Gå til innhold

Voldsom kvalme


inlovewith

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ganske sikker på at jeg er gravid. Alle testene har gitt positivt resultat. Jeg ringte legen, men hun hadde ikke tid til time før om to uker til. Så jeg vet ikke helt hvor langt på vei jeg er. Men jeg tror jeg er 4-6 uker på vei pga den ekstreme kvalmen. Det kan stemme, for forrige mens var på nyttårsaften.

Problemet mitt er at jeg er så dårlig og legekontoret ikke tar det på alvor. Jeg har kasta opp hver forbanna dag i en uke nå og har gått ned over 2,5kg denne uka... Når jeg prøver å få tak i legen kommer jeg bare til legekontoret som sier at legen skal ringe meg tilbake. Men det gjør hun aldri... Hva skal jeg gjøre? Holder på å bli gal her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at du er gravid, men at du kaster opp så mye at du ikke får i deg næring.

Hvis ikke du får hjelp da, så drar du på legevakten. Kanskje du må ha intravenøs næring hvis du ikke får i deg noe som helst?



Anonymous poster hash: aa3f9...88b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt fastlege! hør litt rundt om noen har en de er fornøyd med. Det løser ikke problemet akkurat nå, men det blir bedre å gå til en du føler tar deg på alvor resten av graviditeten. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det er kanskje lurt å bytte lege ja. Og intravenøst blir kanskje nødvendig også ja. Nå har jeg ikke klart å holde på et eneste måltid flere dager på rad, og blir så frustrert når legen bare gir blaffen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legekontoret å få deg time med legevakten, så får du vertfall sykmelding og legevakten vil nok ta noen tester å se hvordan det står til... Etter min erfaring så skal det mye til før man blir innlagt. Jeg spydde konstant i to og en halv uke, fikk ikke i meg noe mat og spydde magesyre når jeg var helt tom i magesekken. Gikk ned 7 kilo men ble forsatt ikke innlagt. Så det er viktig at du står på kravet og gjerne har med deg noen som kan fortelle hvor dårlig du faktisk er. Jeg hadde ikke det, og hadde ikke ork til å diskutere eller argumentere for noe.

Lykke til! Håper det ordner seg! :klemmer:



Anonymous poster hash: 32851...d4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke bra ut. Har selv hyperemesis og vet hvor ille det er. Du blir nok ikke innlagt før du har ketoner i urinen, noe du kan sjekke selv med urinstix du kjøper på apoteket hvis du er utålmodig. Jeg gikk ned 10% av kroppsvekten min før jeg ble lagt inn og totalt spiste jeg ikke på tre uker. Mener ikke å skremme deg, men kroppen tåler det meste. Mest sannsynlig får du kvalmestillende medisiner. Hvis legen ikke tar deg på alvor så ta en telefon til gynekologisk poliklinikk påsykehuset ditt og hør med dem.

Og husk: fosteret tar ikke skade av at du ikke får i deg mat/drikke. Det er kun deg det går ut over. God bedring :)

Anonymous poster hash: fb0cf...486

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere om hva som skal til for å sykemeldes en liten stund? Jeg jobber i butikk, så det passer veldig dårlig å fly på dass hele tia når jeg har kunder i kassa:P

Og det var godt å høre at fosteret ikke tar skade av det. Dette er første gang jeg er gravid og jeg er veldig nervøs rundt det meste. Jeg har så mange spørsmål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min dro meg forresten ned på legekontoret i stad og krangla seg til at jeg skulle få en hastetime senere i dag. Utrolig godt å ha noen som passer litt på meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min dro meg forresten ned på legekontoret i stad og krangla seg til at jeg skulle få en hastetime senere i dag. Utrolig godt å ha noen som passer litt på meg:)

Så bra! Man trenger noen som stiller opp, når man selv ikke orker!

At du er generelt kvalm, slapp og spyr ofte er grunn nok til sykmelding :)

Anonymous poster hash: 32851...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...