Gå til innhold

Hvordan kom du i form igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når og hvordan kom du i form igjen etter fødselen? Noen tips?

Anonymous poster hash: 8bb09...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter fødselen har jeg tatt av 27 kg (37 kg siden høygravid) helt uten å trene :) Har levd streng lavkarbo. Veide 110 høyravid, og 73 kg nå. Veier 9 kg mindre nå enn da jeg ble gravid :) Nå vedlikeholder jeg ved å spise helt normalt, men helt sukkerfritt.

Endret av NovaFlare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk mye turer med vogn og ammet annenhver time, da forsvant alt på 7 uker.

Anonymous poster hash: 44a46...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Å komme i form er vel ikke bare å gå ned i vekt? Man er jo ikke i bedre form om man er slank og utrent, kontra litt flere kg og trent.

Jeg har kommet tilbake i form ved å gradvis øke treningen.

Først turer med vognen, så styrketrening og jogging.

Gikk forøvrig ned til stratvekten etter noen mnd

Endret av Magdalene
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk tur med vogna hver dag. Når jeg følte meg klar for det begynte jeg å jogge med vogna.

Der jeg bor har vi noe som kalles kjentmannsmerket. Det er ca 20 turer til fjelltopper ol. Så kjøpte meg et deltager kort og begynte med det.

Tok de som var enkle og kunne nås med vogn først. Etter hvert begynte jeg å ta med meg gutten på toppturer. Han ble da båret i bære sele.

Synes egentlig det gikk overraskende lett å komme seg tilbake i god fysisk form etter svangerskapet. Men jeg la ikke på meg noe særlig da, og ikke hadde jeg problemer med hofter og rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter fødselen har jeg tatt av 27 kg (37 kg siden høygravid) helt uten å trene :) Har levd streng lavkarbo. Veide 110 høyravid, og 73 kg nå. Veier 9 kg mindre nå enn da jeg ble gravid :) Nå vedlikeholder jeg ved å spise helt normalt, men helt sukkerfritt.

Ammet du? Jeg spiste lavkarbo i 2 år før jeg ble gravid og har aldri følt meg bedre. Da jeg ble gravid fikk jeg et enormt behov for å SPISE og ramla helt av det gamle kostholdet. Gikk opp 23kg og er nå, etter fødselen, rimelig gira på å gå tilbake på lavkarbokosthold. Men så leste jeg på ammehjelpen at man ikke burde spise lavkarbo mens man ammer. Ble derfor så usikker :/

Anonymous poster hash: f33c9...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint spise lavkarbo og amme, men ikke gå i ketose slik at kroppen må lage glukose selv. Det er nok jobb for kroppen å produsere mat til babyen :) Spis vanlig mat uten brød, pasta og ris. Hold deg helt unna sukker.

Anonymous poster hash: a0a68...886

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo en treningspause på noen uker etter fødselen, naturlig nok. Gikk i den perioden daglige turer med vogn, etter den første uka, da jeg hadde nok med å bevege meg rundt i leiligheten. Trente helt fram til fødselen, satte treningsmedlemsskapet på frys og åpnet det igjen når jeg var klar for å trene. Da var det heldigvis ikke så vanskelig å gjenoppta treningen, siden pausen ikke hadde vært så lang. Men formen var selvsagt ikke den samme som før graviditet, så økte intensiteten gradvis. Etter hvert fant jeg også ut at det var bra for meg med noen intensive utholdenhetsøkter i uka som et bidrag til å holde melkeproduksjonen nede (hadde for mye melk, noe som bød på en del problemer). Og jeg tror også treningen gjorde at jeg taklet søvnmangelen bedre. Brukte barnepassen på treningssenteret, og det funket stort sett fint. Gikk da til treningssenteret når baby skulle sove og satte ham stort sett sovende i vogn i barnepassen. Han hadde korte sovinger, da, så trente stort sett en halvtime ca. Derfor ble det mye løping, for da syns jeg man får gjort det man trenger på kort tid, om man løper intervaller.

Tenkte for øvrig ikke noe på hva jeg spiste (uten at jeg vet om det menes med god form). Var bare glad for alt jeg kunne spise, siden babyen reagerte på alt mulig av det jeg puttet i meg.

Gikk for øvrig ikke opp så mye i graviditeten, og de ca. to gjenværende kiloene etter fødsel forsvant i god tid innen jeg gjenopptok treningen. Så ble heller utfordringen å spise nok, så jeg ikke gikk enda mer ned i vekt enn jeg gjorde, siden ammingen tydelig forbrant mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...