Gå til innhold

Flaut å ikke ha råd til å kjøre opp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:(

Jeg er så gammel nå at det er ufattelig flaut at jeg ikke har hatt råd til å kjøre opp enda.... Det er pinlig når folk spør hvorfor jeg ikke kjører, er tross alt 22 år gammel..

:frown:



Anonymous poster hash: bba37...db3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde vært flauere å si at du ikke kjørte fordi du hadde strøket på oppkjøringa ti ganger! Å ikke ha råd til lappen er en god grunn for å ikke ha førerkort.



Anonymous poster hash: 77c13...bf4
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87

Ikke ta det tungt. Jeg har lappen, men ikke råd til og kjøpe meg bil, jeg syntes ikke det er flaut å si hvis folk spør. Vet forresten om flere som har utsatt både kjøretimer og oppkjøring fordi det er så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

jeg har ikke lappen å er 22. mangler vel rundt 10.000 for å bli ferdig med det. men jeg stresser ikke. ville uansett ikke hatt råd til bil så det får bare vente. klarer meg fint uten :) å det har aldri plaget meg når jeg sier at jeg ikke har råd for øyeblikket til å ta resten av lappen enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lappen i år. I en alder av 28 fordi jeg har ikke hatt råd eller tid før nå. Å ikke ha lappen grunnet trang økonomi i en alder av 22 finnes ikke flaut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke en gang råd til å starte med lappen. Jeg er 24 år.

(Jeg har strengt talt ikke giddet å prøve på sparing for lappen heller..for jeg har aldri hatt behov for den mtp at jeg alltid har bodd i by/storby. Vil jo gjerne ha den før jeg evt. får barn, men det er langt billigere for oss å ta bussen slik vi bor pr i dag. Det er ikke flaut å ikke ha økonomien til førerkort når man er 22 år. Det er ikke alle som får tatt den når man er 18 år!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har heller ikke råd til å starte med det enda, er 24 år. Syns ikke det er flaut, har ikke et stort behov for å kunne kjøre bil, og så har jeg faktisk andre utgifter son pengene må brukes til. Det er ikke unormalt å ikke ha lappen når man er 22...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dere er jo superunge. Ingen normale vil reagere på det her. Dessuten er det blitt færre 18-åringer som tar lappen sammenlignet med før. Økonomi kan være en av grunnene til det. Ikke alle får den sponset av foreldrene.

Anonymous poster hash: 7202d...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller en ærlig sak enn flaut? Jeg er heldig som har foreldre som betaler for meg men største parten av mine venner har fint måtte tatt regningen selv. Jeg synes nesten det er på grensen til flaut at jeg ikke tar regningen selv for det er det jeg er vant med..



Anonymous poster hash: ed1e1...3a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min kjørte opp i fjor, da hun var 39 år ;)

Så ingenting flaut med å være 22 og ikke ha kjørt opp.



Anonymous poster hash: 8f8c4...b61
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok lappen da jeg var 36 år gammel. Mange som ikke tar lappen når de er unge, det har med prioritering av utgifter å gjøre.

Anonymous poster hash: 4b754...247

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk lappen og bil av pappa.

Men søsteren min fikk ikke lappen før hun ble 26 så ikke bry deg om det, og ikke bry deg hva andre sier, selv om det blir mye press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 og har ikke lappen - fins ikke flaut! Min far er pensjonist og har heller ikke lappen - ikke flau han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 og holder på med lappen nå. Sliter veldig økonomisk pga det, så blir mye nudler på meg om dagen.

Har ikke hatt råd til å gjøre det før jeg heller. Jeg syns man skal ta det når man har mulighet.



Anonymous poster hash: 95cc6...84d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Antar trådstarter bor på bygda eller i ei lita landsby ute i distriktet, siden hun føler det flaut å være lappløs?

Kunne ikke brydd meg mindre, da jeg bodde i storby med godt utbygd kollektivtilbud. Det var først da jeg flyttet ut i distriktet det ble en nødvendighet. Var ganske mye over 22 år da jeg tok den. Skulle jeg angre på noe, måtte det være at jeg ikke tok den tidligere da det var markant billigere, og sånn at jeg kunne ha kjørt opptil 7,5 tonn i dag...

Vet du med deg selv at du vil behøve førerkortet i fremtiden, råder jeg deg til å begynne å spare nå. Den blir neppe noe rimeligere å ta hvis du venter, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min er 43 år og har ikke lappen. Hun vurderer å starte nå til sommeren. 22 år er ingenting å være flau over! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...