Gå til innhold

Gravid og barnefar som ønsker abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg vet ikke hvor jeg skal skrive dette, så jeg forteller det her for å få litt flere synspunkter. Jeg har blitt gravid igjen, med samme mann (Før dere forteller hvor dum jeg var som ikke brukte prevensjon så vil jeg bare si at jeg gjorde det.). Sist gang fikk han meg til å ta abort, noe som var ok, selvom jeg ikke ville. Men jeg var 16 så det var bra med tanke på alder. Jeg er nå blitt 19 (han 25) og jeg har ikke lyst å ta abort igjen. Han vet ikke at jeg er gravid enda, fordi jeg ikke vet om jeg ønsker å fortelle det, da jeg er redd for å bli presset til enda en abort, da jeg tror han fortsatt er på samme sted som da jeg var 16. Han maser om at han er redd for en graviditet hele tiden. Jeg derimot hadde tatt i mot et barn med glede til tross for at jeg er ung. Det som gjør dette vanskelig er at han er min største kjærlighet, og jeg vil ikke miste han. Så.. Viss noen vil ta seg tid, så hadde det vært utrolig fint om jeg fikk vite deres meninger. Hva burde jeg gjøre, hva er urettferdig, hva skal jeg tolerere.. Jeg har ikke peiling

Hilsen en rådvill meg.

Anonymous poster hash: b59c6...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du gjør det som er riktig for deg.

han er IKKE din store kjærlighet om han presser deg til noe du ikke ønsker, ha det klar for deg.

han er heller IKKE din store kjærlighet når du er redd for å fortelle han en nyhet som for mange er det største i livet.

Lykke til med valget. Gjør som DU vil. Gi han sjansen til å føle det samme, men ikke la han presse deg.



Anonymous poster hash: 0e7ea...03c
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du gjør det som er riktig for deg.han er IKKE din store kjærlighet om han presser deg til noe du ikke ønsker, ha det klar for deg.han er heller IKKE din store kjærlighet når du er redd for å fortelle han en nyhet som for mange er det største i livet. Lykke til med valget. Gjør som DU vil. Gi han sjansen til å føle det samme, men ikke la han presse deg. Anonymous poster hash: 0e7ea...03c

Huff det er ikke lett :( jeg vil så gjerne beholde, men tanken på å få et uønsket barn er fælt. Det jeg også tenker er.. Er det verdt å dumpe han for å få et barn og bli alenemor?

Ts

Anonymous poster hash: b59c6...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil beholde og ikke ha noe press så venter du med å si noe til du er mer enn 12 uker gravid.

Anonymous poster hash: b2c00...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil beholde og ikke ha noe press så venter du med å si noe til du er mer enn 12 uker gravid.Anonymous poster hash: b2c00...475

Jeg tenker på det.. Men jeg føler at det blir dårlig gjort.

Ts

Anonymous poster hash: b59c6...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du sammen med han enda? Anonymous poster hash: 1d9e7...f3c

Fordi jeg elsker han, vi har det fint når barn ikke er et tema.

Ts

Anonymous poster hash: b59c6...56b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med han - det er det beste dessverre ;)

Anonymous poster hash: b1825...696

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vente med og si noe til du er 12 uker på vei er dårlig gjort tilfelle.

Mener et barn skal være ønsket av begge parter. Men du vet jo ikke åssen han vil reagere nå som du likevel må fortelle det.

Jeg tenker på det.. Men jeg føler at det blir dårlig gjort.

Ts

Anonymous poster hash: b59c6...56b

Ja det er dårlig gjort tilfelle ! Det er i alle fall lite voksent tenkt.



Anonymous poster hash: ad5e6...c61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vente med og si noe til du er 12 uker på vei er dårlig gjort tilfelle.Mener et barn skal være ønsket av begge parter. Men du vet jo ikke åssen han vil reagere nå som du likevel må fortelle det. Ja det er dårlig gjort tilfelle ! Det er i alle fall lite voksent tenkt. Anonymous poster hash: ad5e6...c61

Så jeg burde ta abort da, om han ikke ønsker det? Jeg skjønner jo godt at et barn skal være ønsket av begge.

Anonymous poster hash: b59c6...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Makemeloveit

