Gå til innhold

Øreverk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min åtte måneder gamle jente ble forkjøla i går. Høy feber og gråter mye. Nå begynner hun også å gråte (mye) om jeg legger henne ned. Så vi sover sittende i natt (jeg "sitter" i senga og hun ligger i armene mine.. Kan dette være tegn på ørevondt? Eller kanskje noe annet?

Skal ringe legevakten igjen i morgen. Hun jeg pratet med for noen timer siden mente vi kun fikk komme inn om hun fikk pusteproblemer eller feberkramper...

Anonymous poster hash: d4fab...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det kan helt klart være tegn på ørebetennelse dersom barnet gråter mer om du legger henne vannrett. Paracet hjelper - også mot feberen. Vanlig at legevakten ikke vil se på barnet hvis det "bare" er en ørebetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi paracet mot feberen og nesedråper så hun ikke er så tett i nesen. Og ring legevakten hvis du føler at du trenger å snakke med fagfolk. God bedring til jenta di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra henne litt i øreflippen når hun har oppmerksomheten rettet mot noe annet. Hvis hun har vondt i øret vil hun reagere uforholdsmessige sterkt siden øret er vondt.

Men selv om det ikke er øreverk høres det ut som hun plages. Jeg ville gitt henne litt Paracet både mot feber og smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi tilbake fra legen. Skal gi både Ibux og Paracet mot smerter. Hun fikk hostesaft og har muligens lungebetennelse på vei. Så da avventer vi til fastlege på mandag. Ørene så legen ikke på en gang.

Og hu mor? Hun skal lage seg bedre seng å sitte i i natt ;)

Anonymous poster hash: d4fab...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...