg fullammet annen hver time, så jeg hadde baby på 1,5 mnd da vi feiret ettårsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...