Gå til innhold

Hoste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min har hostet i tre uker eller noe. Ikke noe særlig feber... Hvis vi drar til legen, før vi bare høre at vi må se det an, eller er det prøver de kan ta? (Bortsett fra bakterielt)

Anonymous poster hash: f8e2a...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, jada.. Men tenkte om noen har erfaring. Vil ikke dra inn og så sier de bare "ja, du får se det an". Har erfaring med at de er litt sånn.

Tenkte om det er noen spesielle prøver som kan tas, når hosten har vart så lenge? Reflux? Allergi? Astma? Intoleranser? Bronkitt? (Det blir vel bakterielt?)

Anonymous poster hash: f8e2a...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er babyen din? Jeg synes hosting i 3 uker er lenge og ville uten tvil ha ringt legen.

Du sier ''ikke noe særlig feber'', hva vil det si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er ikke noen ekspert, vet heller ikke hvor stort barnet er og historikken.

Allmenntilstanden til barnet pleier å ha noe å si for hvordan legen vurderer situasjonen og hva som gjøres under konsultasjonen. Min lege ville muligens ha sett og lyttet på barnet, og tatt en crp.

Dersom man velbegrunnet mistenker for eksempel astma kan det være lurt å få dokumentert luftveisinfeksjonene barnet har. Man blir gjerne ikke henvist videre etter en episode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er babyen din? Jeg synes hosting i 3 uker er lenge og ville uten tvil ha ringt legen.

Du sier ''ikke noe særlig feber'', hva vil det si?

Med det mener jeg 37,5-38 :) og allmenntilstanden er normal.

Vel, jeg er ikke noen ekspert, vet heller ikke hvor stort barnet er og historikken.

Allmenntilstanden til barnet pleier å ha noe å si for hvordan legen vurderer situasjonen og hva som gjøres under konsultasjonen. Min lege ville muligens ha sett og lyttet på barnet, og tatt en crp.

Dersom man velbegrunnet mistenker for eksempel astma kan det være lurt å få dokumentert luftveisinfeksjonene barnet har. Man blir gjerne ikke henvist videre etter en episode.

8 måneder ca. Ja, kan vel være lurt å lage en journal, i tilfelle senere utredning. Hosten er relativt tørr, og forstyrrer søvnen. Det kommer nesten alltid under en dupp eller natt. Derfor jeg tenkte reflux. Men så kommer gjerne annen hoste og, når de ligger... Kan ringe og få time.

Anonymous poster hash: f8e2a...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...