Gå til innhold

enda en.. hva synes du om navnet? :P


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei,

Hva synes dere om navnet Atabey til en jente? Jeg synes det er litt merkelig og tungt, men mannen synes det er veldig fint. vi bor ikke i Norge, jeg har familie der.



Anonymous poster hash: a5463...be3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, jeg kan tyrkisk og det navnet der er til gutter IKKE jenter. Også høres den veldig nasjonalistisk og gammelt ut i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra wiki Atabey is the Supreme Goddess of the Taínos (Native peoples at the pre Columbian era).
This deity was one of the most important for the native tribes that inhabited the Caribbean islands of the Antilles, mostly in Puerto Rico (Borikén), La Hispaniola and Cuba.[1]
In Taino Mythology she was the mother of Yúcahu (The principal god in their religion, deity of the fertility of Yucca).



Anonymous poster hash: a5463...be3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

hei,

Hva synes dere om navnet Atabey til en jente? Jeg synes det er litt merkelig og tungt, men mannen synes det er veldig fint. vi bor ikke i Norge, jeg har familie der.

Anonymous poster hash: a5463...be3

sært.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som man roser en hund eller en baby på engelsk "Ata boy" liksom.. :) Men det er jo ikke direkte stygt sånn egentlig.



Anonymous poster hash: ee00c...35b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg kan tyrkisk og det navnet der er til gutter IKKE jenter. Ogs åhøres den veldig nasjonalistisk og gammelt ut i tillegg.

Vel , for oss har det ikke noe med tyrkia å gjøre. Men, hva betyr det på tyrkisk?

Anonymous poster hash: a5463...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som man roser en hund eller en baby på engelsk "Ata boy" liksom.. :) Men det er jo ikke direkte stygt sånn egentlig.

Anonymous poster hash: ee00c...35b

jeg har tenkt den tanken selv :P

Anonymous poster hash: a5463...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel , for oss har det ikke noe med tyrkia å gjøre. Men, hva betyr det på tyrkisk?

Anonymous poster hash: a5463...be3

"Herre" xD Trodde det var det siden det er et navn på tyrkisk og, i tillegg til at du sa at dere var i utlandet. Men navnet høres uansett ikke fint ut uansett språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det navnet hadde jeg unngått for alt i verden.



Anonymous poster hash: 63a48...b7f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers så vil han at barnet skal hete Anakeona, men jeg er veldig usikker på det og.

Hilsen TS



Anonymous poster hash: a5463...be3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ellers så vil han at barnet skal hete Anakeona, men jeg er veldig usikker på det og.

Hilsen TS

Anonymous poster hash: a5463...be3

herregud. Tenkte anakonda med en gang. Har du foreslått noe så enkelt som Ana? Endret av BettyBoop
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig rare navneforslag han har. Jeg synes du ikke bør gi deg før barnet har et navn som ikke vil lede til mobbing og helvete. Både Atabey og Anakeona vil etter all sannsynlighet få gjennomgå av sine jevnaldrende. Med mindre navnene er helt vanlige i landet du bor i, og det tviler jeg på. Det er kjipt å si det, men jeg tror mange ikke helt innser hvor ubehagelig det kan være å vokse opp med slike navn.



Anonymous poster hash: 63a48...b7f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

herregud. Tenkte anakonda med en gang. Har du foreslått noe så enkelt som Ana?

Det var det jeg var redd for! Jeg og tenkte det!

hilsen ts

Anonymous poster hash: a5463...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om Ana. Synes det er så fint navn... Men nå elsker jeg spanske navn da :)

Anonymous poster hash: 8f58c...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...