Gå til innhold

Hastegravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har blitt det? Jeg mener fordi dere var redd dere begynte å bli for gamle for å få barn?

Jeg er så i tvil om jeg skal begynne å prøve snart med han jeg er sammen med, jeg liker egentlig en annen men han er opptatt.

Jeg er veldig redd jeg ikke skal kunne få barn når tiden kommer, har en mor som kom i overgangsalderen når hun var nesten 35. Jeg er nå 32 og har ingen barn.. Det er så fortvilet situasjon å være i! Skulle ønske jeg var mann, da har man nesten all verdens tid. :(

Hva synes dere? Kan man finne ut av hvor mange år man har igjen med egg?

Anonymous poster hash: efdf2...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går jo an å fryse ned egg da! det kunne vært en mulighet?

Jeg synes ikke du skal få barn med en mann du er usikker på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet jo ikke om det samme skjer meg som min mor. Men jeg tror hjertet mitt hadde knust hvis jeg hadde funnet ut at det var for sent.

Er det Danmark de fryser ned egg? Må eggene befruktes der?

Ja gjest, er enig i at det er åndssvakt, men man kan jo bli desperat i tankegangen av å gå og gruble sånn for seg selv.

Anonymous poster hash: efdf2...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart 39 år og er barnløs. Og å bli hastegravid, høres åndsvakt ut.

Har du lyst på barn, Gjest? :)

Anonymous poster hash: 100fd...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst på barn, Gjest? :)

Anonymous poster hash: 100fd...813

Ja, men aldri funnet en fyr jeg kan tenke meg å få barn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg hadde som sagt seriøst vurdert å fryse ned egg.

Et annet alternativ til både ts og gjest er jo donor sperm i Danmark da. Jeg har 2 venninner som ønsker seg barn men følte at tiden begynte å renne ut og de dro og ble insiminert og har 2 søte små gutter i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg hadde som sagt seriøst vurdert å fryse ned egg.

Et annet alternativ til både ts og gjest er jo donor sperm i Danmark da. Jeg har 2 venninner som ønsker seg barn men følte at tiden begynte å renne ut og de dro og ble insiminert og har 2 søte små gutter i dag.

Jeg synes det blir litt creepy faktisk. En fremmed fyrs sæd inn i meg.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen din ikke er han du egentlig vil ha barn med, så er første steg å slå opp - IKKE å bli gravid!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir litt creepy faktisk. En fremmed fyrs sæd inn i meg.....

Jeg er enig...., hva med prøverør med donor sæd da?

da får du ikke sperm inni deg, du får et befruktet egg.

Men du må gå i deg selv om tenke igjennom om du virkelig vil ha barn, hvis svaret er ja, ville jeg fått ut fingern ;) Hvis det ikke er så farlig så lever man nok et like godt liv uten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig...., hva med prøverør med donor sæd da?

da får du ikke sperm inni deg, du får et befruktet egg.

Men du må gå i deg selv om tenke igjennom om du virkelig vil ha barn, hvis svaret er ja, ville jeg fått ut fingern ;) Hvis det ikke er så farlig så lever man nok et like godt liv uten :)

Høres adskillig mer komplisert ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så i tvil om alt! Men vet at jeg VIL ha barn! TS

Anonymous poster hash: efdf2...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så i tvil om alt! Men vet at jeg VIL ha barn! TS

Anonymous poster hash: efdf2...515

Som sagt! frys egg, da kan du utsette beslutningen noen år til, fordi eggene holder seg da friske og fine :)

http://www.mittstorkebarn.com/?p=695

http://www.nrk.no/livsstil/unge-kvinner-fryser-ned-egg-1.7831911

Det koster jo litt, men er jo verdt det om du gjerne vil ha barn :)

Endret av Chia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bli gravid med han du er sammen med nå, hvis du er usikker på ham, er ingen god idè. Da ville jeg heller ha dumpet han og funnet meg en mann jeg kunne ha sett for meg å skape et liv sammen med. Men da har du ikke noen tid å miste.

Virker som om noen kvinner blir så desperate etter å få barn at de får det med hvem som helst og så blir det et evig kaos som ungen må betale prisen for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å begynne spare da.. Hvis det viser seg at jeg ikke får bruk for dem så er jo det kjempebra, men vil heller være føre-var.

Anonymous poster hash: efdf2...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han du er sammen med nå god nok til å være pappa for barnet ditt? Med opptil 50% samvær eller kanskje hovedomsorgen? Er han klar over at du er i tvil om forholdet, og likevel villig til å gå med på å prøve å unnfange? Eller har du tenkt å lure ham og bli gravid, eller legge det frem som om du så for deg en sikker fremtid sammen? Det er ikke ok.

Vi betalte nettopp 1900 for parutredning hos fertilitetsspesialist, bl.a. for å finne ut om jeg snart vil komme i overgangsalder. De tar AMH (blodprøve som sier noe om eggreserve) og vurderer hvordan eggstokkene ser ut, hvor mange eggfollikler som er aktive. De kan gi deg mer informasjon om hvordan du ligger an ifht å komme i tidlig overgangsalder eller ikke. Du må nok gå privat, du blir ikke prioritert hos offentlig fertilitetsklinikk bare fordi du vil vite på forhånd om du vil være fertil. En vanlig gynekolog kan kanskje også gi deg litt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, men aldri funnet en fyr jeg kan tenke meg å få barn med.

OT, men da krysser jeg fingrene for at det snart dukker opp en fyr som tar deg med storm :)

Anonymous poster hash: 35d14...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men da krysser jeg fingrene for at det snart dukker opp en fyr som tar deg med storm :)

Anonymous poster hash: 35d14...fe1

Vel, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best odds når man fryser ned egg er vel nettopp når de er befruktet. Så da er du nok tilbake til at du trenger en mann, evt bare sæd...

Anonymous poster hash: 0fbbd...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...