Gå til innhold

føde på A-hus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal føde på A-hus om forhåpentligvis om ca to uker.

Noen som har erfaring derifra.

Ønsker så gjerne å ha min mor ved min side så lenge man kan og ikke minst mannen min.

Har hørt at mannen må hjem på kvelden. Stemmer dette?

Anonymous poster hash: 3477e...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge man ikke bor på barselhotell så får ikke mannen overnatte, man deler rom med andre kvinner. Men det er etter fødselen. Mannen får selvsagt være der hele fødselen og mora di, så lenge du ikke vil ha en haug med folk tilstede så jager de ikke hjem en ekstra person :)

Anonymous poster hash: a59a0...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom fra barselhotellet i dag, mannen sov der begge nettene vi var der, så om du sover der kan han være der med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte dit idag for å få litt info. Er kjempe nervøs.

Hun som tok telefonen mente at jeg måtte gå på nettet og lese på dems hjemme side.

Spurte også om hvor mye far må betale hvis vi havner på hotellet der men da ba hun meg ringe direkte til hotellet.

Nå ble jeg bare mer nervøs enn det jeg var tidligere. Følte at hun ble sur når jeg spurte om ting, men dette er jo min første gang også :(

Noen av dere som har erfaring/råd vdr dette?



Anonymous poster hash: 3477e...bfc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom fra barselhotellet i dag, mannen sov der begge nettene vi var der, så om du sover der kan han være der med deg.

Hvor mye betalte dere for oppholde?

Anonymous poster hash: 3477e...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi betalte 420,- totalt for to døgn for mannen, altså 210,- pr døgn. og så betalte han selv for maten sin ved hvert måltid, mens jeg fikk maten gratis. :)

bare spør om det er mer du lurer på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 420,- totalt for to døgn for mannen, altså 210,- pr døgn. og så betalte han selv for maten sin ved hvert måltid, mens jeg fikk maten gratis. :)

bare spør om det er mer du lurer på :)

Tusen takk :)

Kjørte dere bil? evnt hvor parkerte dere?

Fikk du en fin opplevelse av sykehuset?

Har hørt mye negativt pluss at hun som betjente meg på telefon var heller ikke hyggelig :(

Anonymous poster hash: 3477e...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring fra den jordmorstyrte avdelingen, anbefales! (Ikke epidural osv, kun "naturlige" fødsler, men med lystgass og badekar, og fin stor seng)

Barselhotellet var helt OK, litt mye mas og mange folk innom, mye gnål om ammestilling og at man MÅ få med seg absolutt alle kursene som holdes der, selvom det går på bekostning av middagen ;) !!

Ahus er et ordentlig drittsykehus. Har vært innlagt der i forbindelse med sykdom flere ganger, og de bare surrer og gjør farlige ting. Men den jordmorstyrte fødeavdelingen er bra :) !

Anonymous poster hash: 3fb2d...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig ikke si så mye om sykehuset siden vi var der så kort denne gangen. Vi ankom sykehuset 1545, parkerte ved akuttmottaket og han er født 1606. Han er født på jordmorstyrt avdeling, men for min del hadde det ikke utgjort noen forskjell siden det kun tok 20 minutter fra vi kom dit.

Men, fødende får såvidt jeg har forstått beskjed om å parkere der uansett, så ser de om far har tid til å flytte bilen til parkeringshuset.

Jeg var storfornøyd med jordmødrene jeg hadde! De var rolige og stødige og fødselen ble fin selv om den ikke gikk som planlagt :)

Endret av hjärterdam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke sikker på om j skulle svare men gjør det likevel.

Min opplevelse fra Ahus i 2011 var ikke god. Fikk en sur jordmor, og de hadde sprengt kapasitet så jeg mått eklare meg helt selv helt til ungen skulle ut. Selv om jeg ikke hadde kommet langt i fødselsforløpet kunne jeg ikke dra hjem fordi den sure jordmoren hadde gjort en eller annen undersøkelse på meg som gjorde at jeg ikke kunne forlate sykehuset. Måtte derfor vandre fram og tilbake i besøkskorridoren nede i 1 etg der det er fullt av folk, med sterke rier. Det var et helvete.

Jeg hadde ikke forberedt meg så mye, fordi jeg trodde at det kom til å være jordmødre der som skulle hjelpe meg og veilede meg litt. Men jeg måtte klare meg selv til det siste.

Denne gangen skal jeg føde på jordmorstyrt enhet på Ullevål, og har forberedt meg masse på hvordan man kommer gjennom en fødsel på best mulig måte med Lamaze, pusteteknikker, de forskjellige stadiene av en fødsel osv.

Når dette er sagt, så vet jeg at mange er fornøyd med opplevelsen på Ahus. Så det kan godt være at jeg hadde uflaks og skulle føde akkurat da det var helt aprengt på fødeavdelingen. Men anbefaler deg å forberede deg godt i hvert fall, og få veiledning av moren din som har født tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Jeg har fått to barn der og har bare positive opplevelser. Det har alle mine venninner som har fått barn de siste årene (6-7stk) også.

En vaginal fødsel og et planlagt KS. Vært supert både på føden, PO og barsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født 2 barn der og var kjempe fornøyd begge gangene:)

Ble satt i gang ved begge fødslene, og alle jordmødrene jeg var bortpå var kjempe hyggelige, hjelpsomme og hadde god tid.

