Gå til innhold

Tatt MR og tatovering.. GRAVID!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forrige uke tok jeg MR og tatovering, som man selvfølgelig ikke skal ta når man er gravid.. Tok graviditetstest idag tidlig og den viste "Gravid 3+". Hvor stor sjanse er det for at embryoet har tatt skade? Vurderer å abort pga dette :(



Anonymous poster hash: 6bc80...4d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MR aner jeg ikke, tatovering anbefales ikke pga eventuelle reaksjoner.

Hør med lege for sikkerhets skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en telefon til legen, men i det store og det hele synes jeg ikke du burde bekymre deg sånn alt for mye! Ihvertfall ikke hvis dette er et sterkt ønsket barn.

MR er ikke som andre "scanningsmetoder", det er ikke stråling slik som for eksempel når man tar røntgen. Brukte du kontrastvæske? Hvis ikke, tror jeg nok ikke denne undersøkelsen skal ha gjort noe særlig skade, men det er best du sjekker dette med legen din.

Dette går nok helt fint skal du se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en telefon til legen, men i det store og det hele synes jeg ikke du burde bekymre deg sånn alt for mye! Ihvertfall ikke hvis dette er et sterkt ønsket barn.

MR er ikke som andre "scanningsmetoder", det er ikke stråling slik som for eksempel når man tar røntgen. Brukte du kontrastvæske? Hvis ikke, tror jeg nok ikke denne undersøkelsen skal ha gjort noe særlig skade, men det er best du sjekker dette med legen din.

Dette går nok helt fint skal du se. :)

Tok ikke kontrastvæske. Får bestille meg legetime og spørre legen! Takk for svar begge to ihvertfall, ble litt mer rolig nå :)

Anonymous poster hash: 6bc80...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i MR to ganger som gravid, det er bare magnetisme, null problem. Siden du ikke fikk kontrastvæske så går det bra.

Tatoveringen er jo en lokal ting, flyter ikke rundt i kroppen, så går helt sikkert fint ;)

Jeg hadde ikke tenkt på abort en gang i det tilfellet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MR er ikke farlig for fosteret. Det brukes hvis man må ta bilder av kvinner som er gravide, hvis man egentlig ville tatt røntgen- eller CT-bilder.



Anonymous poster hash: a2920...b68
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...