Gå til innhold

Hodepine hver ettermiddag/kveld.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 19 uker på vei og har hatt sterk hodepine hver ettermiddag og kveld nå i et par uker. Er så forferdelig slitsomt. Har to barn fra før som er under 3.5 år så er ikke direkte rolig her på ettermiddagene heller.... Paracet hjelper ikke, har måttet ta Paralgin Forte flere ganger for å få sove. Flere som har hatt det sånn? Burde jeg ta det opp med lege, skal ikke dit før i uke 28 så vet ikke om jeg burde få meg en time før.. Har ikke så lyst på sykemelding heller. Er heldigvis form utenom denne hodepinen.

Anonymous poster hash: 4f6af...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i veldig god form utenom hodepinen skulle det stå...

Anonymous poster hash: 4f6af...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det lignende i mitt andre svangerskap, dvs tok aldri paralgin, men følte ofte jeg måtte ty til paracet.

For meg ble løsningen gradert sykmelding, var ikke mer en 30% sykmelding som skulle til, jeg fikk roligere dager, kunne ta det mer med ro og slapp så og si hodepinen. For min del foretrekker jeg sykemelding fremfor å knske piller når jeg har en liten en i magen.



Anonymous poster hash: 6b9c1...28a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig, tar ikke paracet lenger for det hjelper ikke uansett... Håper nå egentlig bare det skal gå over av seg selv da, men kanskje gradert sykemelding hadde vært lurt.

Anonymous poster hash: 4f6af...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Paralgin forte tok jeg i svangerskapet pga migrene. Fikk grønt lys av lege.

Hvorfor er ikke det anbefalt?

Drikker du nok vann i løpet av dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skulle jo ha snakket med legen før du begynte å ta paralgin forte. Det er vel neppe skrevet ut til deg under graviditeten. Ring legekontoret i morgen tidlig.



Anonymous poster hash: a6446...58a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å sove mer? Jeg får skikkelig hodepine under graviditet om jeg sover for lite, har så godt som aldri hodepine ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke indikasjoner på at paralgin forte skader fosteret.

¨

Man skal fortsatt ikke ta det uten i samråd med lege. Paralgin forte inneholder også paracetamol og nyere forskning viser at man skal vise forsiktig med bruk i svangerskapet. Å ta PF uten å snakke med legen er rett og slett uforsvarlig. Det er ikke reseptbelagt uten grunn.

Anonymous poster hash: a6446...58a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...