Første gangen var baby litt slapp, så da ble vi liggende på barsel, fikk første natt alene på 2 mans rom, før det kom inn en annen.

Fødte i 21 tiden, og synes det var litt trist at pappan ble kastet ut kl 23, men sånn er reglene.

Med nr 2 fødte jeg i 23 tiden, og hadde en fantastisk barnepleier, som til og med ga pappan mat, Og respekterte mitt ønske om å ikke amme!

Da fikk vi rom på hotellet, og det var såå fantastisk å ha pappan der sammen med oss. det kostet noen få hundrelapper, med det var det verdt!

Jeg var i grunn kjempe fornøyd begge gangene, og skulle gjerne født der igjen:)

I tilegg jobber jeg på A-hus, og kjenner meg absolutt ikke igjen i all kritikken av sykehuset...



Anonymous poster hash: 662b6...7db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte på Ahus i sommerferien, og har bare positive ting å si om fødeavdelingen og barsel til tross for mange vikarer. Jeg fikk ikke være på hotellet pga komplikasjoner og synes det var veldig kjedelig å være på barsel når jeg i tillegg delte rom så søvnen ble ganske forstyrret. Fødepoliklinikken jeg måtte innom på kontroll 2 ganger før fødsel pga mistanke om begynnende vannavgang og den dagen vi kom, håper jeg derimot at jeg aldri trenger å sette mine føtter innom igjen. Der følte jeg det som om jeg bare var til bry for de som jobbet der, og de sendte meg hjem uten å faktisk sjekke om vannet hadde gått. Den dagen jeg fødte måtte jeg dit igjen (to dager etter vannet begynte å lekke) og da måtte jeg gråte og krangle for å bli lagt inn. Heldigvis tok jordmødrene meg på føden godt i mot. De var ikke imponert over behandlingen jeg hadde fått på poliklinikken.....

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på A-hus i slutten av 2012, var igjennom fire jordmorskift og var kjempefornøyd med alle.

Følte meg veldig godt ivaretatt under hele fødselen!

Lå en stund på barsel og da fikk ikke pappaen være der om natta, selv om jeg lå på enerom.

Opplevelsen hadde nok vært mye bedre om han hadde kunnet det.

Ble flyttet over til barselhotellet etter et par døgn og der følte jeg meg helt ærlig litt lost in space.

Men alt i alt så er jeg fornøyd og kunne godt født der igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Heldigvis tok jordmødrene meg på føden godt i mot. De var ikke imponert over behandlingen jeg hadde fått på poliklinikken.....

Bare til info; jordmødrene som jobber på poliklinikken jobber også på føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke født på A-hus, men nikket gjenkjennende til Mamans beskrivelse- det var omtrent det jeg opplevde på Ullevål for noen år siden. Og det tror jeg kan være verdt å ha i bakhodet, at når man føder på et stort sykehus så kan man ha uflaks og komme inn på slike kaos-dager da kapasiteten er sprengt og ingen egentlig har tid til noe som helst. Jordmødre og leger gjør nok så godt de kan, men at det til tider kan være litt Texas og gå altfor fort i svingene skjer nok, både på A-hus og andre store fødeavdelinger.

Så mitt råd i så måte må være å møte opp med en positiv innstilling, men hvis det er fryktelig travelt kan det hende du må slå litt i bordet og ikke være redd for å "mase". Ta gjerne en prat med mannen din på forhånd, slik at han også er klar over at det kan hende han må gå litt i bresjen for deg, hvis personalet løper rundt som hodeløse høner og knapt har tid til å kikke innom.

Forhåpentligvis skjer ikke dette, men det kan være greit å ha det i bakhodet så du ikke blir overrumplet og ender opp med altfor lite hjelp og såre følelser i etterkant, det er ikke hyggelig. Mas, mas, mas! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare til info; jordmødrene som jobber på poliklinikken jobber også på føden.

Mulig, jeg slapp heldigvis de samme sure damene under fødselen (Og jeg møtte jo en del etter ganske mange timer med venting i løpet av tre dager pga kontrollene, og 3 eller 4 jordmorskift under fødsel). Hun som tok i mot datteren min undersøkte meg kvelden før, men den ble tatt inne på føden og ikke på poliklinikken. Det var i allefall en fantastisk dame. Alle de andre jeg hadde under fødselen var innleide svensker pga ferien.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte der i sommer, på tun A. Kunne virkelig ikke hatt en bedre opplevelse under fødselen. Hadde en jordmor, også en student som fikk ta imot babyen. Desverre fikk jeg komplikasjoner og måtte ligge på barsel i etterkant. Det var en mindre hyggelig opplevelse. Var der fra natt til torsdag-mandag. Møtte totalt på to ansatte jeg fikk bra behandling av på barselavdelinga, og en av de var sykepleier fra en annen avdeling.

Hva andre har opplevd er ikke nødt til å ha noe sammenheng med hva du kommer til å oppleve. Har hørt veldig mange fine historier fra fødsel på ahus, og noen dårlige.

Blir du liggende på barsel skal du være heldig om du får enkeltrom, da får mannen være der om natta. Pga mine komplikasjoner trengte jeg mannen om natta(null hjelp fra de ansatte), og siste natta fikk jeg flytte over på enkeltrom fordi mannen kjefta de ned for hvordan jeg ble behandla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...