Gå til innhold

Hvem tok initiativet til å bli prøvere?


AnonymBruker

  

49 stemmer

  1. 1. Hvem var først?

    • Kvinnen
      32
    • Mannen
      17


Anbefalte innlegg

Hvor lenge var dere sammen...

Hvor lenge bodde dere sammen...

Hvor lenge var dere gift...

Hvor gamle var dere...

og hvem tok initiativet til å bli aktive prøvere?

Mange sier at begge ønsket det. Jeg er enig, begge kan være like ivrige på å få barn, men noen må jo ha startet samtalen. Hvem av dere var det? Fortell din historie.



Anonymous poster hash: d77cc...d5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 26, han 31. Har vært sammen i 4,5 år, bodd sammen i snart 4. Allerede etter halvannet års tid ytret jeg et relativt sterkt ønske om barn, jeg har alltid ønsket å få barn før jeg blir 30. Han var enig i å ønske seg barn, men var ikke klar på det tidspunktet. Siden da har jeg "poket" ham iblant og hørt hvordan ståa var, og rundt juletider nå sist følte han at det var på tide at jeg sluttet på prevensjon. På det tidspunktet var det altså han som sa at vi var klare, for jeg hadde alt vært klar en god stund. Jeg har valgt kvinne i avstemningen, ettersom jeg bragte det på banen først :-)

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi bestemte oss for å prøve hadde vi vært sammen i sju år,

bodd sammen i seks,

ikke gift enda.

Jeg var 23 og samboer 26.

Samboer tok initiativet til å få barn.

Endret av Hattifnatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var dere sammen...

6 år.

Hvor lenge bodde dere sammen...

5 år.

Hvor lenge var dere gift...

0 år. Ikke gift ennå.

Hvor gamle var dere...

27 (hun) og 29 (han)

og hvem tok initiativet til å bli aktive prøvere?

Jeg (hun) tok det opp først i en seriøs samtale. Men på daværende tidspunkt hadde begge to snakke om barn. Han hadde ved flere anledninger sagt "Mine barn skal.." og "Når jeg får barn så.." samt "Det treet passer godt til å lage lekehus i til barne våre". Altså mye prat fra begge kanter, men selve "Såh, skal vi se om vi får bursdag på vårparten da?"-samtalen ble startet av meg.

Anonymous poster hash: 5bccd...978

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Vi har vært kjærester i snart 1,5 år. Bor ikke sammen, men bor hos hverandre 3 dager i uka.

Jeg ønsker meg barn og vet at han har ønsket seg barn i flere år nå. Men vi er ikke prøvere. Jeg tror kvinner tar initiativet oftest, men vil gjerne bli gift før. Så jeg tar ikke opp tema seriøst ennå. Det blir deilig hvis dere blir han som nevner dette først.

Vi er 30 og 34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var dere sammen...

- Vi hadde vært sammen i ett og et halvt år da vi begynte å prøve

Hvor lenge bodde dere sammen...

- Vi hadde bodd sammen i 8 mnd

Hvor lenge var dere gift...

- Vi er verken forlovet eller gift

Hvor gamle var dere...

- Jeg var 19 da vi begynte, og han 27

og hvem tok initiativet til å bli aktive prøvere?

- Jeg ytret ønsket om baby allerede da jeg flyttet inn, men vi ville være helt sikre på at vi ville dette, og ventet derfor til mars året etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge var dere sammen... 5 år

Hvor lenge bodde dere sammen... 5 år

Hvor lenge var dere gift... 0 år, forlovet i 4 år.

Hvor gamle var dere... Begynnelsen av 30 årene

og hvem tok initiativet til å bli aktive prøvere? Min mann

Mange sier at begge ønsket det. Jeg er enig, begge kan være like ivrige på å få barn, men noen må jo ha startet samtalen. Hvem av dere var det? Fortell din historie.

Anonymous poster hash: d77cc...d5b

Anonymous poster hash: 0b306...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var dere sammen...

Vi hadde vært sammen i ett år og fire mnd da vi begynte prøvingen aktivt. Før dette hadde vi vært uten prevensjon ganske lenge.

Hvor lenge bodde dere sammen...

Litt over ett år.

Hvor lenge var dere gift...

Ikke gift.

Hvor gamle var dere...

28 og 29

og hvem tok initiativet til å bli aktive prøvere?

Han hadde hintet veldig mye hele veien, så da jeg en kveld spurte om vi skulle gjøre prøvingen "offisiell", var han med på det. Så jeg tok initiativet, men det var likevel han som "begynte" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært sammen i kun et halvt år da ønsket kom snikende. Vi bodde ikke sammen på det tidspunktet, men flyttet sammen kort tid etterpå. Er ikke gift enda, men gifter oss i juni i år. Jeg er 21, og han er 28.. Husker ikke helt hvordan vi ble enige om å starte prøvingen, men husker at han var veldig gira på det, og jeg har ønsket meg barn en stund.

Vi prøvde vel i 4 mnd med fertilitetsmonitor før vi dro for å sjekke sædkvaliteten hans, og det ble nedslående resultater, så nå er vi ufrivillige barnløse, og er under IFV behandling.



