Gå til innhold

Noen som har klart å amme med silikonpupper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har silikonpupper (skulle gjerne vært uten de, var ung og dum når jeg fikk de)

Uansett, jeg håper jeg kan amme barnet mitt når den tiden kommer.

Har du silikon og kunne du amme?

Anonymous poster hash: 55160...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter hva jeg har forstått er dette individuelt...



Anonymous poster hash: 4f4d2...8f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :( vondt og umulig for meg. Noen få jeg vet om som har fått til å i allefall delamme en god stund :)

Anonymous poster hash: 596d4...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggeren Rannveig Heitmann fullammer, og hun har silikon..



Anonymous poster hash: c69fa...196
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde liten plass til overs så fikk mange strekkmerker og lite melk. Før dette svangerskapet fjernet jeg de, så gleder meg til å se forskjellen.

Anonymous poster hash: 9ef9c...733

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ganske individuelt.

Noen klinikker bruker å skjære av brystvortene og bruke det som "inngang" til å få implantet inn, for så å sy byrstvorten på plass igjen. Da tror jeg det ikke er mulig, tenker at da skjærer de jo av melkeganger osv.

Har hørt at de som har implantet over muskel kan ha problemer, da det presser på melkekjertlene.

Men, har ikke hørt dette om de som har under muskel.

Det er iallefall det jeg har hørt, er nok bare å prøve å se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed om at amming gikk helt fint. Var ingen problemer angående det.



Anonymous poster hash: f6808...a52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde man da absolutt kunne. Kirurgen sa til meg at ettersom implantatet legges inn paa undersiden av brystet vil det ikke paavirke melkekjertlene overhodet.

Massevis av kvinner med silikon som ammer. Kourtney Kardashian f.eks.

Noen kan selvagt ikke amme uansett, silikon eller ei, men dersom det var gitt at amming ikke gikk med silikon, ville nok langt faerre tatt det foer de fikk barn.



Anonymous poster hash: 96ee0...7ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slekt med veldig mange damer som har silikon (av en eller annen merkelig grunn...) de har alle klart å amme, men felles for de var at de alle fikk fryktelig mye brystbetennelser.

Kommer sikkert an på hvordan det blir gjort kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev som AB over.

Foreslår at du hører på de med faktisk erfaring og ikke de som har hørt fra kirurger eller lest på blogger.. Og uansett om man kjenner noen som kan amme eller ikke, så sier det seg selv at det er en risiko for at ammingen kan bli ødelagt når man utfører operasjoner på brystene. Kirurger skal tjene penger, selvfølgelig rosemaler de.

Jeg hadde de minste innleggene silikon, operasjonen førte til oversensitive brystvorter samtidig som jeg mistet følelsen i huden rundt og under brystvortene. Amming er derfor veldig ubehagelig. Under første svangerskap fikk jeg masse strekkmerker på brystene, men ingen på magen. Når melken kom måtte jeg amme hele tiden fordi brystene ble fulle med en gang uten at det var mye melk.

Etter ammingen fikk jeg harde kapsler i begge bryst, som er en vanlig komplikasjon etter amming. Brystene så ut som to sokker med tennisballer i...

I fjor fikk jeg innleggene fjernet, og jeg gleder meg til å amme denne gangen uten fremmedelementer i brystene som tar opp plass! Brystene er blitt fine igjen også heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har silikonpupper i 2014????? Er ikke det litt "ut"?



Anonymous poster hash: 4c69a...5ba
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har silikonpupper i 2014????? Er ikke det litt "ut"?

Anonymous poster hash: 4c69a...5ba

Huh? Folk gjor ikke ting for utseendet fordi det er "in".

I saa fall, er det ikke paa tide at sminke, hoye haeler og krolltang er "ut"?

Flere tar silikon enn noen gang foer. Mesteparten velger ikke ballonger, hvilket betyr at du ikke legger merke til det.

Anonymous poster hash: 96ee0...7ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde de minste innleggene silikon, operasjonen førte til oversensitive brystvorter samtidig som jeg mistet følelsen i huden rundt og under brystvortene. Amming er derfor veldig ubehagelig.

Fint med flere erfaringer :)

Dog generelt, saa pleier de fleste aa miste sensitivitet i brystvortene etter silikon, ikke oppleve mer. Det er selvsagt individuelt, men som oftest er de mindre "vare".

Anonymous poster hash: 96ee0...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg har silikon. Når jeg var 18 år hadde jeg null pupper, altså flatbrystet, og gikk til time hos en kirurg for å få veilendning i str. og gram. Har 370 gram i hver pupp, og jeg syns de er perfekte. Jeg venter mitt første barn i mai, og har allerede masse råmelk. Spennende å se om det går knirkefritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid for tredje gang, og for andre gang med silikonpupper. Har dog aldri ammet da barnet fra det første svangerskapet døde.

Det jeg merker meg er at bryster og brystvorter ble lite ømme i disse svangerskapene, kontra i det første hvor jeg ikke hadde silikon. Da var de kjempeømme.

Skal bli spennende å se hvordan det går med amming. Har bare 220 gram under muskel.

Anonymous poster hash: 6a6af...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Jeg fullammet begge mine barn i 4 måneder helt uten problemer, og delammet begge til de var 6 1/2 mnd. Hadde mengder av melk, og sluttet kun etter eget ønske. Hadde ingen problemer med melkespreng (utover de første par ukene, som er mer vanlig enn uvanlig) og hadde ingen brystbetennelser. Har 260 grams implantater over brystmusklene. Hadde flere venninner som aldri fikk i gang melken eller som mistet den i løpet av få uker, ingen av dem hadde implantater. Det ene implantatet har imidlertid fått en begrenset kapseldannelse, dette er mer vanlig etter svangerskap og amming. Men begge bryst ser fremdeles flotte ut og består blyanttesten uten problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...