Gå til innhold

Overtidig svangerskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som hadde overtidig svangerskap/ igangsatt på overtid på nr 1 og som fødte rundt termindato på nr 2? Jeg ble satt i gang på nr 1 og håper at jeg skal slippe det på nestemann. Er det noe håp? :)

Anonymous poster hash: ebeaf...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel håp ja :) Noen har like svangerskap mens andre har forskjellige. Mora mi fødte bare på overtid, kanskje du er heldigere :)

Anonymous poster hash: f8457...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg gikk nesten to uker på overtid med første barnet.

Andre barnet kom på termindato. Og hadde ikke det skjedd, så hadde jeg gått til

en jeg vet er veldig flink på å starte fødsler med akupunktur.

Jeg hadde faktisk time den dagen veene satte i gang :-)



Anonymous poster hash: 1daa9...12b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det du vil høre kanskje, men jeg gikk bare lengre og lengre over med mine. Minstemann ble født 18 dager over termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det du vil høre kanskje, men jeg gikk bare lengre og lengre over med mine. Minstemann ble født 18 dager over termin.

herlig :/ kan godt gå på overtid, men å bli satt i gang stns jeg var ganske kjipt. Nå er siste frist 12 etter termin.

Anonymous poster hash: ebeaf...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herlig :/ kan godt gå på overtid, men å bli satt i gang stns jeg var ganske kjipt. Nå er siste frist 12 etter termin.

Anonymous poster hash: ebeaf...bbd

Jeg gikk 18 dager over fordi jeg visste at jeg pleide å gå over og derfor nektet å bli satt i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overtid er ikke dager etter termindato.

Anonymous poster hash: ed53f...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtid er ikke dager etter termindato.

Anonymous poster hash: ed53f...4a3

I våre dager får ingen lov til å gå på det som faktisk heter overtid uten å krangle seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termindato er bare satt ut fra median lengde av et svangerskap. Dvs 50% av svangerskap er kortere og 50% er lenger. Dvs det er ikke sånn at termindato er dagen babyen skal bli født eller siste frist.. Men det er en rimelig god gjetting! Alle barn født mellom gestasjonsuke 37 og 42 er født innenfor termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Problemet var at jeg fødte i uke 43 og etter det jeg har forstått er det et overtidig svangerskap.

Anonymous poster hash: ebeaf...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS. Problemet var at jeg fødte i uke 43 og etter det jeg har forstått er det et overtidig svangerskap. Anonymous poster hash: ebeaf...bbd

Ja riktig. Men de fleste andre tror overtid er dager etter termindato.

Anonymous poster hash: ed53f...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på oul at jeg blir satt i gang senest 11 dager etter termin. Var vist ikke lov og gå lenger over.

Anonymous poster hash: 0fc1c...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed på oul at jeg blir satt i gang senest 11 dager etter termin. Var vist ikke lov og gå lenger over.

Anonymous poster hash: 0fc1c...ab0

På Ullevål praktisere de igangsetting den 12. dagen. Ellers vil jeg tro at ingen kan tvinge deg til å bli satt i gang hvis man ikke ønsker det selv, men det er vel sterkt anbefalt..

Anonymous poster hash: ebeaf...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Ullevål praktisere de igangsetting den 12. dagen. Ellers vil jeg tro at ingen kan tvinge deg til å bli satt i gang hvis man ikke ønsker det selv, men det er vel sterkt anbefalt..

Anonymous poster hash: ebeaf...bbd

Dette er på vestlandet :) har ingen planer om og nekte på det nei :P

Anonymous poster hash: 0fc1c...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De reagerer iallfall med vantro, de godeste legene, når man sier nei takk til igangsetting. Ikke rart, når det virker som gravide flest er hysteriske lenge før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De reagerer iallfall med vantro, de godeste legene, når man sier nei takk til igangsetting. Ikke rart, når det virker som gravide flest er hysteriske lenge før termin.

Har du nektet?

Anonymous poster hash: ebeaf...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har takket nei, ja.

Hvor mange dager tok det før fødselen kom i gang av seg selv?

Anonymous poster hash: ebeaf...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dager tok det før fødselen kom i gang av seg selv?

Anonymous poster hash: ebeaf...bbd

2 eller 3, om jeg husker korrekt. En gang ble det igangsettelse likevel, fødte da i 43+0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Fredrikstad blir man som regel satt igang 9-11 dager etter termindato. De har også en regel som sier at ungen skal være ute av magen på dag 14.



Anonymous poster hash: 5dea4...6b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...