Gå til innhold

Hårsår gravid, eller...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde samtale med mentoren min i går. Jeg er ansatt i et stort firma med en delvis prestisjefylt stilling, har jobbet siden august. Vi har en slags mentorordning med fast veiledning 2 t per uke. Fortalte i forbindelse med veiledning til mentoren min om graviditeten og hadde forventet en litt koseligere respons. Jeg tenkte kanskje det var greit å informere han før jeg informerte ledelsen ettersom vi har fått et tett samarbeid og jeg føler meg litt nærmere hann en ledelsen. Jeg ble egentlig litt satt ut. Han sa at uansett hvordan jeg vrir og vender på dette her vil det bli en sprekk i karrieren min og at jeg burde ha tenkt på det tidligere. Jeg ble også spurt om vi hadde vurdert abort. Jeg ble litt paff av hele greia. Selv om graviditeten ikke var planlagt, betyr det ikke at den var uønsket selv om tidspunktet kanskje er litt ubeleilig siden jeg er relativt ny i jobben. Men likevel synes jeg det er ufint. Jeg følte nesten at han ville at jeg skulle be om unnskyldning? Eller var jeg ekstra hårsår...?



Anonymous poster hash: 2a008...126
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh... Han lurte på om du hadde vurdert abort. Wtf. For en jævla idiot. Nei du er ikke hårsår, men håper for din del ikke denne fyren representerer hele firmaets holdninger.

Anonymous poster hash: 14c04...09f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Der ville jeg kanskje sagt ifra til ledelsen samtidig som jeg informerte om graviditeten. Jeg hadde ikke orket å jobbe med en person med slike holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tenker mer på karriere en barn, men han hadde da svært korte sosiale antenner!

Endret av Akiko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde best om ny mentor når jeg gav beskjed om graviditeten.

Anonymous poster hash: 725a9...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig frekt og usympatisk. Syns ikke du er i nærheten av hårsår for å reagere på det der. Hårreisende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig at det går an! For alt han visste kunne dere vært prøvene i lang tid. Men planlagt eller ikke: Totalt uakseptabelt! Har du mulighet for å ta det opp m ham senere. Si at du har tenkt på det dom skjedde og at du reagerte på det og tenker at dette ikke er en bra måte å reagere på. Ikke gå inn i en diskusjon m ham, bare vær tydelig på hva du tenker. Ville i tillegg nevnt det for ledelsen.

Anonymous poster hash: c9c01...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh. Jeg synes ikke man kan forvente hjertelige gratulasjoner fra Gud og hvermann, men å foreslå abort er for drøyt. Sånn oppfører man seg ikke.



Anonymous poster hash: 42eb8...f13
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh. Jeg synes ikke man kan forvente hjertelige gratulasjoner fra Gud og hvermann, men å foreslå abort er for drøyt. Sånn oppfører man seg ikke.

Anonymous poster hash: 42eb8...f13

Enig. Og en god mentor fokuserer på hvordan man skal fokusere på karrieren best mulig med de forutsetningene man faktisk har, ikke med de forutsetningene mentoren innbiller seg at man bør ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...