Gå til innhold

Gravid i 4 månede!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!
Uff, nå trenger jeg noen råd, er redd jeg overreagerer her nå eller om det faktisk er en grunn for det.

Jeg har hatt p-stav i 1,5 år.

Jeg hadde samleie 1. November 2013. Har vel egentlig ikke tenkt så mye over det før for ca en mnd siden, da begynte jeg å bli litt bekymret for om jeg var gravid. Litt kvalme om kvelden og jeg fikk plutselig små blødninger. Startet med at blodet var helt mørkt, og nå (1 mnd senere) er det noenganger helt ferskt og andre ganger helt mørkt. Har blødd i ett sett i en hel mnd, veldig lite om gangen men det stopper aldri.

Er veldig oppblåst og har den siste uka hatt problemer med pustingen min. Jeg må på en måte trekke pusten ordentlig dypt for å få nok oksygen, må sette meg opp for at dette skal fungere, ellers får jeg nesten panikk for å ikke få oksygen. Dette er for det meste på kveldstid.

Magen har jeg ikke sett noe til, har en del fett rundt magen og har alltid hatt problemer med at jeg er ekstremt oppblåst, nesten latterlig hvor oppblåst jeg er, jeg ser virkelig gravid ut. Spesielt om kvelden. Men sånn har det vært siden jeg var 15-16 år. Men jeg vet altså ikke om magen har blitt større, eller om jeg kun er oppblåst som vanlig. Om morgenen er jeg ikke oppblåst.

Vet ingen kan svare meg på dette, og jeg vet jeg må ta en test. Går siste året på vgs og vet at man kan ta test hos helsesøster, men er ferie i 10 dager nå, derfor får jeg ikke gjort det. Får ikke kjøpt graviditetstest så langt ut på landet som jeg bor heller :-( Klarer virkelig ikke roe meg ned! Når tanken først slo meg har jeg ikke klart å legge den fra meg ett sekund, blir helt paranoid.

Håper noen kan svare!
Klem



Anonymous poster hash: 53747...340
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å blø lenge er ikke et gravidtegn. Dra til legen du :)

Anonymous poster hash: e46e6...e8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre "er jeg gravid?" tråd på to timer!!!

Hva feiler det folk??

Ja, du er helt sikkert gravid! Det blir en gutt og han skal hete Lenader Casander fillibombombom.

Gratulerer med gutten!



Anonymous poster hash: be8ba...255
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tok du ikke en test for en måned siden???

De har graviditetstester på butikken. Det er ingen på KG som kan svare på om du er gravid.



Anonymous poster hash: 942cc...58e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de graviditetstester på vanlig matvare butikker?? Joker, spar osv?



Anonymous poster hash: 53747...340
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstest kan du forresten bestille på nett, eller få tak i på dagligvarebutikk eller bensinstasjon.

Men jeg støtter forslaget om å dra til legen.

Endret av Snooks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de graviditetstester på vanlig matvare butikker?? Joker, spar osv?

Anonymous poster hash: 53747...340

Ja.

Anonymous poster hash: 942cc...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger graviditetstester i vanlige matbutikker, henger ved kassen sammen kondomer. Kan du ikke komme deg til en matbutikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema har iallefall, henger sammen med kondomer ved kassa. Men legen kan teste deg og finne ut av hvorfor du blør

Anonymous poster hash: e46e6...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en matbutikk her jeg bor! Da stikker jeg dit i morgen og tester :-)
Er ikke noe moro å blø. Har som sagt p-stav og den skal jo være veldig sikker, men når tanken først slår deg så er det så vanskelig å legge fra seg..

Om man bestiller på nett, hvor lang tid tar det å få den?



Anonymous poster hash: 53747...340
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en matbutikk her jeg bor! Da stikker jeg dit i morgen og tester :-)

Er ikke noe moro å blø. Har som sagt p-stav og den skal jo være veldig sikker, men når tanken først slår deg så er det så vanskelig å legge fra seg..

Om man bestiller på nett, hvor lang tid tar det å få den?

Anonymous poster hash: 53747...340

Fra billigtester.no, Ebay eller apotek.

Anonymous poster hash: 942cc...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har p-stav og har i perioder blødninger nesten hver dag. Utrolig kjipt..

Ja, det er det! Har egentlig vært ganske heldig å gått fler mnd uten blødninger, men plutselig kommer det igjen.. :/

fant forresten ut at de ikke selger graviditetstest på Joker her jeg bor, må få noen til å kjøre meg til nærmeste Apotek.

Er det noen tester som er bedre enn andre, eller kommer de garantert til å slå ut om jeg er gravid så langt ut i svangerskapet? HATER denne situasjonen!