Anonymous poster hash: 671c4...366
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vært sammen i kun et halvt år da ønsket kom snikende. Vi bodde ikke sammen på det tidspunktet, men flyttet sammen kort tid etterpå. Er ikke gift enda, men gifter oss i juni i år. Jeg er 21, og han er 28.. Husker ikke helt hvordan vi ble enige om å starte prøvingen, men husker at han var veldig gira på det, og jeg har ønsket meg barn en stund.

Vi prøvde vel i 4 mnd med fertilitetsmonitor før vi dro for å sjekke sædkvaliteten hans, og det ble nedslående resultater, så nå er vi ufrivillige barnløse, og er under IFV behandling.

Anonymous poster hash: 671c4...366

Så dere flyttet sammen etter dere begynte prøvinga? Eller er det etter du begynte å tenke på barn?

Det er i allefall bra at dere fant ut tidlig at dere har problemmer. Da har dere god tid til å løse dem.

Anonymous poster hash: d77cc...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var dere sammen...

Hvor lenge bodde dere sammen...

Hvor lenge var dere gift...

Hvor gamle var dere...

og hvem tok initiativet til å bli aktive prøvere?

Mange sier at begge ønsket det. Jeg er enig, begge kan være like ivrige på å få barn, men noen må jo ha startet samtalen. Hvem av dere var det? Fortell din historie.

Anonymous poster hash: d77cc...d5b

Vi har vært sammen i 2 og halvt år

Bodde sammen i 2 år og 3 måneder

Vi er 33 og 34 år

Vi ble enige sammen - men var nok meg som tok opp spørsmålet :)

Vi bestemte oss for å være aktive i sommer i fjor - kastet p-pille brettet i sjøen en etter en <3

Anonymous poster hash: a68a9...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere flyttet sammen etter dere begynte prøvinga? Eller er det etter du begynte å tenke på barn?

Det er i allefall bra at dere fant ut tidlig at dere har problemmer. Da har dere god tid til å løse dem.

Anonymous poster hash: d77cc...d5b

Jepp, vi flyttet sammen en mnd eller to etter vi begynte.. :)

Vi bestemte oss for å gå via det private, så vi er på vårt 2 ICSI forsøk nå :-)

Anonymous poster hash: 671c4...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge var dere sammen...

Vi hadde vært sammen i 2 år.

Hvor lenge bodde dere sammen...

1 år og 7 måneder når vi ble gravide første gang - det satte i gang prosessen

Hvor gamle var dere...

22 og 30

og hvem tok initiativet til å bli aktive prøvere?

Han. Etter vi ble gravidet ved uhell, kom virkeligheten litt nære, så han droppet kondomen og håpet på ny klaff :) Nå er vi i pp2 etter BO'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var dere sammen...
- 1.5 år

Hvor lenge bodde dere sammen...
- 0.5 år

Hvor lenge var dere gift...
- ble gift 2 mnd etterpå vi begynte å prøve

Hvor gamle var dere...
- mannen 22 og jeg 23

og hvem tok initiativet til å bli aktive prøvere?
- jeg, men begge to hadde snakket lenge om å få barn og begge var veldig klar for det



Anonymous poster hash: a0bcb...e31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg startet samtalen, fordi mannen hadde vært klar for barn siden (lenge før) vi møttes, mens det tok noen år før jeg ble klar. Så stemte på "kvinnen" selv om det var han som hadde barneønsket.

Mannen min er ikke den flinkeste til å snakke om følelser og sånt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og ønsker for fremtden har vi diskutert siden første året sammen, vi har alltid snakket åpent om det meste. Vi var veldig samstemte i hva vi ønsket. Vi ville ha vært i jobb noen år etter endt utdannelse, vi ville være gift, vi ville eie enebolig og ha alt på stell. Da vi først bestemte oss hadde vi vært sammen i mange år og gift i ett. Beslutningen var helt felles og var egentlig litt før noen av oss var klar da vi helst ville kose oss sammen bare oss to en stund til med god økonomi og spennende karrierer. Beslutningen ble utløst av at det viste seg at det ville bli utfordrende å bli gravid, så vi ville ikke kaste bort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var dere sammen...

6 år

Hvor lenge bodde dere sammen...

- 4,5 år

Hvor lenge var dere gift...

- Vi er verken forlovet eller gift

Hvor gamle var dere...

- Jeg var 23 da vi begynte, og han 24

og hvem tok initiativet til å bli aktive prøvere?

- Jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge var dere sammen...

- Vi har vært sammen i litt over 2 år.

Hvor lenge bodde dere sammen...

- Vi har bodd sammen i litt over 1 år.

Hvor lenge var dere gift...

- Ikke gift.

Hvor gamle var dere...

- Jeg er 32 år og han er 30 år.

og hvem tok initiativet til å bli aktive prøvere?

- Jeg har vel snakket om barn siden vi ble sammen. Etter at vi flyttet sammen, begynte jeg å snakke mer og mer om barn. Men vi ble enig om at vi måtte ha en større leilighet og ha hatt fast jobb i 1 år. I fjor høst begynte vi for alvor å snakke om barn og til slutt ble vi enig om at jeg sluttet på p-pillene på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...