Gå til innhold

Hvor lenge før termin er det ok at mannen reiser bort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen ønsker å dra på guttetur en helg før andremann kommer. Det blir i så fall uke 36+2 - 36+4, og turen er 3,5 t kjøretid unna. Førstemann ble født dagen etter termin med gjennomsnittlig fødselsforløp. Denne gangen er termindato litt usikker, er muligens noen dager tidligere.

Ville dere syntest at dette er ok eller litt for risky? Vil gjerne at han koser seg, men vet jeg aldri ville glemt det hvis han ikke hadde fått med seg fødselen.

Anonymous poster hash: 9cdfe...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, i utgangspunktet er det såpass tidlig, og tenkte først at det var helt greit. Men hvis det mot formodning skulle skje noe, så hadde han måttet hive seg i bilen og kjøre. Og jeg tenker at guttetur er vel ikke helt uten alkohol og moro. Ikke sikkert han hadde kunnet komme seg til sykehuset i det hele tatt, og om han gjorde det, ville han vært edru..?



Anonymous poster hash: 513ee...923
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det blitt avgjorende hvordan du kjenner det. Kan du slappe av disse to dagene?

Jeg hadde mye maserier uke 36, og hadde sjekket livmorhals allerede pa mye vondt, men hadde jeg ikke hatt de hadde det ikke blitt noe problem for meg.

Ved 36 uker ble han hjemme fra en siste guttetur firdi jeg var redd og stressa pga vondtene.

Hvis dere blir enige om at han drar kan dere jo a avtale om at han ikke drikker, og alltid har lyd pa telefonen sin.

Anonymous poster hash: ec9da...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var greit. Men så er jeg 36+2 i dag og kjenner at det ikke er noe som helst på gang så det er kanskje lett for meg å si :) Jeg har en grense ved permisjonstart, etter det synes jeg ikke det er greit med turer eller alkohol (nå må mannen på en jobbtur til utlandet om to uker likevel, og det synes jeg ikke er så veldig greit. Men det er en annen sak...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde det ikke vært greit, men det er fordi sønnen vår ble født når jeg bikket 36+0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Hadde ikke vært noe problem for meg. Men det er jo ingen her som kan avgjøre dette. Du har jo tydleigvis problemer med det, så da bør han jo bli hjemme. Er jo dårlig planlagt av han p drøye så lenge med å ta den gutteturen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke at mannen min drar bort etter at permisjonen begynner. Jeg tror ikke at ungen kommer så tidlig, men det er likevel klart best å ha ham hjemme sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært noe problem for meg. Men det er jo ingen her som kan avgjøre dette. Du har jo tydleigvis problemer med det, så da bør han jo bli hjemme. Er jo dårlig planlagt av han p drøye så lenge med å ta den gutteturen da.

Jeg har egentlig ingen problemer med det, men dersomhvisatte fødselen skulle skje den helgen vil jeg jo aldri glemme det...og det er jo litt dumt;)

Han skal ikke drikke, men det er likevel 3,5 t kjøring unna og mye kan ha skjedd da hvis fødselen går fort. Kjenner en del murringer, men er ellers ingen tegn på at noe skal skje med det første. Vi får ta sjansen!

Enig i at det er dårlig planlagt...leser stadig på forum om vordende fedre som desperat vil på guttetur rett før fødsel. Hva er greia liksom?

Anonymous poster hash: 9cdfe...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer ble invitert med på guttetur når jeg var 36+1. Det var helt ned til Amsterdam, men da billettene ble bestilt tenkte vi at det skulle gå greit.

Hadde mye maserier, men tenkte at det kun var modning, og at babyen ikke kommer til å komme så tidlig når jeg var førstegangsfødene. Egentlig var jeg jo stokke dum som kjørte han til flyplassen.

Han kom hjem 36+4 og jeg fødte 36+6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Når din første ble født dagen etter termindatoen og med gjennomsnittlig forløp, er det vel ikke noen kjempestor risiko for at nestemann kommer så tidlig og at fødselen attpåtil blir kortere enn 3,5 timer slik at mannen ikke rekker hjem om det starter.

Men jeg tror du bare må kjenne på hva som er GREIT for deg - og føles det utrygt å sende ham av gårde, så skal du ikke gjøre det.

