Gå til innhold

Gravid med Cerazette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...er det mulig?

Har tatt pillene daglig, med et lite opphold ca annenhver måned. Nå har jeg hatt mens-lignende smerter i en god stund, uten at mensen melder sin ankomst.

Kjøpte en test i dag, men siden bolle i ovnen ikke akkurat er planlagt nå har jeg ikke snøøøring på om det er for tidlig å teste eller ei.



Anonymous poster hash: 36af0...492
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare på om det er mulig, men lurer på hvorfor du har et lite opphold annenhver måned, det er ikke meningen med cerazette..

Anonymous poster hash: d750d...cab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du tatt et lite opphold annenhver måned? Hvis du ikke har brukt tilleggsprevensjon (kondom) i de påfølgende syv dagene etter opphold, kan det godt være at du har blitt gravid ja.



Anonymous poster hash: 50466...66e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ble anbefalt å ha omtrent 4 opphold i året av legen...?

Sexlivet i 2013 var vel så og si fraværende, helt til i desember. De siste to månedene har det vært relativt aktivt på den fronten. Greier dessverre ikke å huske når jeg hadde sist opphold, men jeg ser for meg at det var FØR sexlivet tok seg opp.



Anonymous poster hash: 36af0...492
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ha mensen selv om man går på cerazette. Jeg og mange andre har blødninger nesten hele tiden. Men hvis du mente at man ikke må stoppe for å normal mens er det riktig.

Husk at cerazette er lavdosepille og krever at man tar pillen til nogenlunde riktig tid hver dag. Men alle andre regler som gjelder for p-piller gjelder også cerazette. Oppkast og diaré svekker virkningen, og p-piller er bare 99 % sikkert. Husk at når du har opphold tar det 10 dager før du er sikker igjen, så det der høres ut som en dårlig strategi....

Edit: jeg hadde mensmurringer nesten 2 uker hver mnd det siste året jeg gikk på pillene. Utrolig irriterende....

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cerazette kan man ta med 12 timers margin og være trygg, det sier i alle fall pakningsvedlegget.

Anonymous poster hash: d750d...cab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cerazette kan man ta med 12 timers margin og være trygg, det sier i alle fall pakningsvedlegget.

Anonymous poster hash: d750d...cab

Ja det er riktig. Vanlige piller tåler som oftest et opphold på et døgn litt avhengig om det er enfase piller eller ikke. I to(tre?)fase piller avhenger det av hvor på brettet man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...