Gå til innhold

Kondomsprekk- risiko for graviditet med angrepille?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Vi har prøvd en mnd uten p-piller pga. bivirkninger. Jeg tok sisten p-pille 9/1 og fikk "mensen" 14/1. Etter det har jeg ikke brukt p-piller. I følge en syklus kalender app jeg har hadde jeg eggløsning 29/1 men dette er jo bare standard utregninger.

Jeg regner jo med at det er veldig usikkert når første eggløsning kommer etter p-pilleslutt, og derfor blir jeg litt stresset selv om vi tok angrepille ca en time etterpå.

Kondomen sprakk helt og alt kom inni meg, og nå har jeg lest masse historier om folk som er blitt gravide med angrepillen og at den egentlig ikke er særlig sikker.

Jeg trodde virkelig ikke at kondomene sprakk så lett. Kjæresten er veldig nøye med å ta de rett på også.

Det jeg egentlig lurer på er om det er stor sjangs for at eggløsningen kommer på "rett tid" første mnd etter p pille slutt, eller om det er stor fare for at den blir forsinket? Vet at dere ikke kan svare på om det har skjedd med meg, men mener bare sånn gennerellt :)



Anonymous poster hash: ba6b9...55b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trøffel

Jeg fikk tilbake sykluser på 27-31 dager ganske raskt etter p-pilleslutt, hadde da gått på pillen i ett år. Ble faktisk gravid med vår første sønn pga sprukket kondom fire mnd etter p-pilleslutt... Men jeg tok ikke angrepille etterpå da ;)

Endret av Trøffel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid etter sprukket kondom og angrepille... Men sjansene er jo ikke så store.

Anonymous poster hash: 90e96...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Hjæææælp, det hjalp ikke akkurat ;) hehe, men tusen takk for svar :)

Jeg tror kanskje jeg hadde noe som kan minne om eggløsningsslim på den tiden da kalenderen sa at jeg skulle ha eggløsning. Men har aldri sett etter det før, så aner egentlig ikke. Bare fulgte litt med nå av ren nysgjerrighet siden jeg har gått på p-piller i sikkert 7 år sammenhengende. Men siden jeg har gått på de såpass lenge synes jeg også det ville vært rart hvis eggløsingen kom så presis den første mnd uten p-pilller. Og derfor er jeg litt nervøs nå, fordi jeg tenker at det kanskje er naturlig at den er litt forsinket etter å ha blitt tullet med i så mange år.

Jeg har egentlig lyst på barn, men det passer så fryktelig dårlig nå, så krysser fingrene for at jeg ikke blir gravid.

Visste ikke at angrepiller var så usikre, leste i kveld at dersom man allerede har hatt eggløsning hindrer den ikke graviditet, altså at egget fester seg.

Vet dere ca når i syklysen dere ble gravide, var det rundt eggløsning?



Anonymous poster hash: ba6b9...55b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Teta, håper du har rett :) Tror jeg begynner på p pillene når jeg får mensen igjen (hvis jeg ikke er gravid da), trodde kondomer var ganske bombesikkert, men så feil kan man ta gitt :fnise:



Anonymous poster hash: ba6b9...55b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg kommer selvfølgelig til å ta en test hvis ikke mensen kommer. Men jeg venter jo den om noen dager og kan vel ikke ta test før om to uker :) Så det er ikke sikkert det blir noe problem, hvis den kommer til rett tid mener jeg :)



Anonymous poster hash: ba6b9...55b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...