Endret av Nesevisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5 timer unna og edru hadde gått greit for meg, i utgangspunktet. Så måtte jeg jo sett an formen den dagen han skulle dra, og kanskje hatt barnevakt til eldste slik at jeg slapp å begynne med det hvis fødselen plutselig skulle sette i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Jeg hadde ikke følt meg komfortabel siden jeg fødte 36+3, helt uten forvarsel. du må nesten kjenne etter din egen form :) eventuelt kan han jo la være å drikke og ha mobil tilgjengelig dersom det skulle skje noe

Endret av RompeRusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært helt i orden her, siden alle barna er født rundt termindato (de tre første en uke over, nummer fire dagen etter, og nummer fem et par dager før). Med andre ord har jeg ingen grunn til å tro at det skulle skje så tidlig, så da er det greit. Det ville vært annerledes hvis det var faktorer som tilsa at tidlig fødsel kunne bli aktuelt.

Jeg ser helst at han holder seg hjemme (som i "ingen lengre reiser") de siste par ukene før termindato. Hvis det skulle være noen jobbmiddag eller annet må han gjerne gå på det, men jeg forventer at han ikke av egen maskin legger opp til mye fest og moro akkurat i den perioden :)

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjonen min starter 1. mai og etter det har jeg sagt til mannen at det blir lite med byturer og sånt. Plutselig så skjer det noe og da bør han være ved sine fulle 5 og ikke full. Han skal på en tur når jeg er i uke 29. Jeg syns ikke det er så veldig kjekt, men heldigvis bor foreldrene mine nærmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært greit for meg. Min første ble født morgenen etter jeg gikk ut i permisjon, bare 4 timer etter første rie så hadde absolutt ikke vært greit for meg. Hvis jeg følger min mors mønster tar det bare 1,5 t neste gang og da hadde han ikke rukket frem.

Anonymous poster hash: 91ae2...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen min dro på jobbreise med overnatting i et annet europeisk land ca tre uker før termin denne gangen. Han hadde egentlig ikke tenkt å dra, men jeg syns han burde gjøre det siden jeg fødte på termin sist. Tenkte på det som en siste mulighet for av avbrekk på en stund. Men man må jo bare kjenne på det selv. Og jeg ville forventet at mannen til ts holdt seg edru, slik at han kunne kjørt og heller ikke dukket opp dunstende av alkohol på fødestua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann fikk mannen dra avgårde på 3 dagers tur til Europa i den første permisjonsuken min (var overbevist om å gå over termin og det stemte).

Nå med andremann er jeg litt mer skeptisk, ikke fordi jeg er redd for å føde alene, men vi har ikke barnevakt til eldste mann 100% klar (vi har alternativer, men avhenger veldig av når fødselen setter i gang).

I TS sitt tilfelle hadde jeg latt mannen dratt hvis dere hadde noen som kunne ta seg av eldste mann, og så måtte mannen være beredt til å komme raskt hjem (vært forsiktig med alkoholen...).



Anonymous poster hash: d6fa8...3b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ønsker å dra på guttetur en helg før andremann kommer. Det blir i så fall uke 36+2 - 36+4, og turen er 3,5 t kjøretid unna. Førstemann ble født dagen etter termin med gjennomsnittlig fødselsforløp. Denne gangen er termindato litt usikker, er muligens noen dager tidligere.

Ville dere syntest at dette er ok eller litt for risky? Vil gjerne at han koser seg, men vet jeg aldri ville glemt det hvis han ikke hadde fått med seg fødselen.

Anonymous poster hash: 9cdfe...2c5

Så lenge han kjører når vannet går, burde det gå greit. Men det er absolutt siste liten. Jeg ville helst hatt min samboer i området på ca 1 time unna, de 2 siste ukene mot termin..

Anonymous poster hash: a9032...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han kjører når vannet går, burde det gå greit. Men det er absolutt siste liten. Jeg ville helst hatt min samboer i området på ca 1 time unna, de 2 siste ukene mot termin..

Anonymous poster hash: a9032...a17

Mange fødseler som ikke starter med vannavgang.

Første gang ville jeg nok syntes det var greit inntil to-tre uker før termin.

Andre gang ville jeg ikke vært i form til det, med mindre han hadde ordnet barnevakt til alle dagene han var borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...