Har da heller ikke mulighet til å ta testen på morningen, blir på ettermiddagen.. Men det er vel kanskje det samme i fjerde mnd?

Anonymous poster hash: 53747...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle slags tester skal slå ut når du er så langt på vei, det er bare rundt IKM man skal teste på morgenurin.



Anonymous poster hash: 942cc...58e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ClearBlue som viser "gravid/ikke gravid"



Anonymous poster hash: 742be...8d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en matbutikk her jeg bor! Da stikker jeg dit i morgen og tester :-)

Er ikke noe moro å blø. Har som sagt p-stav og den skal jo være veldig sikker, men når tanken først slår deg så er det så vanskelig å legge fra seg..

Om man bestiller på nett, hvor lang tid tar det å få den?

Anonymous poster hash: 53747...340

Jeg hadde mye mellomblødninger på p-plaster. Det kan jo være det er fordi du rett og slett skulle hatt et annet prevensjonsmiddel.

Man får ofte også bivirkninger av prevensjon, det kan være grunnen til at du føler det kvalm osv.

Jeg tror ikke du er gravid, men det er jo bare så enkelt som å ta en test.

Jeg ville også tatt meg en tur til legen og få enten en time til gynekolog eller prøve et annet prevensjonsmiddel.

Lykke til!

Anonymous poster hash: aaa78...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for støttende tilbakemeldinger! :blomst:
Drar til apoteket i morgen så kjøper jeg meg en test eller to, så finner jeg det ut :-) Ikke behagelig og være i denne situasjonen.. Blir utrolig lei meg og frustrert om de faktisk viser at jeg er gravid, jeg som alltid har vært nøye og aldri slurvet med prevensjon, også skal det iksom være p-staven sin feil. Men må ikke ta sorgene på forskudd, oppdaterer dere i morgen :Nikke:



Anonymous poster hash: 53747...340
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også jeg var gravid en stund, mensen var utrolig sen (3 uker) men jeg utsatte testen, for hadde tilfeldigvis legetime nettopp og hun sa at kroppen kan gjøre mye rart og at man ofte tror man er gravid uten at man er det. Da vil du også kjenne etter ekstra og begynne å merke mange "symptomer" du vanligvis ikke ville tenkt over. Selvsagt bør du ta en test, men ikke få panikk enda :) Jeg fikk forresten nettopp mensen så er ikke gravid heldigvis, men begynte å tro det og merke masse symptomer.

Anonymous poster hash: 78e72...7ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også jeg var gravid en stund, mensen var utrolig sen (3 uker) men jeg utsatte testen, for hadde tilfeldigvis legetime nettopp og hun sa at kroppen kan gjøre mye rart og at man ofte tror man er gravid uten at man er det. Da vil du også kjenne etter ekstra og begynne å merke mange "symptomer" du vanligvis ikke ville tenkt over. Selvsagt bør du ta en test, men ikke få panikk enda :) Jeg fikk forresten nettopp mensen så er ikke gravid heldigvis, men begynte å tro det og merke masse symptomer.

Anonymous poster hash: 78e72...7ff

Du har så rett! Er merkelig hvordan kroppen begynner å tulle med deg men engang du tror du er gravid :-) Har faktisk tatt meg selv i å "kjenne spark" i magen min.. Er mest sannsynlig bare luft som farer gjennom, hehe.

Så fint at du ikke er gravid! Den følelsen av å se på en negativ graviditetstest er veldig befriende og lettende (om du ikke ønsker barn da, selvsagt!) Får bare håpe på det beste :-) Tror heller ikke jeg er gravid, egentlig. Har jo tross alt p-stav, og den er jo kjent for å være veldig trygg. Men kjenner jeg meg selv rett så klarer jeg ikke legge fra meg disse tankene før jeg har testet meg :)

Anonymous poster hash: 53747...340

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre "er jeg gravid?" tråd på to timer!!!

Hva feiler det folk??

Ja, du er helt sikkert gravid! Det blir en gutt og han skal hete Lenader Casander fillibombombom.

Gratulerer med gutten!

Anonymous poster hash: be8ba...255

For et useriøst svar :P

Og hva det feiler meg? Jeg skjønner ikke helt hva jeg har gjort galt i denne sammenhengen. om du leser hva jeg skrev en gang til så står det jo at jeg har en p-stav i armen. Om jeg er gravid er det faktisk ikke min feil, men p-staven som "sviktet".

Men ved mindre du synes det er galt av folk å ha sex, så er det nok min feil, ja

Anonymous poster hash: 53747...340

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...