Du vet at det er risiko for å ikke kunne få barn når man har tatt abort sant? Hvis du tar abort for andre gang, så vet du ikke om du kan bli gravid igjen. Tenk om han plutselig vil ha barn, men dere kan ikke få! Eller hvis han av en eller annen grunn skulle gjøre det slutt med deg, så får du ikke barn. Hvis han ikke vil beholde, men du ønsker det så synes jeg at du skal ta valget om å beholde barnet. Du og han er gammel nok til å ta vare på et barn nå. Jeg synes absolutt at du skulle sagt det til han! Ikke la han styre hva du velger å gjøre hvis det egentlig er mot din vilje. Om han velger å gå fra deg hvis du beholder barnet, så er han en drittsekk. Vet at det ikke er lett å innse, men du vil ikke ha en som dumper deg for et barn. Behold barnet og la han få bestemme mellom deg og barnet, eller ingen av dere. Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det er risiko for å ikke kunne få barn når man har tatt abort sant? Hvis du tar abort for andre gang, så vet du ikke om du kan bli gravid igjen. Tenk om han plutselig vil ha barn, men dere kan ikke få! Eller hvis han av en eller annen grunn skulle gjøre det slutt med deg, så får du ikke barn. Hvis han ikke vil beholde, men du ønsker det så synes jeg at du skal ta valget om å beholde barnet. Du og han er gammel nok til å ta vare på et barn nå. Jeg synes absolutt at du skulle sagt det til han! Ikke la han styre hva du velger å gjøre hvis det egentlig er mot din vilje. Om han velger å gå fra deg hvis du beholder barnet, så er han en drittsekk. Vet at det ikke er lett å innse, men du vil ikke ha en som dumper deg for et barn. Behold barnet og la han få bestemme mellom deg og barnet, eller ingen av dere. Lykke til :klem:

Tusen takk! det hjalp litt å lese det. Jeg forstår og vet egentlig om risikoen for å ikke bli gravid igjen. Og jeg vil ikke utsette meg for det igjen. Jeg har flere venninner som ikke klarer bli gravid så jeg ser hvordan de strever med prøverør. Det virker så urettferdig om jeg bare skal dra å ta abort om jeg tenker på det på den måten.

Anonymous poster hash: b59c6...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/familieproblemer-og-ung-mor-hovedarsak-til-atferdsvansker/

Les dette og gjør barnet og mannen en tjeneste og ta abort.

Du er alt for ung til å få barn, bare det at du blir gravid med en som tidligere har sagt at du skulle ta abort sier at du ikke er moden nok til å få barn.

Se noen epsioder av "Unge mødre" og innse at du ikke vil være en av dem. Tragisk!



Anonymous poster hash: 55e58...768
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du klarer jo ikke en gang å velge en passende far til en baby og enda så vurderer du å beholde!?

Skikkelig godt utgangspunkt for et nytt liv! Imponert!



Anonymous poster hash: 55e58...768
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det er risiko for å ikke kunne få barn når man har tatt abort sant? Hvis du tar abort for andre gang, så vet du ikke om du kan bli gravid igjen. Tenk om han plutselig vil ha barn, men dere kan ikke få! Eller hvis han av en eller annen grunn skulle gjøre det slutt med deg, så får du ikke barn. Hvis han ikke vil beholde, men du ønsker det så synes jeg at du skal ta valget om å beholde barnet. Du og han er gammel nok til å ta vare på et barn nå. Jeg synes absolutt at du skulle sagt det til han! Ikke la han styre hva du velger å gjøre hvis det egentlig er mot din vilje. Om han velger å gå fra deg hvis du beholder barnet, så er han en drittsekk. Vet at det ikke er lett å innse, men du vil ikke ha en som dumper deg for et barn. Behold barnet og la han få bestemme mellom deg og barnet, eller ingen av dere. Lykke til :klem:

Dokumenter gjerne påstanden din, for den stemmer slett ikke. Fruktbarheten er den samme etter en abort (eller flere).

Anonymous poster hash: 09ae4...937

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet på det. Man kan jo ikke starte en eneste tråd uten at noen må komme å slenge drit.

Anonymous poster hash: b59c6...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men vil han ultimat sett ha barn - med deg? Jeg er redd du her kaster bort aar etter aar og emosjonell forpliktelse paa en mann som sitter litt paa gjerdet i forholdet til deg. Og at han bestemmer seg for at han vil ut og kanskje ha barn med en annen naar han naermer seg en alder der menn er mer modne for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil han ultimat sett ha barn - med deg? Jeg er redd du her kaster bort aar etter aar og emosjonell forpliktelse paa en mann som sitter litt paa gjerdet i forholdet til deg. Og at han bestemmer seg for at han vil ut og kanskje ha barn med en annen naar han naermer seg en alder der menn er mer modne for det.

Han vil generelt ikke ha barn, pga livssituasjonen for tiden.

Anonymous poster hash: b59c6...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til deg :) Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil ta enda en abort, det er ikke akkurat noen hyggelig opplevelse..

Hvis du føler deg klar for det så sier du det til ham, om han blir sur og truer med å forlate deg så er han ikke verdt å spare på.

Gjør det som er best for deg og barnet, mannen er tross alt 25 år og burde da ta dette seriøst når dere har vært sammen så lenge :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil generelt ikke ha barn, pga livssituasjonen for tiden.

Anonymous poster hash: b59c6...56b

Og allikevel vurderer du å beholde? Siden du sier at du brukte prevensjon så håper jeg at du ikke vil kreve noe av han dersom du velger å beholde, det er bare utrolig dårlig gjort av deg!

Et barn fortjener en voksen mor OG far. Du er et barn selv!

Anonymous poster hash: 55e58...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...