Gå til innhold

Ulykkelig gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er nå ca 7 uker på vei. Har visst at jeg er gravid i 3 uker, og jeg føler virkelig ingen lykke eller glede over å være gravid. Jeg er student, snart ferdig med bachelor, så denne graviditeten var ikke helt planlagt.

Enkelte dager er bedre enn andre, og det kan føles litt lettere, men stort sett føler jeg meg bare trist og nedfor.

Det er så slitsomt at alle forventer at jeg skal være hoppende glad, selv samboeren min, når alt jeg føler er fortvilelse og resignasjon.

Jeg er/var veldig glad i livet mitt slik det var rett før jeg ble gravid. Masse hobbyer og aktiviteter som gir meg glede, mye reising og farting, og et veldig godt forhold til kjæresten. Nå føles det som om alt er borte.

Ingen av aktivitetene mine kan jeg drive med som gravid (dykking, fjellklatring etc), det blir ikke flere reiser pga økonomi. Jeg er snart ferdig utdannet, og slik det ser ut nå vil jeg ikke komme meg i skikkelig jobb før etter en evt. permisjon. Jeg hadde gledet meg enormt til å jobbe med faget mitt og endelig tjene litt penger. Jeg kommer antakeligvis ikke til å få rett til foreldrepenger.

Jeg hadde en drøm om å gifte meg og dra på en lengre opplevelsesreise med kjæresten, et ønske om å være bare oss litt lenger. Nå klarer jeg ikke la være å tenke at jeg aldri vil vite om han kommer til å fri pga. barnet eller fordi han elsker meg.

Det føles som om livet mitt er visket ut og alle drømmene mine ødelagt, at jeg ikke lenger har noe jeg skulle ha sagt i mitt eget liv.

Jeg føler bare sorg.

Jeg har prøvd å forklare det for samboeren min, men jeg tror ikke han skjønner. Han kan jo fortsette med sine aktiviteter, han kan drikke og spise det han vil, han slipper å føle seg dårlig fra morgen til kveld. Nå er han på hyttetur i en annen del av landet, og jeg har aldri følt meg så alene :(

Hjelp meg, hva skal jeg gjøre?



Anonymous poster hash: 3e52b...694
Lenke til kommentar
Del på andre sider